Teleurgesteld in .mac

Gisteren had ik besloten om .mac aan te schaffen.De registratie liep vrij vlot en ik wou uiteraard direct aan de slag.

Vlug even het paswoord en username invullen in preferences en voila niet lang daarna verscheen mijn idisk op mijn desktop.Vervolgens was iSync aan de beurt:ook hier geen enkel probleem.Het programma synchroniseerde netjes mijn safari bookmarks en mijn adresboek met .mac.

Daarna was backup aan de beurt (de reden waar ik eigenlijk .mac voor had aangeschaft) . Ik start het programma op en een beetje daarna:“backup is unable to connect to .Mac servers”. Wat ik ook probeerde, het bracht niets op.

Dan maar een kijkje in de support forums, die trouwens enkel toegankelijk zijn als je al betaald hebt: backup is niet te gebruiken wanneer je gebruik maakt van proxy servers ! Nu mijn internet provider laat mij enkel toe om een internet verbinding aan te gaan via proxy servers (telenet in Belgie) iCal en iDiskutility blijken om deze zelfde reden niet te werken !

Dan maar een berichtje geplaatst in het support forum:

[quote:d62d7575cd]
I tried to Backup but the application does not succeed in connecting to the iDisk, even though it is possible to connect directly. As a result backup fails to initialize.

I am connecting to the web through a proxy (Telenet in Belgium) This situation must be affecting many users in Belgium

Is Apple going to fix this in a next release ?
[/quote:d62d7575cd]
waarop het antwoord van apple:

[quote:d62d7575cd]
I cannot comment on unreleased products. However, I have made it clear to the engineers that proxy servers are an issue to our customers. You too can provide feedback using the feedback form.
[/quote:d62d7575cd]
Ik heb onmiddellijk een briefje geschreven via het feedback form maar ondertussen zit ik wel met een .mac service die maar 50 % werkt !

Zolang deze situatie niet is opgelost is er geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om .mac volgend jaar te verlengen !

groeten van een gefrustreerd .mac gebruiker:

Yves.

waarom heb je het niet eerst 2 maanden op proef genomen?

Probeer de proxy eens uit te zetten, meestal is dit toch niet nodig!

Anders moet je proberen te achterhalen welke ipadres(sen) .Mac (backup) heeft /gebruikt en die vervolgens toevoegen bij “Negeer proxy-instellingen voor deze hosts en domeinen”

misschien daar “idisk.mac.com” toevoegen?

edit: Ik zie dat telenet jullie verplichten via proxy te werken, probeer daar ook maar te klagen, want dat nl. ook nergens op :evil:

[img:0892133a9b]http://helpdesk.telenet.be/nl/softconfig/mac/webosx/safari1b2/safari6.png[/img:0892133a9b]

Ik heb geprobeerd bij proxy-instellingen de ip adressen van .mac in te vullen maar het lukt gewoon niet.Elke internetverbinding moet via hun proxy servers langs.

Eri is bij telenet in het verleden veel over geklaagd maar het heeft tothiertoe nog niets opgeleverd .