Telkens terukerende vraag of programma mag worden gestart

Hallo Forum,

Ik krijg iedere dag na het opstarten van m’n MacBookPro en het openen van o.a Photoshop (en veel andere programma’s) de vraag of het programma voor de 1ste keer mag worden gestart. Ik weet dat na een veiligheidsupdate dit soort vragen normaal zijn maar ik krijg die vraag dus iedere keer minstens 1x per dag.

De MBP is gecontroleerd met TechToolPro en de Disk utility en alles is OK en de machine functioneert dan ook zonder problemen.
Caches wissen en priveleges herstellen leverde niks op.

Is daar wat aan te doen ?

Groet Wim.

Heb je toevallig vroeger ooit eens Paranoid Android geïnstalleerd? Ik heb dit destijds gedaan en sinds kort kwam hij ook plots uit het niets terug tevoorschijn.

Krijg je de vraag of het programma opgestart mag worden? Of de vraag of het programma toegang mag tot je sleutelhanger? Dat laatste is normaal. Dn kun je gewoon "altijd" toestemming geven. Het eerste komt niet van MacOS maar van het programma zelf misschien of van een tooltje.

Hallo iJoost en vhbart,

Bedankt voor julle reaktie.

Bingo !

Ooit heb ik Paranoid Android (een application enhancer) geinstalleerd en het kort daarn in een andere map in de Bibliotheek met de naam Disabled opgeborgen en daarna ben ik de tool compleet vergeten.

Nu blijkt dus dat het systeem sinds kort ook in mappen gaat kijken die het niet zelf heeft aangemaakt.
Voorheen werden die mappen overgeslagen waardoor je er tijdelijk zaken mee kon uitschakelen zonder een volledige verwijdering.

Weer wat geleerd.

Groet Wim.