Telenet instellingen

Kan iemand mij helpen met het handmatig instellen van airport-hulpprogramma en systeemvoorkeuren op mijn G4. Met DHCP werkt mijn AirPort Express niet met Telenet.

Alvast veel dank!

Hangt er tussen je airport express en telenetmodem nog een router? Zoja dan hoef je de IP uitdeling in de configuratie van je airport express uit te vinken. Normaal zou het dan wel moeten gaan.

Nee, geen router. Heb IP uitdeling aanstaan in AP-hulprogr. en in G4 voorkeuren handmatig ingesteld. Anders maakt de USB wireless adapter steeds een eigen IP aan en verbreekt de verbinding.

Kan ik nog meer handmatig instellen? Dus geen IP uitdeling en zoja hoe??

Als je vroeger verbonden was via een router moet je even geduld hebben. Ik had dat ook in het begin bij de instalatie van een airport express. Dit zou iets te maken hebben met het MAC adres dat zich moet vernieuwen (heeft iets met telenet te maken). Voor de rest moet je niet echt iets handmatigs instellen voor zover ik mij herinner. Na een uurtje kreeg ik een IP toegewezen.

[quote:6e78989194="Crum"]in G4 voorkeuren handmatig ingesteld. [/quote:6e78989194]

je moet hem op “using DHCP” zetten, niet op handmatig, anders doet ie het niet

Klik eerst op network in de system preferences en als je een IP-adres ziet, ben je wel degelijk verbonden. Alleen, als je maar 1 computer mag aansluiten (hangt af van je abonnement) zul je de modem moeten resetten en eflkens wachten. Zit je antenne achteraan goed in in het slot?

OK, dank voor jullie reacties.

Heb net een nieuwe driver gevonden voor mijn D-Link wireless USB stick(na 2 weken modderen en niet op de normale site van dlink), alles werkt nu goed.

En inderdaad alles gewoon via DHCP!