Telefoongeluid zwak

Sinds enige tijd heb ik een heel slecht geluid als ik gebeld word op mijn iPhone. Dat probleem is er alleen bij bellen. Verder doen alle geluidsfuncties het goed.

Weet iemand of je hier nog iets aan kan doen voordat ik hem voor een reparatie aanmeld?

Weet je zeker dat het alleen bij bellen is? Vaak is het bij andere functies namelijk ook, maar minder opvallend Als je tenminste een model hebt dat stereo is, zoals de iPhone X, XR, 11 en 12. Op de iPhone 8 en eerder zit nog geen stereogeluid, dus word je geluid alleen via de speaker onder in je toestel weergegeven. Maar op de voornoemde modellen is je oorstuk ook je linker speaker. Het probleem doet zich dan meestal (dus) ook voor, alleen is het vaak minder opvallend vanwege het feit dat a) de muziek de speaker anders gebruikt en b) de andere speaker ook meedoet. Om het een en ander te testen moet je even via Instellingen > Toegankelijkheid > Horen en ZIen de Balans volledig naar links zetten. Dan doet alleen je oorstuk nog mee, en hoor je dus of er een probleem is en zo ja hoe uitgesproken dan.