Terug naar iMovie 2?

Na veel ergernis en frustratie over iMovie 3 (ondanks mijn G4, 512 MB, 20 GB vrij, 10.1.5) wil ik terug naar iMovie 2. Na de upgrade lukt het me gewoon niet meer om zelfgemaakte films te bewerken!!

Kan iemand mij vertellen hoe ik weer terug kan? In de Forums vind ik het niet, ook niet op de sites van Apple. Ook vind ik geen oude versie om te kunnen downloaden…

Alvast bedankt! :slight_smile:

Heb je de originele jaguar schijf? Dan kun je hem eruit halen met het programma Pacifist te vinden bij versiontracker.

Hoi Torz,

Bedankt voor je reaktie. Heb geen Jaguar, maar 10.1.5.
Bezit wel 5 CD’s “Programmatuurherstel”, maar daarop is iMovie niet toegankelijk (in ieder geval niet voor mij, met m’n beperkte kennis)… :?

(Op deze CD’s staan files met ext. ‘.dmgpart’.)

Ik leef met je mee, dat rottige imovie 3 werkt gewoon niet lekker en snel (zelfs met de update niet). Naast Programmatuurherstel heb je geen 'gewone' X cd? ZIt er toch altijd bij (dacht ik)? Ik hem het inderdaad van een 'gewone' X afgehaald met Pacifist programma. Werkt ok.

Voor degenen die die de vele posts, die al aan Pacifist gewijd zijn, nog niet hebben gelezen: Haal Pacifist op bij versiontracker. http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/12743 Mount de OSX -in dit geval 10.1- schijf. Start het programma en wacht keurig op het aftellen van 15 naar 0. In Pacifist IN DIT GEVAL: Open package> OS 10.1 schijf>system>installation>packages>Dutch.pkg>open>Applications>iMovie. De latere iMovie2 updates zijn gewoon bij Apple op te halen. Mocht je ALLEEN de herstel CD's hebben, dan staat daar ongetwijfeld ook een iMovie versie op. Uiteraard klopt dan de gegeven 'route' niet meer. Succes voor allen die terug willen naar iMovie2. Ikzelf heb, ook op een Dual 1.25/FW 800, nog geen bevredigende snelheid met iMovie3 kunnen merken. Dan werken FCP en FCE heel wat sneller! SLC

so be it :)

Ik ben zo blij als een kind, het is door jullie adviezen gelukt om iMovie 2 te installeren vanuit de installatieCD van OS X 10.1 (met Pacifist)!

Een opmerking: iMovie bleek niet te zitten onder Dutch.pkg, maar onder Essentials.pkg…

Bedankt!!!
:smiley: :stuck_out_tongue:

Mooi dat het werkt. Gek eigenlijk dat iemand blij is als hij naar een vorige versie terug kan. Meestal is er blijdschap over betere en snellere nieuwe versies. Bij iMovie3 kan ik me echter heel goed voorstellen dat mensen terug willen. Sommigen stappen zelfs helemaal af van iMovie na alle ellende van v3. Nog even over waar iMovie stond op je schijf. Ik heb duidelijk aangegeven dat de route alleen de juiste was op de OSX 10.1 installatieschijf. Daar heb ik het pad genoteerd en gecontroleerd. Want zomaar iets beweren of opschrijven doe ik NOOIT. En op de OSX 10.1 koop-schijf staat het bij mij in de aangegeven pkg. Ik neem aan dat bij jou het óf een andere versie OSX is, óf een herstel CD. Terwijl ik dit type, denk ik ineens aan een nieuwe naam die ik vandaag pas zag opduiken in het forum. Binnen 1 maand ( ik had hem nog NOOIT met een vraag of antwoord gezien) had deze gebruiker ruim 400! posts gedaan. Dat moet dan wel op een forum zijn waar je alleen ja en nee hoeft te typen. Ik zou niet weten hoe je überhaupt binnen 1 maand meer dan 400 zinnige posts, waar je tijd in steekt, kunt doen. Of binnen 3 maanden ruim 2300 posts die ik elders zag!