Telenet vraagje...

Ik wil een klein siteje hosten op een iMac hier bij mij thuis. Ik heb een telenet verbinding met 4 IP adressen. Ik vraag me nu alleen af, als ik bv die iMac een IP adres geef, en de rest van het netwerk via een router een tweede IP adres, of dat die twee lijnen dan perfect gescheiden zijn. Is het dan 2x een 768K down / 64K up verbinding, of moet ik dat samen tellen?

Indien je een telenet abonnement hebt met 4 gebruikers, en dus 4 IPadressen , wat ik persoonlijk een dure optie vind ten opzichte van gewoon telenet mono met een router er tussen, dan krijgt inderdaad je mac een ipadres en je router een ipadres.

Wat je snelheid betreft, vermoed ik eerder dat ze de globale snelheid van je modem zullen behouden, en als beide dan runnen, dat ze die zullen verdelen.

Maar hoe zit het dan met de down- en up stream? Als ik beide lijnen dan op hun maximum belast, heb ik dan 2x een download snelheid van 768K/sec of 2x 384K/sec?

enkele tips voor als je dat wil doen met teleslet:

1 gewoon abonnement is meer dan genoeg je forward je poorten naar je serverpc voor http is dat 80
2 helaas mag dit officieel niet van teleslet
3 Teleslet blokkeerd alle lage poorten dus poorten onder 8000 dacht ik
4 oplossing map poort 8888 naar poort 80 van je imac die als server zal dienen
5 opletten voor mensen met slechte browsers (lees internet explorer)
6 mensen die IE gebruiken moeten expleciet http:// in de url typen omdat internet exploder anders niet weet welk protocol er op poort 8888 gebruikt moet worden

Hopelijk beantwoord dit je vraag een beetje

Basiel

De opzet is al gelukt hoor :) Lees m'n vorige antwoord.

Hij werkt al een tijdje via een dydns adres en poort 8020.

Het gaat mij even om de snelheid.
Stel dat ik iets heftig aan het uploaden ben, helpt het dan dat ik de webserver op een ander IP zet, of maakt dat niets uit…
Maw, zijn die vier IP adressen echt vier aparte lijnen?

Ik heb ook die duurste telenet genomen omwille van de upload snelheid. Wij moeten geregeld grote bestanden versturen naar drukkers ed, en dat doe ik liever met 64K/sec dan met 24K/sec

Wat is je huidig abbonoment bij Telenet?*

*Kan je hier vinden.

ExpressNet Plus

Expressnet TURBO is het duurste en snelste abonnement bij telenet !

Ja, is zo. Maar die hebben ze pas ingevoerd een week nadat ik de mijne had aangevraagd. :? Het gaat mij ook om de upload snelheid, en die is bij Plus en Turbo hetzelfde...

[quote:a010215776="basiel"] 3 Teleslet blokkeerd alle lage poorten dus poorten onder 8000 dacht ik [/quote:a010215776] ik schakel poort 2000 soms door en dat werkt hoor... met Telenet.

Wrs blokeren ze gewoon 21,80 etc.

Maar nu heb ik nog altijd geen antwoord op m'n vraag... :?