temp directory niet op bureaublad?

hallo,

als ik op internet een pdf open of een zip-bestand wil openen ipv te bewaren, dan plaatst hij al die bestanden eerst op mijn bureaublad als temp dir. Nu, na een tijd staat mijn bureaublad vol met rommel, dat wil ik nu net niet. Ik moet dan ook dagelijks mijn bureablad opkuisen.

Is het niet mogelijk om die temp dir ergens anders te plaatsen? Al was het maar in een subfolder op mijn bureaublad…

Of aangeven dat ie moet vragen waar te downloaden in de voorkeuren, of met vuurvos browsen. Helaas is de downloadmap van Safari geen echte zelfopruimende tempmap zoals je ze vaak op Windows ziet. Automator bij iedere opstart je bureaublad leeg laten bossen kan ook.

het is niet echt de downloadmap kiezen, maar als ik een op een pdf klik in firefox, dan vraagt hij altijd bewaren of openen. Ik kies dan bijna altijd openen, maar die moet dat dan altijd eerst bewaren. En dat doet hij altijd op mijn bureablad, terwijl mijn bureablad geen stort is voor temp bestanden. Bij windows doet hij dat in een aparte folder ergens verborgen waar je het niet altijd moet aanzien hoe vol uw bureaublad weer is... :cry:

Nooit ergens last van bij het openen van een PDF in een browser; ook nog nooit eerder van gehoord. Misschien een instelling niet ok?

dus als jij een pdf opent in uw browser, dan bewaart hij die pdf niet automatisch op uw bureablad? Waar dan wel, want dat moet wel ergens bewaard worden...

Dat is voor mij ook volkomen nieuw, een browser die tijdelijke bestanden zichtbaar ergens wegzet en ze vervolgens ook niet meer opruimt... Geen idee trouwens wat er verkeerd staat ingesteld bij je.

Ik zou het niet weten; in de cache misschien? Ze zijn iig nergens terug te vinden.

Bij de voorkeuren van firefox, algemeen kun je een voorkeursmap opgeven.

Leon

[quote:1f44cb2852="LeRu"]Bij de voorkeuren van firefox, algemeen kun je een voorkeursmap opgeven.

Leon[/quote:1f44cb2852]ik heb de instelling dat firefox altijd vraagt waar hij die file wilt bewaren. Als ik een voorkeursmap instel, dan bewaart hij ALLES automatisch in die map, dat is ook niet de bedoeling…

ik wil gewoon bestanden die ik via de browser open (en niet bewaar), dat die bestanden niet op mijn bureablad eindigen. Dat is geen temp folder hé

Je kan het vergelijken met bvb een QT-movie. Als je een trailer bekijkt op bv de apple-site, dan streamt hij die, en bewaart hij die niet nog eens op uw bureablad hé.

edit: ik heb in preferences iets gezien van de optie actions, waarbij je sommige extensies een actie kan aan geven. Is het mss omdat ik bij PDF geen plugin heb voorzien in de browser? Ik heb nochtans de optie: save to computer afgevinnkt.

edit2: in safari heb ik het probleem dan niet :s Als ik een pdf open, bewaart hij die niet op mijn bureaublad.

Schoont OSX (net als de meeste Unix-en) zijn /tmp ook? Anders kun je daar alles naartoe laten sluizen. Bij de volgende boot, of na 24uur, worden de files vanzelf verwijderd.

En hoe doet Firefox het in een andere gebruiker?

heb ook ondertussen acrobat geinstalleerd, maar hij bewaart het nog altijd op het bureaublad. Ik ken nog andere gebruikers die dat probleem ook hebben...

Ik heb hetzelfde probleem. Je bedoelt dat wanneer je in FF een .pdf link opent, hij die pdf-file opslaat op je Bureaublad, opent met Preview (of Reader etc.) en vervolgens niet weggooit als je het bestand of programma sluit?

Bij Safari heb ik hier inderdaad ook geen last van! Vreemd…

[quote:af6638ab3b="RiFF"]Ik heb hetzelfde probleem. Je bedoelt dat wanneer je in FF een .pdf link opent, hij die pdf-file opslaat op je Bureaublad, opent met Preview (of Reader etc.) en vervolgens niet weggooit als je het bestand of programma sluit?

Bij Safari heb ik hier inderdaad ook geen last van! Vreemd…[/quote:af6638ab3b]

dat is het inderdaad. Aangezien ik regelmatig PDF’s open, staat mijn bureaublad altijd vol :cry:

Heb het nog eens even bekeken, en zie het volgende: -FF 2.0 ondersteunt standaard géén PDF lezen in browser; hij zal 'm altijd downloaden en openen in het door jou voor PDF toegewezen programma. Het is dan geen temp. file waar de PDF naar toe gaat, maar de downloadmap. -Met de Add-on 'PDF Download 0.7.8' gaat het wel, maar matig; met de standaardinstelling van het ding is het nog steeds een download; pas als je in de voorkeuren van deze Add-on aanvinkt in Algemeen>Als HTML bekijken wordt er niks gedownload, maar idd in de browswer geopend, in een brakke presentatie.

Het is dus geen ‘vreemd’ gedrag, maar ‘normaal’ voor FF; geef mij maar Safari!

Ray- is blijkbaar met al zijn temp.filles de trachcan in verdwenen... :sealed:

[quote:b37415dc83="Oppie"]Ray- is blijkbaar met al zijn temp.filles de trachcan in verdwenen... :sealed:[/quote:b37415dc83] ik ben er terug uitgekropen ;)

wel, zoals je zei, zal het een firefox-“probleem” zijn… maar zoals je hebt aangegeven, werkt het wel met pdf-add on extension van firefox. Maar bij een word-document downloadt de browser het nog altijd sowieso naar het bureaublad. :cry: