Telenet behandelt Maccers als tweederangsklanten

Beste Maccers, Ik ben – of liever was – een erg tevreden Telenetklant. Alleen merk ik sinds kort dat Telenet zijn Mac abonnees als tweederangsklanten behandelt. Het begon met de Security Pack : uitsluitend voor Windows, maar dat kon je even smalend afdoen als: “hebben wij niet nodig”. Nu biedt Telenet PCTV aan: weer alles Windows wat de klok slaat

“Wat zijn de minimum MAC hardware vereisten om Telenet PCTV te bekijken?_

Opmerking: met Mac OS of een ander niet-Windows besturingssysteem kan je enkel de gratis films/clips bekijken.”

Dat vinden wij Maccers natuurlijk erg leuk, dat gratis clipje.

Maar, helaas voor Telenet, we zijn geen aapjes in een zoo, die tevreden zijn met een gratis nootje!
We zijn KLANTEN, die, net zoals Windows klanten, vrij veel betalen voor ons breedband abonnement (zie ander draadje).
Ofwel geeft Telenet ons een duidelijke korting wegens ‘verminderde dienstverlening’ ofwel past Telenet zijn dienstverlening aan!
Daar zit geen ruimte tussen, of toch, laat ons eens gaan kijken hoe de concurrentie ons wil behandelen…
Reageer met zijn allen op:
http://pctv.telenet.be/feedbackGeneral.do

mvg
Karl
[b:4ebf61b090][i:4ebf61b090][/i:4ebf61b090][/b:4ebf61b090]

Ik zou zeggen, schaf eerst de datalimieten af, want anders zijn we toch niks met MacTV :).

Karl, ik weet niet of jij Humo leest. Maar als je het leest, maak van deze post ajb een klaagbrief voor in Open Venster. Je zal zien dat Telenet het hier bij niet zal laten. DOEN!

[quote:1b5ed98bbb="geerth"]Karl, ik weet niet of jij Humo leest. Maar als je het leest, maak van deze post ajb een klaagbrief voor in Open Venster. Je zal zien dat Telenet het hier bij niet zal laten. DOEN![/quote:1b5ed98bbb]

Klopt… als je gaat klagen in Humo schieten ze vaak ineens in aktie. Vooral als naar aanleiding van jou brief de weken erna nog veel meer mensen gaan klagen. :smiley:

En vergeet de belachelijk hoge prijzen niet te vermelden en die domme datalimiet van 10 gigabyte.

http://tweakers.net/nieuws/39840?

Vroeger was ik bij @home en nu bij Telenet. Alsof je terug 't stenen tijdperk ingaat als je in Belgie gaat wonen.

Beste Maccers, Ik ben het eens, en oneens met een paar van de reacties op mijn ingezonden stukje. Om ons kruit niet te verschieten lijkt een korte analyse niet overbodig. Ik stel vast: 1. dat Telenet een behoorlijk goed product is met een aantal forse groeimogelijkheden (kabel staat m.i. sterker dan ADSL) 2. dat dit product erg duur wordt verkocht (zie omliggende landen) 3. dat de commerciële leiding blijft vasthangen aan een totaal achterhaalde datalimiet 4. en er bovendien geen probleem in ziet een deel van zijn markt voor het hoofd te stoten

(1) lijkt me vrij duidelijk;
(2) is inderdaad een kwestie van Europese concurrentie: maw de prijzen zullen moeten dalen, naarmate de markt geopend wordt. (zie banken, verzekeringen, elektriciteit enz.)
(3) datalimiet-> zie ook andere draadjes. En ja, ik heb de petitie onmiddellijk getekend, maar het lijkt mij een achterhoedegevecht. Telenet weet perfect dat het niet én PCTV kan lanceren en tegelijkertijd vasthouden aan een datalimiet. Dat is zoiets als een baas van een winkelketen die een koopjesactie aankondigt en tegelijk bepaalt dat je maar één plastic tasje per keer mag mee aar buiten nemen. Als de PCTV actie aanslaat, zal de datalimiet wegvallen. (Je verdient die managersalarissen niet als je een idioot bent.)
(4) het beledigen: ik vrees dat dit een kwestie is van ‘blinde vlek’. Ze weten het gewoon niet. Ze zijn zo gewoon molachtig naar hun 90% van de computermarkt te kijken, dat ze geen oog meer hebben voor die leuke en levendige 10%: de Mac en Linux jongens en meisjes. Ze zien de iTunes en iPod revolutie niet, de geest van onafhankelijkheid en experiment, de toekomst ook. Misschien verdienen ze toch wat te veel bij de Telenet directie !
Dus moeten we een beetje lawaai maken, een beetje lastig doen, om een en ander duidelijk te maken. Telenet verdient nog even het voordeel van de twijfel, niet echt lang meer, maar toch. Een beetje lawaai dus Iedereen.
Reageer met zijn allen op:
http://pctv.telenet.be/feedbackGeneral.do
Humo’s Open Venster is een prima kanaal om je verontwaardiging te spuien,
Later, als ze hardleers zijn.

Ter informatie aan Telenet:
Maccers zijn erg normale mensen: ze hebben hun broodrooster, stereo, auto zelfs, net zo als iedereen, daar doen ze niet moeilijk over. Maar ze hebben GEEN PC !!!
Ze hebben hun Mac. Daar zijn ze gevoelig over. Ze zijn met velen, ze zijn mondig en ze hebben heel lange tenen… Houd daar rekening mee !

[quote:487e256fc5]Ze zien de iTunes en iPod revolutie niet, de geest van onafhankelijkheid en experiment, de toekomst ook. [/quote:487e256fc5]

Onafhankelijkheid en experiment??? Miljoenen verkochte iPods ter meerder eer en glorie van Apple’s aandeelhouders…verlies nooit de realiteit uit ogen beste vrienden en poog alles in het juiste perspectief te zien…mooie producten, da’s zeker maar niets experiment en helemaal niets onafhankelijkheid…

Zijn ze niet gewoon in zee gegaan met een zusterbedrijfje van "Ons aller Bill" en blijven daarom andere platvormen verstoken van PCTV.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze een of andere codec van microsoft gebruiken en het daarom enkel op PC werkt.

Een drogreden welliswaar. GELD TERUG!!! :stuck_out_tongue:

Er zij nog wel meer "services" van Telenet die niet naar behoren werken op een Mac: security pack, pctv, een niet goed werkende mijntelenet (probeer eens het Mac-adres voor een vast ip te wijzigen), geen probleemoplosser, gebrekkige helpdesk als het op Mac aankomt (ga maar naar de dealer),...

Ik ben zeker voorstander van een lager tarief voor Mac-gebruikers.

is er geen xs4all.be?

[quote:482d1f6760="edwin.bossier"][quote:482d1f6760]Ze zien de iTunes en iPod revolutie niet, de geest van onafhankelijkheid en experiment, de toekomst ook. [/quote:482d1f6760]

Onafhankelijkheid en experiment??? Miljoenen verkochte iPods ter meerder eer en glorie van Apple’s aandeelhouders…verlies nooit de realiteit uit ogen beste vrienden en poog alles in het juiste perspectief te zien…mooie producten, da’s zeker maar niets experiment en helemaal niets onafhankelijkheid…[/quote:482d1f6760]

Ja, onafhankelijk en experiment. En als je dat niet in ziet… (Ben je niet onafhankelijk en hou je niet van experimenteren. Snap je de strekking nu?)

[quote:482d1f6760=“Meneer Guggenheimer”]is er geen xs4all.be?[/quote:482d1f6760]

Wel evonet. :wink:

Ik heb ook eens mijn gedacht gezegd bij telenet feedback. Mac en PC gebruikers hebben dezelde rechten.

Bij Telenet weten ze nochtans heel goed hoe het zit met de Mac en de trouw van hun gebruikers. De Vice-President Marketing Director bij Telenet is Paul Van Cothem.

En Paul was in zijn vorig leven toch wel de Marketing Manager van Apple België zeker… en nog steeds een echte Mac gebruiker… :smiley:

ik ben volledig akkoord met de stelling hier gelijke service of lager prijs voor maccers

maar ze gaan gewoon de immer gemakkelijke oplossing kiezen en u van antwoord dienen met volgende: dat apple dan ook maar DRM van microsoft implementeerd, dan kunnen jullie het ook gebruiken (of iets van dat slag)

en ons lekker verder negeren
ik heb maanden geleden al eens een opmerking gemaakt via de pctv feedback pagina, en geen enkele reactie gekregen

btw: er komt een nieuwe telemeter tegen het einde van het jaar en dar zou de pctv trafic niet meer mee tellen in de telemeter, dus das al opgelost
btw2: er is zoiets als PUB: pandora users base: de consumenten vereniging van telenet klanten om zo te zeggen, misschien moeten we daar eens gaan aankloppen en zien of we niet meer gedaan krijgen via hen (zij hebben wel wat macht als ik me ni vergis) www.tik.be

heb ook al eens een mailtje gestuurd, maar ook niets gehoord hoor...!

is wel makkelijk, ons gewoon negeren en hopen dat we het beu worden om mails te sturen…
pffff

BUGREPORT TO TELENET :

[quote:6f20c1d368]
Niet beschikbaar voor mac, net zoals alle andere voorzieningen die door telenet aan pc-gebruikers worden aangeboden.

Er zijn hier maar 2 keuzes :
Ofwel maak je dat je platform-onafhankelijk bent, ofwel verminder je de prijs voor de mac-gebruikers !

Zijn jullie wel bezig in de it-sector of enkel in de microsoft-sector ??? It-mensen die ènkel microsofties zijn, zijn it-mensen met een paardebril maar nog belangrijker naar mijn mening : zijn het it-mensen die gewoon tè lui èn te ongeïnteresseerd zijn in it.
Een flinke schop onder hun kont ‘wake up lazy b…’
De wereld verandert en de it is een sector waar je sowieso een ‘open vizier’ moèt hebben.

Zullen we alvast maar uitzoeken of adsl niet in de plaats moet komen ??? !!!

Ben ik blij dat ik mij niet laten verleiden heb om telenet aandelen te kopen (enkel bedrijven die veerkrachtig (of open) genoeg zijn, zullen overleven!)[/quote:6f20c1d368]

Zullen hier wel ook geen oren naar hebben, maar dank zij karllaurent’s draadje heb ik het toch eens van me afgeschreven, die ‘velemaandenoude’ frustratie. Bedankt Karllaurent, dat lucht op.

Davedive

heb net ff een mailtje naar humo gestuurd, kwestie van toch maar iets te doen :D heb ze ook ff op de hoogte gebracht van: [url=http://geendatalimiet.be]http://geendatalimiet.be[/url] :D