Telfort of UPC - Back to my Mac

Graag zou ik back to my mac (met Time Capsule) willen gebruiken en ook live-tv via Elgato op Iphone willen bekijken. Heb nu Telfort en dit werkt niet met Zyxel modem.

Nou ben ik al een tijdje zoet met het uitzoeken maar het blijkt dat de Time Capsule als router dient ingesteld te zijn hiervoor en de modem in de brugmodus.
Echter helaas maak ik ook gebruik van voip en dat werkt niet als de modem in brugmodus wordt gezet.

Iemand ervaring met UPC (ook met het UPC totaalpakket 120Mb?) en back to my mac?
Als iemand dit werkend heeft dan stap ik over.

Thanks alvast!

Werkt hier uitstekend via UPC .. ik kan mijn Mac Pro en Mac Mini Server benaderen vanaf de MacBook Air. Zelfs de Time Capsule kan ik op afstand configureren en benaderen.

[quote:f1827a055c="Robbi"]Graag zou ik back to my mac (met Time Capsule) willen gebruiken en ook live-tv via Elgato op Iphone willen bekijken. Heb nu Telfort en dit werkt niet met Zyxel modem.[/quote:f1827a055c]

Ik gebruik Telfort (incl. VOIP) met basis Zyxel modem en daarop Airport Extreme op brugmodus aangesloten. Werkt probleemloos.

Hey Qmagic,

kan je mij vertellen hoe?
Misschien dat ik het verkeerd heb ingesteld…

Dubbele NAT werkt ook. Als je je airport dus gewoon lekker als 2e netwerk laat fungeren.

[quote:a32bea941c]Hey Qmagic, kan je mij vertellen hoe? Misschien dat ik het verkeerd heb ingesteld...[/quote:a32bea941c] Internet Instellingen van Airport Exterme zijn: internet verbinding: [b:a32bea941c]via ehternet[/b:a32bea941c] IPv4: [b:a32bea941c]via DHCP[/b:a32bea941c] IP/subnet/routerdadres/DNS: [i:a32bea941c]deze zijn al automatisch ingevuld door aiport bij mij[/i:a32bea941c] Ethernet-wan-poort: [b:a32bea941c]Automatisch [/b:a32bea941c][i:a32bea941c] (deze aansluiting zit op Zyxel Modem)[/i:a32bea941c] Verbindingsdeling: [b:a32bea941c]Uitgeschakeld (brugmodus)[/b:a32bea941c]

Hopelijk helpt deze info. :slight_smile:

Heb exact dezelfde instellingen maar bij mij werkt het helaas niet.. welke modem heb je? ik heb de 2602

Het gaat om de instellingen in de Zyxel. Hier ook dezelfde opstelling en geen back2mymac of eyetv :(

UPC wel ja. Dus de vraag, hoe is je Zyxel ingesteld? @Qmagic

Zyxel Model Number: P-2602R-D1A

Instellingen zijn bij het aansluiten van mijn internet modem: via de handleiding van telfort met de modem wizard.
Daar heb ik dus niks bijzonders gedaan.
Als ik nu in modemwizard kijk zie ik:
mode: routing
encapsulation: Enet encap
Multiplexing: LLC

Heeft bij mij altijd goed gewerkt. Plug and Play in mijn geval. Ik heb nooit iets (handmatig) in de zyxel modem hoeven aan te passen.
Ik had toen wel eerst modem rechtstreeks op macbook aangesloten bij eerste installatie, toen alles goed werkte: Airport ertussen gezet, bij aansluiten van de airport alleen 1x de modem uitgezet (220V stekker eruit) en met airport ertussen opgestart. Werkte probleemloos sinds dien.

OH GOD WAT DOM!

Zet uPNP aan en alles werkt… :x Ging er vanuit dat dit aanstond

Bij de configuratie, in het Advanced menu onder aan. Die twee aanvinken en het werkt.

[img:90caf1b53f]http://dl.dropbox.com/u/283164/Schermafbeelding%202009-12-18%20om%2013.54.43.png[/img:90caf1b53f]