Terminal venster te klein om te vergroten

[size=18:8128d3115d][color=darkred:8128d3115d]Weer wat nieuws, het gaat wel lekker deze week![/color:8128d3115d][/size:8128d3115d]

Mijn terminalvenster is zodanig verkleind dat je gewoon niks meer kunt doen.

[img:8128d3115d]http://levin.appr.nl/terminal.jpg[/img:8128d3115d]
[i:8128d3115d]dit is een schermafbeelding[/i:8128d3115d]

wat kan hier de oorzaak van zijn!!

Haha, dat heb ik ook al maanden lang. Dus kom maar op met die oplossingen.

Ben ik even blij dat ik niet de enige ben met dat verschijnsel. :lol:

Even de voorkeuren van Terminal verwijderen zou de oplossing moeten zijn.

[size=9:02171d332c]Ik heb de chaotische onduidelijk titel even aangepast.[/size:02171d332c]

[quote:9de55ecbc2="Adriaan Mol"]Even de voorkeuren van Terminal verwijderen zou de oplossing moeten zijn.

[size=9:9de55ecbc2]Ik heb de chaotische onduidelijk titel even aangepast.[/size:9de55ecbc2][/quote:9de55ecbc2]

werkt niet, al geprobeerd!!!

Dat werkt inderdaad niet. Volgende?

[quote:d335c32e84="KarelWillem"]Dat werkt inderdaad niet. Volgende?[/quote:d335c32e84]

inderdaad! Wie weet de oplossing…

ik snap niet waar het over gaat....

Nou, blijkbaar is het window van de Terminal zo klein geworden dat ie m niet meer groter kan maken... Lastig, inderdaad. Ik heb er (helaas) niet zo snel een oplossing voor!

[edit] zit er niet in het menu onder de optie window een keuze om m terug te zetten naar standaardgrootte?[/edit]

Wat een leuk probleem! :wink: Het lukt me niet om zo'n klein venster te reproduceren, dus kan het niet goed checken, maar toch: -helpt het niet om een nieuw venster te openen ( :apple: +n),en het oude te sluiten? -of via Menu/ Venster/ het commando Vergroot/verklein te gebruiken?

Misschien via window> Zoom of Terminal> Window settings onder window en het aantal rijen en kolommen aanpassen?

Misschien dit:

Selecteer venstertje. Tik appeltje-shift-T en vergroot de dimenties.

ik zie rechtsonder zo'n schuine streepjes. op klikke, muis inhouden, en uit trekken ...

gaat dit niet?
zoals rechtsonderaan in safari, overal eigenlijk !

Al eens met een AppleScriptje geprobeerd? [code:1:366af23cb2]tell application "Terminal" set bounds of window 1 to {185, 22, 808, 722} end tell[/code:1:366af23cb2]

Moet werken volgens mij.

nou Xtroy welke van al deze tips werkt??

ik ben benieuwd

[quote:488b29838f="boekeloo"]Misschien dit:

Selecteer venstertje. Tik appeltje-shift-T en vergroot de dimenties.[/quote:488b29838f]

Deze werkt niet… op naar de volgende…

[quote:cedb806b85="Jello"]ik zie rechtsonder zo'n schuine streepjes. op klikke, muis inhouden, en uit trekken ...

gaat dit niet?
zoals rechtsonderaan in safari, overal eigenlijk ![/quote:cedb806b85]

Dit werkte zowieso niet, anders had ik nog niet eens een oproep gedaan!

[quote:9094341edd="roborob"]Al eens met een AppleScriptje geprobeerd? [code:1:9094341edd]tell application "Terminal" set bounds of window 1 to {185, 22, 808, 722} end tell[/code:1:9094341edd]

Moet werken volgens mij.[/quote:9094341edd]

Doet helaas ook niks…

Ja ja, echt weer iets raars hier…

Kun je wel de bounds van het venster opvragen met AppleScript?

[code:1:222e93ce9e]tell application “Terminal”
get bounds of window 1
end tell[/code:1:222e93ce9e]
Zo ja, wat geeft dit als antwoord?
Klik in Scriptmaker wel even op “resultaat”, zodat dit onderaan wordt weergegeven.

De terminal gebruikt het font Monaco! Als je dit font weer aan zet is het probleem opgelost....

Joh! Goei geantwoord!!! :lol:

Hij doet het weer. Ik heb de Monaco ergens op een oude OS 9 schijf moeten opzoeken, maar hij doet het weer.

Je kunt natuurlijk ook onder voorkeuren het standaardlettertype veranderen van Monaco naar ‘weet ik veel wat’. Dan is het probleem er ook niet meer.

Nu nog even nadenken wat ik met Terminal moet doen en ik ben ook weer blij. :wink: