Telenet en eigen homepage

Vraagje: hoe krijg je een 'webmap' op je homepage bij Telenet waarnaar je bestanden kan uploaden om ze later weer te kunnen downloaden, bijvoorbeeld op het werk? Ik gebruik het woord 'webmap' omdat m'n pc-collega's dat zo noemen. Hoe moet je iets uploaden naar je eigen homepage en moet je daarvoor ergens iets instellen? Veel vragen, ik weet het, maar ik ken daar dus absoluut niets van.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Je bedoelt eigenlijk hoe je je account moet activeren ofzo?

Als je een telenet account hebt, heb je daarbij ook een aantal MB's webspace. Je kan dan met een ftp programma (fetch, transmit, ...) je files daarnaar uploaden en ze daarna er ook weer afhalen.

yep , FETCH

en zie ook hier :
http://www.telenet.be/klanten.php

en dan inloggen via MIJN TELENET , daar moet de hele uitleg staan.

[quote:93f9f2bb8d="tijs"]Als je een telenet account hebt, heb je daarbij ook een aantal MB's webspace. Je kan dan met een ftp programma (fetch, transmit, ...) je files daarnaar uploaden en ze daarna er ook weer afhalen.[/quote:93f9f2bb8d] Ik ben Telenetklant en heb dus een website. Dus, als ik Fetch (waar vind ik dat trouwens?) installeer is alles in orde en kan ik up- en downloaden? Of moet ik nog ergens een speciale account aanmaken? Alvast bedankt voor de hulp aan een volslagen leek op dit vlak. :)

als ik het mij goed herinner moet je dat eerst nog instellen bij mijn telenet (zie adres hierboven), maar dat verloopt soepel hoor.

[quote:5b6527667f="tijs"]als ik het mij goed herinner moet je dat eerst nog instellen bij mijn telenet (zie adres hierboven), maar dat verloopt soepel hoor.[/quote:5b6527667f]

Ja, klopt, tenminste als je bedoelt dat je een homepage moet aanmaken. Dat heb ik dus al gedaan.
Om mijn probleem nog maar eens te herhalen: ik weet niet hoe ik naar die homepage moet uploaden (grote bestanden) om het er dan op het werk, via pc helaas, weer af te halen.

druk in je browser ftp://users.pandora.be in en dan geef je , je gebruikersnaam en paswoord in en druk dan op OK en dan zie je de DIR van je bestanden .

Greetz

oh, sorry, dus als je dat hebt gedaan open je fetch (of iets anders, maar ik gebruik persoonlijk fetch) (er staat een trial versie op http://fetchsoftworks.com/) en dan vul je bij host "users.pandora.be" en dan je gebruikersnaam en ww in, de rest laat je leeg. gewoon ok klikken en je bent "binnen". dan kan je met de "put" knop bestanden uploaden. je kan ook mappen maken via "directories". om je bestand te downloaden kan je ofwel opnieuw fetch gebruiken en dubbelklikken op het bestand dat je wilt hebben, ofwel ga je er gewoon met je browser naar toe (users.pandora.be/gebruiker/bestand.xxx)

:D of gebruik de simpele versie hierboven ...

[quote:f7dc25974f="konijn"]druk in je browser ftp://users.pandora.be in en dan geef je , je gebruikersnaam en paswoord in en druk dan op OK en dan zie je de DIR van je bestanden .

Greetz[/quote:f7dc25974f]

Als ik username en password ingeef en op ok klik gebeurt er, helaas, niets en krijg ik een lege pagina in safari. Kan ook moeilijk anders omdat ik geen dir heb, gezien ik niet eens weet hoe ik iets naar mijn homepage moet uploaden (alweer). :slight_smile:

[quote:8f6566b9d0="tijs"]oh, sorry, dus als je dat hebt gedaan open je fetch (of iets anders, maar ik gebruik persoonlijk fetch) (er staat een trial versie op http://fetchsoftworks.com/) en dan vul je bij host "users.pandora.be" en dan je gebruikersnaam en ww in, de rest laat je leeg. gewoon ok klikken en je bent "binnen". dan kan je met de "put" knop bestanden uploaden. je kan ook mappen maken via "directories". om je bestand te downloaden kan je ofwel opnieuw fetch gebruiken en dubbelklikken op het bestand dat je wilt hebben, ofwel ga je er gewoon met je browser naar toe (users.pandora.be/gebruiker/bestand.xxx)[/quote:8f6566b9d0]

Mooi. ik ga meteen op zoek naar Fetch. Als 't niet lukt, kom ik nog eens aankloppen. :slight_smile: Oh ja, bestaat er geen gratis progje?

ja ;), de versie van konijn hierboven, volledig gratis en waarschijnlijk ook nog het snelst >> op je bureaublad komt een webmap te staan, dan kan je gaan slepen

[quote:84ebad730f="tijs"]ja ;), de versie van konijn hierboven, volledig gratis en waarschijnlijk ook nog het snelst >> op je bureaublad komt een webmap te staan, dan kan je gaan slepen[/quote:84ebad730f] Bedoel je 'users.pandora' intikken?

jip, gewoon in je browers ftp://users.pandora.be dan nr je desktop en dubbelklikken op de schijf met de wereldbol op, dat is je ruimte bij telenet (waar nu hoogstwaarschijnlijk niks in zit). daar kan je mee werken zoals met een externe schijf, wat je er op sleept, wordt gekopieerd

[quote:f5eb3842d4="tijs"]jip, gewoon in je browers ftp://users.pandora.be dan nr je desktop en dubbelklikken op de schijf met de wereldbol op, dat is je ruimte bij telenet (waar nu hoogstwaarschijnlijk niks in zit). daar kan je mee werken zoals met een externe schijf, wat je er op sleept, wordt gekopieerd[/quote:f5eb3842d4]

Ik probeer het meteen. Ik laat zo iets weten. :smiley:

Oeps, lukt niet. als ik een map naar die grijze bol sleep krijg ik een venster met de mededeling: 'Het onderdeel 'naam van de map (in dit geval: mp3)' kan niet worden verplaatst omdat 'users.pandora.be-2' niet kan worden gewijzigd.' :?

ja, het werkt blijkbaar enkel in de omgekeerde richting. dan zal je toch een ftp programma moeten gebruiken om te uploaden (zie http://www.macupdate.com/search.php?keywords=ftp&button.x=0&button.y=0&os=macosx voor meer ftp clients)

[quote:f19cd741c4="tijs"]ja, het werkt blijkbaar enkel in de omgekeerde richting. dan zal je toch een ftp programma moeten gebruiken om te uploaden (zie http://www.macupdate.com/search.php?keywords=ftp&button.x=0&button.y=0&os=macosx voor meer ftp clients)[/quote:f19cd741c4]

Welke is een goede?

fetch en transmit zijn erg goed, maar als je enkel wil uploaden dan is een gratis programma zeker goed genoeg hoor