Templates in Indesign CS

Hallo Indesign freaks,

ik heb een vraagje.
Ik heb een aantal templates aangemaakt in Indesign CS.
Ik heb ze bewaard in het .indt formaat.
Elke keer wanneer ik dubbelklik om er eentje te gebruiken, wordt er een copy aangemaakt.
Vroeger in Quark werd er een nieuw naamloos document aangemaakt, en werd de template ongemoeid gelaten.

Heeft iemand hetzelfde probleempje of weet iemand een oplossing? :?

Bedankt,

Lukkas

Hallo :) Ik ervaar het niet echt als een probleem moet ik zeggen en ik bewaar het document gewoon onder een andere naam.

je kan toch gewoon een preset bewaren bij het aanmaken van een nieuw document, dan kan je die ophalen (zelfs als je een nieuw document wil aanmaken krijg je een keuzeknop bovenaan het dialoogvenster) en je krijgt een naamloos document

Ik heb hier een tussenoplossing gevonden:

dubbelklikken geeft altijd een copie van het .indt bestand.

Wanneer je echter opent rechtsreeks vanuit Indesign of het document versleept naar het ID-icoon in de dock, dan krijg je een "untitled"document.
Een beetje omslachtig maar het werkt. :roll:

Als je op het document klikt in de finder en dan appeltje-i, staat er dan een vinkje bij 'sjabloondocument'? Anders moet je dat even uitzetten.

[quote:32a411e78a="lukkas"]Ik heb hier een tussenoplossing gevonden:

dubbelklikken geeft altijd een copie van het .indt bestand.

Wanneer je echter opent rechtsreeks vanuit Indesign of het document versleept naar het ID-icoon in de dock, dan krijg je een "untitled"document.
Een beetje omslachtig maar het werkt. :roll:[/quote:32a411e78a]

Klopt. Dit is een bekend probleem. Andere workarounds zijn via File>Open het sjabloon openen, of als je het PageMaker Plug-in pack hebt, via de Template Browser…

henk