Telenet Helpdesk + nieuw internet abonement?

Kom ik vandaag uit men bed, zet ik men computer op en begin een beetje te surfen... Wat merk ik? Men internet gaat ineens super traag!!! Kijk ik men Telemeter na en zie ik dat men upload limiet (1,5GB) gistere overschreden is! Volgens dat dom ding zou ik gistere op men eentje 1,5GB geupload hebben, terwijl ik 's morgens weg was en 's middags gestudeerd heb! Nu goed, tot hiertoe een normaal verhaal. Bel ik naar de telenet helpdesk om te vragen of ze hier iets aan kunnen doen, krijg ik als eerste vraag: kan het een virus zijn? Mijn antwoord: normaal onmogelijk want ik werk met Apple Macintosh. Antwoord die kerel: "dat is dan normaal meneer, die Apple computers uploaden automatisch bestanden. Als ik van u was zou ik die Apple offline halen en surfen via een pc, dan gaat u zeker minder problemen hebben! Nog een prettige dag verder" en toen legde hij de telefoon op

Op dat moment dacht ik dat ik iets ging krijgen! Heeft iemand op het forum toevallig ook zo’n ervaringen met helpdesks die zo doen tegen macgebruikers?

Nog een vraag: na zoiets ben je geneigd om te veranderen van provider, weet iemand een goeie belgische provider die supersnel internet levert? (over Belgacom ADSL heb ik ook geen goeie dingen gehoord) max prijs per maand: 45,00€!

alvast bedankt voor de hulp,
Niels

terug bellen naar de helpdesk en naam vragen en dan naar zijn baas vragen en klacht neer leggen over incompetente service dat zou je moeten doen.

Telenet service = de grootste klotezooi op deze aardbol.

Ik kan er uren over melken, maar ik ga het niet doen ;). Maar geloof me, die mensen bij de helpdesk daar zijn echt tamzakken en kunnen zo goed als niets. Met de installateurs heb ik dan weer geen slechte ervaringen.

greetzz

[quote:a4657b438f="basiel"]terug bellen naar de helpdesk en naam vragen en dan naar zijn baas vragen en klacht neer leggen over incompetente service dat zou je moeten doen.[/quote:a4657b438f]

Al geprobeerd:

1. hij wou zen naam niet geven
  2. hij wou niet zeggen hoe ik zen baas kan bereiken!

de service van telenet is echt top hoor!

Historie van telenet:

• juli 2001: aansluiten telenet (internet + telefonie)

• november 2001: basisstation kapot, direct naar de klantendienst gebeld (met GSM) 1uur gewacht, dan een medewerker aan de lijn gekregen die “iemand ging langssturen”

• (eind) december 2001: na een maand zonder telefoon (omdat het basisstation kapot was) kwamen ze het eindelijk, na 25 keer bellen.

• de dag daarna: smallband, (terwijl ik de dag dervoor nog op 1% gebruik stond en die gast die het basisstation kwam maken 3/4 van de dag men internet gebruikte om tests te doen!), nog maar eens naar telenet gebeld. Toen hebben ze zich verontschuldigd, foutje van de technieker (wtf??)

• september 2003: modem kapot, zelfde verhaal helpdesk als met telefonie

• oktober 2003: reparatie modem, eindelijk, na een maand zonder internet en een factuur die we moesten betalen (ook al werkte internet niet).

voor de rest: probs met 0900 nummers die gebeld werden op dagen dat wij in Oostenrijk zaten en dus onmogelijk met onze vaste lijn thuis konden bellen!

besluit: telenet heeft stilaan afgedaan, tijd voor een goeie operator!
pfioew, doet goed om even de frustratie van je af te schrijven :stuck_out_tongue:

Niels

Moet zeggen dat ik, ondanks de slechte helpdesk - duurde bijna 2 weken voordat ik eindelijk iemand te spreken kreeg die iets van Apple wist - erg tevreden ben over Tiscali. Abonnement kost iets van € 35,- per maand, en is voor mij meer dan snel genoeg. By the way, er staat nu wel onder mijn avatar dat ik in Nederland woon, maar dat is maar voor een paar dagen. Normaal is dat België.

lang leve belgacom!

Oh ja, bij een overstap van Telenet naar een andere provider moet je natuurlijk nooit zo'n stom USB-modem in je maag laten splitsen. Ik heb het NOOIT aan de praat gekregen, gewoon een ethernet-modem en go!

Hmm... Tiscali België is pas overgenomen door Scarlet... met natuurlijk hogere prijzen. Check de link!

http://www.scarlet.be/nl/consumer/adsl/prices/

Ik heb ook wat problemen gehad met Telenet. Dagen aan de telefoon gehangen. Toen heb ik contact genomen met de ombudsdienst voot Telecom en toen hebben ze het probleem op enkele dagen in orde gebracht. Echt een super dienst en volledig gratis !.

http://www.ombudsmantelecom.be/NL/Welkom.htm

Kijk eens bij de PUB, de klantenvereniging van Telenet. [url=http://www.tik.be/menu_11___main_hoeklacht.html]Daar[/url] kan je ook bekijken hoe je best een klacht indient.

Voor een overzicht van alternatieve providers kan je hier terecht.

De truc voor elke helpdesk. Niet tevreden? Gewoon terugbellen en hopen dat je iemand anders aan de lijn hebt, maar wel vooral de naam vragen op voorhand. Vele bedrijven eisen zelf dat ze hun naam zeggen.

En dan specifiek voor de Telenet/Belgacom helpdesk:
Niet tevreden van Telenet? Subtiel vermelden dat je overweegt naar Belgacom over te stappen als de problemen blijven duren
Niet tevreden van Belgacom? Subtiel vermelden dat je overweegt naar Telenet over te stappen als de problemen blijven duren

Zorg wel dat je op voorhand een beetje de laatste tarieven en promoties kent van de concurrentie dat maakt indruk :lol:

Ik heb zo vorig jaar van Belgacom een cadeautje gekregen van een 250€. Ik verhuisde en waar ik nu woon lag er nog niets van aansluiting.
Gevolg: aansluiting van de lijn, installatie contactdoos door een technicus, transportkosten

Even bellen naar Belgacom met de vermelding dat het voor mij niet meer hoefde dat ik 't goedkoper kon doen bij Telenet. Wat zeggen ze? En wat als wij die installatiekosten nu even laten vallen meneer… hehe :?

Contacteer Paul Van Cottem bij Telenet en bespreek het voorval met hem (wel algemeen nr telenet bellen).

Paul is de marketing manager bij Telenet (als je een brief en brochure krijgt van Telenet in je brievenbus staat meestal zijn naam eronder).

Maar Paul Van Cottem is ook de ex-marketing manager van Apple België en is nog steeds een absolute Mac fanaat. Heb in het verleden ook al enkele keren met hem contact gehad en via hem prima service.

[quote:588c3b524a="MDF"]Contacteer Paul Van Cottem bij Telenet en bespreek het voorval met hem (wel algemeen nr telenet bellen).

Paul is de marketing manager bij Telenet (als je een brief en brochure krijgt van Telenet in je brievenbus staat meestal zijn naam eronder).

Maar Paul Van Cottem is ook de ex-marketing manager van Apple België en is nog steeds een absolute Mac fanaat. Heb in het verleden ook al enkele keren met hem contact gehad en via hem prima service.[/quote:588c3b524a]

Kan ik gewoon vragen: “kan ik meneer van Cottem spreken a.u.b.” of moet ik iets anders doen?

Niels

Mijn Telenet verhaal kan je [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=485483&highlight=telenet#485483]hier[/url] lezen.

Al 5 jaar Telenet.

Eén keer modem kapot.
Gebeld, meteen nieuwe gekregen en geïnstalleerd.

Voor de rest.

ALTIJD connectie gehad.

Op de site van Telenet staat dat ze steeds proberen de klantenservice te verbeteren.
Ik denk dat het al veel beter is als in het begin, maar schijnbaar is er nog werk aan de
winkel.

Maar de technische infrastructuur is volgens mij TOP.
En dat lijkt me niet onbelangrijk.

Heb al wat ervaring met klantendiensten en zeker met die van Belgacom en Telenet en het moet wel gezegd: Telenet is toch nog pakken beter dan Belgacom. Bij Belgacom duurt het immens lang totdat er iemand aan de telefoon komt en meestal weten ze dan echt helemaal niets. Ze kennen soms hun eigen promoties niet. zucht

installeer ook effe het mini-progje bij www.telemeter.be en zet het even in opstartprogramma's (bij regelpanelen > accounts) en je ziet mooi bovenaan altijd je upload en downloadpercentage. Dat is superhandig bij een provider als Telenet en eigenlijk onmisbaar. Het wordt 1x per dag upgedated rond 1u30 's nachts.

[quote:c77e2b806b]Kan ik gewoon vragen: "kan ik meneer van Cottem spreken a.u.b." of moet ik iets anders doen?

Niels[/quote:c77e2b806b]

Tuurlijk…

ik heb zowel al telenet als skynet gehad... en skynet heb ik nog steeds, en persoonlijk vind ik skynet wel pakken beter dan telenet. de hepdesk is goed berijkbaar en als er iets scheelt doen ze wel alles wat ze kunnen om je te helpen (ze hebben ooit eens voor onze voordeur een gat gemaakt omdat onze kabel te oud was ofzo en ons internet echt enorm traag was) Telenet... tjah... bel ze eens op om een of andere reden en ze snauwen je al onmiddelijk af, je krijgt al zlf geen tijd om iets te zeggen. Ook vind ik de limietmeter van skynet beter georganiseerd. Het is al gebeurd dat bij telenet we een maand op smalband zaten omdat hun systeem van dag tot dag werkt ofzo, bij skynet krijg je elke maand weer verse gigabites zonder zich nooit zorgen te moeten maken van "wanneer heb ik eindelijk weer breedband?" Ook is de smalband van skynet aanzienlijk sneller dan dat van telenet. de smalbandlimiet bij skynet is 64kbps en die van telenet is 4kbps.

Nuja… je doet wat je wilt hé maar ik raad je toch gewoon aan om telenet een vaarwel te geven.

[quote:de1a65c910="MDF"][quote:de1a65c910]Kan ik gewoon vragen: "kan ik meneer van Cottem spreken a.u.b." of moet ik iets anders doen?

Niels[/quote:de1a65c910]

Tuurlijk…[/quote:de1a65c910]

Ik kan hem niet bereiken! “Ja, we hebben geen rechtstreeks nummer waarop we u kunnen doorverbinden, u kan hem alleen schriftelijk bereiken” <- tja dan komt men brief wel te laat aan, want ik moet morgen een zware site kunnen openen (leren via internet).

Niels