Template voor Word

Voor een klant moet ik z`n briefpapier opmaken om als template te gebruiken in Word, ik dacht mooi gebruik de save as Word Office functie in Illustrator ( = .png) maar helaas Word gaat dat niet zomaar lezen, vertaalt dat toch weer naar ACSI volgens mij.

Iemand een oplossing?

je moet je dingen toch opmaken in word, illustraties kun je wel plaatsen, maar een hele opmaak zou ik nooit in een ander programma doen

Het is wel te doen, maar dan moet je in de .dot opnemen dat de illustratie een achtergrond is. Zorg dan dat te tekst wordt uitgevuld langs je TIFF of JPG of whatever je kan gebruiken in Word als afbeelding. Het is wel even prutsen, maar te doen. fvni's voorstel is beter. Ik zou de opmaak in Word doen; scheelt een hoop tijd.

een tweetal jaar terug heb ik voor het bedrijf waar ik nu nog steeds werk, ook een nieuwe huisstijl moeten maken en daarbij hoorde ook de briefwisseling in word.

ik heb de headers volledig in illustrator gemaakt en in word gekleefd of geïmporteerd, zelfde verhaal voor de footers.

dan nog gewoon de tabs instellen op de verscheidene ‘velden’ (tav./firma/onderwerp,…)

succes

Maar hoe kun je een template zo maken dat bijvoorbeeld de datum automatisch wordt ingevuld? En dat de posities echt vastliggen?

een beetje zoeken in word zou je al wat verder helpen... om je vraag te beantwoorden ivm die automatische datum.

dit doe je eenvoudig door in word naar het menu ‘invoegen’ (insert) te gaan en daar te kiezen voor ‘datum en tijd’ en je kiest de positie.

Ik heb alles ingesteld met tabs, dit lijkt me de enige maar om precies met insprongen ed. te werken.

succes

thanx, ik ben er ooit wel eens ingedoken maar ik krijg steeds vaker verzoeken om een soort wizzard waar vanuit het adressenbestand makkelijk een naam is te kiezen en prefixes voor naam, aanhef etc en dat dan de basisbrief in elkaar geknutseld wordt met die gegevens. Vervolgens hoef je dan alleen je brief maar te typen.

Uren aan verspijkerd, toen ben ik maar in de zon gaan zitten :frowning: :cry:

Er is zeker geen tool voor ofzoiets?!?