Telenet op Tiger

Ik heb zonet het forum afgezocht , maar geen onderwerpen gevonden van mensen met hetzelfde probleem, dus ik hoop dat ik nu geen dubbel vraag stel.

Ik probeer dus m’n telenet internet op m’n pasgekochte powerbookje in orde te krijgen, maar het lukt me zo niet.

De help op de telenet site ziet er lichtelijk anders uit, dus neem aan dat het nog voor panther is.

M’n probleem is als volgt, hij vindt de kabel wel, zie ik bij netwerkoverzicht, en de DHCP wijst wel een ipadres toe, maar ik kan dus niet op internet.

Heeft iemand anders hier nog ervaring mee, enige hulp ?

Ethernet, wordt ook automatisch geconfigureerd, de proxy staat ook ingesteld, help een nieuwe :apple: -gebruiker aub, zodat hij z’n powerbookje wat kan customizen.

Gebruik je een router? Zoja dan weet ik niet direct een antwoord.

Als je geen router hebt en sluit de kabelmodem rechtstreeks aan op gelijk welke andere PC/Mac dan kan je gedurende een half uur of zelfs uren niet surfen. Dit is een soort beveiliging. Wat je dan best doet is de stroom uittrekken van de kabelmodem voor een half uurke. Maar koop zo rap mogelijk een router zodat dit probleem opgelost is!

hmmm werkt gewoon zoals bij panther hoor.

En zet misschien die proxy eens uit. Telenet werkt al tijden niet meer met die proxyservers. Misschien dat daar het probleem zit.

kabelmodem van telenet voor twintig seconden uittrekken is voldoende bij nieuw model modem telenet, bij oud model telenet, computer aansluiten, en uurtje wachten. Normaal zou het dan moeten werken. Zoals hierboven al aangehaald zeker en vast proxies uitschakelen.

Zorgt wel eens voor problemen.

Gebruik je Airport? Dan gaat het namelijk allemaal (bijna) automatisch. Wat ja kan proberen is om de proxy leeg te laten. Ook bij domeinnaam kan je telenet.be invullen, moest hier niets staan (geen www ervoor typen)

Normaal gezien vindt je router of Airport alle gegevens automatisch. Gebruik (indien airport) het airport-hulpprogramma. Moest dit niet lukken vanaf het eerste moment, kabelmodem uit stopcontact trekken gedurende 10 seconden. Deze vraagt dan opnieuw om een verbinding met Telenet.

Succes!

De stroom even uit m'n modem trekken voor 20-30 seconden did tha trick. Hartelijk bedankt voor de snelle reacties iedereen, ik kan nu volop genieten van m'n nieuwe aankoop, heerlijk dingetje gewoonweg ;)

Bedankt !