Ik had adium problemen ( leesfout ) dus ik ging op internet voor een oplossing zoeken
toen heb ik dit gevolgd: forum.onemorething.nl
ik heb toen terminal gestart, had ik bij de hosts iets bijgevoegd, maar helaas werkte het bij mij niet.
ze hadden het ook over een hosts.bak ofzo waar ik geen verstand van heb, want ik ben een NEWBIE Terminal vertelde dat er no such file or directory was
Nu wilde ik tussendoor even mijn hotmail bekijken. Wanneer ik safari of firefox start, laadt ie Hotmail niet meer ! Echt heel vaag, ik word gek, alle andere sites en paginas laadt ie wel ( msn.com ook ), alleen wanneer ik naar mijn hotmail wil gaan krijg ik een foutmelding van: tijd voor inloggen is verstrekt!
wie kan me helpen dit op te lossen? Ik heb hotmail zwaar hard nodig
greetz
arash
( en sorry als ik dit probleem op het verkeerde forum heb geplaatst )
p.s cookies enzo verwijderen heb ik al geprobeerd, maar geen resultaat
Als je je hosts file verkloot is het niet zo gek dat ie bepaalde dingen op internet (DNS) niet meer kan vinden. Gewoon even weer terugzetten zoals het was dus.
Heb je een backup? En anders was je vast zo verstandig om even een kopietje van het bestand te maken voordat je je experiment begon, toch?
Ik bedoel je moest er voor inloggen als root. Dat zegt wel genoeg toch?
Eerlijk gezegd, ik vind het wel goed… Misschien dat iemand anders er zin in heeft. Maar ik zou zeggen doe maar een clean install. Dan is het helemaal weer goed.
Het is Joost's manier om te zeggen "eigen schuld, dikke bult"... Maar eigenlijk is ie best een schatje ;)
Als je weet wat je hebt veranderd in je hosts file en hoe, dan kan het nog ongedaan worden gemaakt. Vandaar dat het enorm handig zou zijn als je de originele pagina('s) terug vind waar je de instructies vandaan hebt gehaald. Het klinkt nu namelijk alsof je maar wat hebt zitten rommelen. Een herinstallatie zal niet nodig zijn, maar we kunnen je niet helpen als je niet zegt wat je hebt gedaan. “Iets met hosts” is niet voldoende.
Ik heb alles gevolgd zoals in deze fora stond beschreven, alleen ik had gelijk dat terminal mij vertelde over de hosts.bak file dat ie bij mij no such file or directory kon vinden
Toen ik deze instructies had gevolgd, wilde ik tussendoor mijn hotmail checken. Hierop laadde safari/firefox totaal gewoon niet, alle andere sites deed ie gewoon wel netjes en snel laden. Msn.com laadde ie ook, alleen puur hotmail.com
Ik heb een vermoeden dat ie niet meer laadt omdat ik wat leeg heb gehaald omdat ik dscacheutil -flushcache heb gedaan
of jullie nou de oplossing weten of niet, sowieso mijn respect dat jullie me proberen te helpen om een oplossing te vinden en de tijd voor over hebben om op dit topic te reageren
[quote:4918dc49b0]alleen ik had gelijk dat terminal mij vertelde over de hosts.bak file dat ie bij mij no such file or directory kon vinden[/quote:4918dc49b0]
Uhoh.... Het enige dat er in al die instructies staat is dat je een kopie moet maken van /etc/hosts naar /etc/hosts.bak. Als jij een melding krijgt van "no such file", dan is het niet hosts.bak die mist, maar hosts zelf :)
Alle instructies die je net linkt doen op zich weinig gevaarlijks, het enige dat ze doen is regels toevoegen aan /etc/hosts. Behalve dan die gevallen waar je met pico of een andere editor gaat zitten rommelen, want daarmee kan je ook dingen weghalen uit die file.
[quote:4918dc49b0]Toen ik deze instructies had gevolgd, wilde ik tussendoor mijn hotmail checken. Hierop laadde safari/firefox totaal gewoon niet, alle andere sites deed ie gewoon wel netjes en snel laden. Msn.com laadde ie ook, alleen puur hotmail.com
Ik heb een vermoeden dat ie niet meer laadt omdat ik wat leeg heb gehaald omdat ik dscacheutil -flushcache heb gedaan [/quote:4918dc49b0]
Nee, want je weet niet wat dat commando doet. Het enige dat “flushcache” doet is je huidige bekende DNS gegevens weggooien, zodat je begint met een schone lei. Daardoor zal ie de gegevens gebruiken uit /etc/hosts en als daar een hostnaam niet in voorkomt zal ie pas met de DNS servers gaan praten.
Als na jou edits de /etc/hosts file verkeerde gegevens bevat voor MSN (de zelfde servers zijn voor Hotmail) dan zal je helemaal niets meer met MSN of Hotmail kunnen doen. Zaak is dus om je /etc/hosts file gewoon weer terug naar de originele staat te brengen. Gevolgd door een reboot of een “flushcache”
[quote:560eb3fb28="cailin coilleach"][quote:560eb3fb28]alleen ik had gelijk dat terminal mij vertelde over de hosts.bak file dat ie bij mij no such file or directory kon vinden[/quote:560eb3fb28]
Uhoh.... Het enige dat er in al die instructies staat is dat je een kopie moet maken van /etc/hosts naar /etc/hosts.bak. Als jij een melding krijgt van "no such file", dan is het niet hosts.bak die mist, maar hosts zelf :)
Alle instructies die je net linkt doen op zich weinig gevaarlijks, het enige dat ze doen is regels toevoegen aan /etc/hosts. Behalve dan die gevallen waar je met pico of een andere editor gaat zitten rommelen, want daarmee kan je ook dingen weghalen uit die file.
[quote:560eb3fb28]Toen ik deze instructies had gevolgd, wilde ik tussendoor mijn hotmail checken. Hierop laadde safari/firefox totaal gewoon niet, alle andere sites deed ie gewoon wel netjes en snel laden. Msn.com laadde ie ook, alleen puur hotmail.com
Ik heb een vermoeden dat ie niet meer laadt omdat ik wat leeg heb gehaald omdat ik dscacheutil -flushcache heb gedaan [/quote:560eb3fb28]
Nee, want je weet niet wat dat commando doet. Het enige dat “flushcache” doet is je huidige bekende DNS gegevens weggooien, zodat je begint met een schone lei. Daardoor zal ie de gegevens gebruiken uit /etc/hosts en als daar een hostnaam niet in voorkomt zal ie pas met de DNS servers gaan praten.
Als na jou edits de /etc/hosts file verkeerde gegevens bevat voor MSN (de zelfde servers zijn voor Hotmail) dan zal je helemaal niets meer met MSN of Hotmail kunnen doen. Zaak is dus om je /etc/hosts file gewoon weer terug naar de originele staat te brengen. Gevolgd door een reboot of een “flushcache” :)[/quote:560eb3fb28]
ik heb zojuist cat /etc/hosts gedaan, en dan krijg ik dit te zien
Host Database
localhost is used to configure the loopback interface
when the system is booting. Do not change this entry.
Dat je een leeg scherm krijgt als je alleen "sudo pico" doet is logisch. Pico is een tekst editor en met sudo run je'm als root. Maar omdat je niet opgaf wat je wilt editen is het scherm verder leeg.
Kijk in godesnaam uit wat je hiermee doet… sudo is erg gevaarlijk.
Goed, je kan /etc/hosts als volgt herstellen naar de originele situatie. Run de volgende commando’s in Terminal:
Done, je bent weer helemaal bij het origineel. En blijf er verder vanaf. Dit geknoei met de hosts file hoort helemaal niet nodig te zijn, als je DNS maar goed werkt.
[quote:5c9e889b8b="cailin coilleach"]... sudo is erg gevaarlijk.[/quote:5c9e889b8b]
Zeker als je niet weet wat je aan het doen bent…
Wie [i:5c9e889b8b]niet[/i:5c9e889b8b] weet wat ie doet [i:5c9e889b8b]moet[/i:5c9e889b8b] geen root gebruiken.
Wie [i:5c9e889b8b]wel[/i:5c9e889b8b] weet wat ie doet [i:5c9e889b8b]wil[/i:5c9e889b8b] geen root gebruiken.