televisie aansluiten?

wil aan mijn powerbook 15 inch een televie aansluiten. via een s-video kabeltje heb ik mijn televisie aangesloten maar het beeld blijft zwart/wit!

met een composiet-kabel werkt het wel goed…

wat doe ik fout!?

staat je misschien nog op NTSC?

Beste pieter floris,

Ik kan je niet helpen, maar ik heb hetzelfde probleem.
Dus ik houd me aanbevolen voor een oplossing.

PEPPIE

je kan het makkelijk oplossen. Kheb het gisteren ook gehad. ga naar beeldschermen in systeem voorkeuren. Activeer "toon beeldschermsymbool in menubalk". Open beeldschermen in de menubalk en selecteer uit het pop-up menu "1024 X 768, 50 hz pal. Hij staat anders inderdaad op NTSC.

good luck,

bandero

Ik heb het ook gehad. Bij de beeldscherm instellingen het goeie venster kiezen met het externe beeldscherm (tv) en PAL selecteren i.p.v. NTSC.

Waar kun je die voor een redelijke prijs kopen? zag een kabel liggen voor 25 euro (super S naar scart)

cles

Naar mijn mening hoeft het niet per sé een PAL / NTSC probleem te zijn. Ik heb laatst mijn iMac via een Video Adapter aangesloten op de TV in de slaapkamer. Deze TV was altijd aangesloten op een PC met S-Video kabel. Met geen mogelijkheid kreeg ik met die S-Video kabel goed beeld van de iMac, met een cinch-kabel wel.

Mijn conclusie was toen dat je TV echt S-Video moet kunnen weergeven, en niet puur video via een S-Video kabel. De iMac geeft alleen puur S-Video signaal, waardoor de weergave niet goed gaat. Blijkbaar kon mijn PC ook video over S-Video doorgeven.

Tip: als je meerdere scart-aansluitingen op je TV hebt, probeer dan eens een andere. Bij mijn Breedbeeld in de woonkamer is er maar één van de 2 geschikt voor pure S-Video.