Is het mogelijk om een commando dat je normaal in de terminal geeft, te plaatsen in de dock? Het gaat om dit commando: /Applications/FTD4Linux.app/Contents/Resources/bin/ftd
Om FTD op te starten moet ik eerst de terminal starten, commando invoeren, etc… Is het niet mogelijk om een soort van snelkoppeling in de dock te maken naar dit commando?
Vind ik niet helemaal zo'n geweldige oplossing.
Ik heb het zojuist geprobeerd om de Oracle Internet Directory administrator te starten.
Maar de automator actie blijft doordraaien, totdat ik het programma afsluit.
Wat ik zelf altijd doe is een terminal script maken met tekst editor.
In het geval van FTD zou dat dan de volgende inhoud krijgen:
Dat opslaan onder de naam [b:7f08f56288]ftd.command[/b:7f08f56288] en je kunt het openen door er dubbel op te klikken.
Enige nadeel is dat je het in de Dock niet bij de programma’s kunt slepen, maar alleen bij de documenten. (Dus rechts van de verticale balk.)
[quote:a00fce27a5="phalkone"]Ga naar Automator>kies de taak "voer shellscript uit"
Sla dit op als programma en sleep dit naar het dock.[/quote:a00fce27a5]
Ik probeer ook zoiets, maar het commando dat ik wil uitvoeren vereist het typen van een paswoord (het wordt aangeroepen met sudo). Hoe krijg ik dit voor elkaar met Automator? Ik krijg nu alleen een foutmelding in Automator en zie geen mogelijkheid om ergens mijn paswoord in te typen.
[quote:9c5fa341c5="koen"][quote:9c5fa341c5="phalkone"]Ga naar Automator>kies de taak "voer shellscript uit"
Sla dit op als programma en sleep dit naar het dock.[/quote:9c5fa341c5]
Ik probeer ook zoiets, maar het commando dat ik wil uitvoeren vereist het typen van een [b:9c5fa341c5]wachtwoord[/b:9c5fa341c5] [b:9c5fa341c5](het wordt aangeroepen met sudo)[/b:9c5fa341c5]. Hoe krijg ik dit voor elkaar met Automator? Ik krijg nu alleen een foutmelding in Automator en zie geen mogelijkheid om ergens mijn wachtwoord in te typen.[/quote:9c5fa341c5]
Als dit zou kunnen staat de poort voor allerlei ‘vieze beesten’ in OS X open. Wees blij dat het niet kan.
Als je wilt dat bij het opstarten van de computer altijd een bepaald commando uitgevoerd word (bv. het opstarten van een ftp server), kun je dat commando in de file [b:22cdb6c2d7]/etc/rc.local[/b:22cdb6c2d7] zetten. Maak deze file eventueel aan als-ie nog niet bestaat.
Als onderdeel van het opstarten van een BSD-achtig systeem wordt [b:22cdb6c2d7]/etc/rc[/b:22cdb6c2d7] uitgevoerd, dit is een shellscript. Helemaal achterin dit script wordt gekeken of rc.local bestaat, en zo ja, wordt ie uitgevoerd:
[code:1:22cdb6c2d7]
if [ -f /etc/rc.local ]; then
sh /etc/rc.local
fi
[/code:1:22cdb6c2d7]
Hey handig, dit zou ik ook nog even moeten regelen voor Hamachi op mn server. Alleen heeft die twee commando's nodig (start en login). Als ik deze opeenvolgend instel, wacht de tweede dan tot de eerste (succesvol) is afgerond?