Terug van Frankrijk..

En jawel net een klein ritje gemaakt net over de grens van Frankrijk om 2 iPads 64gb wifi.
Het resultaat jawel 2 iPads terug mee naar huis.
Halfuurtje door, 10 min in de winkel, halfuurtje terug en 1400€ kwijt :p
[IMG]http://i48.tinypic.com/2gul0jt.jpg[/IMG]
[IMG]http://i50.tinypic.com/30mmjde.jpg[/IMG]
[IMG]http://i46.tinypic.com/343p1de.jpg[/IMG]
En het leuke is alles op de verpakking en in de doos van uitleg en handleiding staat in het Frans en Nederlands(iemand uitleg?). Niet dat ik klaag maar schrok toch dat er overal mooi Nederlandse handleiding en uitleg onder het Franse stond maar swat..
Nog iemand die deze morgen of in de loop van de dag richting Duitsland of Frankrijk trekt met dezelfde bedoelingen?

Grt

Natuurlijk ga ik dat hele stuk niet rijden om een iPad te kopen die voor mij totaal geen toevoegde waarde heeft voor dat bedrag. Ik heb al een iPhone en een macbook, die meer kan dan een iPad.

Dat het er ook in het Nederlands op staat, betekent denk ik dat Apple geen aparte SKU voor Belgie zal maken, maar gewoon dezelfde als die voor Frankrijk zal gebruiken.

Veel plezier met je iPad(s)!

Zijn de accessoires trouwens te koop? In de VS zijn bijna alle originele Apple accessoires uitverkocht (met als resultaat dat op eBay 100+ euro wordt gevraagd voor de Apple iPad case). Wellicht komt dat omdat Apple voor de Europese lancering een vooraad ervan achter heeft gehouden?

[quote=Koetjesreep url=http://www.onemorething.nl/community/topic/terug-van-frankrijk#post-1970611 time=1275032105]Natuurlijk ga ik dat hele stuk niet rijden om een iPad te kopen die voor mij totaal geen toevoegde waarde heeft voor dat bedrag. Ik heb al een iPhone en een macbook, die meer kan dan een iPad.[/quote]Dit bericht heeft ook totaal geen toegevoegde waarde.
En is duidelijk geplaatst door iemand die niet langer dan 10 minuten een iPad in zijn handen heeft gehad. :lol:

Nee niks van accessoires van apple zelf. Hier en daar wat belkin sleeves maar voor de rest nog niet te veel.

Heb je de iPads op voorhand gereserveerd? Of ben je er gewoon heen gereden op goed geluk?
Frankrijk is hier maar een 40min vandaan. Het mooiste zou zijn dat ik iemand vind die hem van de US mee kan nemen, scheelt toch 100 euro op de 64gb 3g. Maar goed, je kan niet blijven wachten natuurlijk.

Jonas

[quote=KarelWillem url=http://www.onemorething.nl/community/topic/terug-van-frankrijk#post-1970615 time=1275032465][quote=Koetjesreep url=http://www.onemorething.nl/community/topic/terug-van-frankrijk#post-1970611 time=1275032105]Natuurlijk ga ik dat hele stuk niet rijden om een iPad te kopen die voor mij totaal geen toevoegde waarde heeft voor dat bedrag. Ik heb al een iPhone en een macbook, die meer kan dan een iPad.[/quote]Dit bericht heeft ook totaal geen toegevoegde waarde.
En is duidelijk geplaatst door iemand die niet langer dan 10 minuten een iPad in zijn handen heeft gehad. :lol:[/quote]

Second that!

[quote=Dr. Maddox url=http://www.onemorething.nl/community/topic/terug-van-frankrijk#post-1970635 time=1275033424][quote=KarelWillem url=http://www.onemorething.nl/community/topic/terug-van-frankrijk#post-1970615 time=1275032465][quote=Koetjesreep url=http://www.onemorething.nl/community/topic/terug-van-frankrijk#post-1970611 time=1275032105]Natuurlijk ga ik dat hele stuk niet rijden om een iPad te kopen die voor mij totaal geen toevoegde waarde heeft voor dat bedrag. Ik heb al een iPhone en een macbook, die meer kan dan een iPad.[/quote]Dit bericht heeft ook totaal geen toegevoegde waarde.
En is duidelijk geplaatst door iemand die niet langer dan 10 minuten een iPad in zijn handen heeft gehad. :lol:[/quote]
Second that![/quote]

Third that! :grin:

Had gereserveerd via mail maar was niet veel volk aanwezig in de store dus denk zo zou ook wel gelukt zijn denk ik.

[quote=sonic1984 url=http://www.onemorething.nl/community/topic/terug-van-frankrijk#post-1970638 time=1275033583][quote=Dr. Maddox url=http://www.onemorething.nl/community/topic/terug-van-frankrijk#post-1970635 time=1275033424][quote=KarelWillem url=http://www.onemorething.nl/community/topic/terug-van-frankrijk#post-1970615 time=1275032465][quote=Koetjesreep url=http://www.onemorething.nl/community/topic/terug-van-frankrijk#post-1970611 time=1275032105]Natuurlijk ga ik dat hele stuk niet rijden om een iPad te kopen die voor mij totaal geen toevoegde waarde heeft voor dat bedrag. Ik heb al een iPhone en een macbook, die meer kan dan een iPad.[/quote]Dit bericht heeft ook totaal geen toegevoegde waarde.
Second that![/quote]
Third that! :grin:[/quote]

-1 that:P. Ik heb de iPad langer dan 10 minuten in m'n handen gehad en zie nog steeds de toegevoegde waarde niet. Het is een gigantische iPod touch die daardoor iets meer mogelijkheden heeft. En ik vond 'm nogal klein eigenlijk. Video was ook raar doordat het een gek formaat was en helemaal niet zo high-def. Maar goed das een andere discussie.

Nee ik ga niet over de grens. Je betaalt daar net als hier met de euro dus je kan 'm niet zo mooi verkopen als dat je 'm uit Amerika zou halen:p. En dan alleen maar omdat je daar toevallig bent natuurlijk.

Je doet hem tekort. Het is een vrijwel briljante fusie tussen laptop en mobile device.
In het dagelijks gebruik is het ook veel meer een social device dan bijvoorbeeld een iPhone of een MacBook.
Ik kan klanten heel fraai ontwerpen tonen, waarbij ze zelf kunnen zoomen, draaien, etc.
Pages - om maar eens een voorbeeld uit te lichten - krijgt opeens een veel lagere drempel om te gebruiken. Je schuift, je draait, zoomt opeens alsof je lekker met losse elementjes op een vel papier aan het werk bent. Het voelt allemaal levensecht aan.
Boeken lezen voor ouderen wordt opeens weer mogelijk.
Muziek maken met meerder personen tegelijk? Het kan.

Ik wil karel willem graag geloven, dat het een briljant apparaat is. Maar op je laatste argument ga je toch n beetje de mist in hoor...

Met meerdere mensen muziek maken heb je écht geen iPad nodig.

Klopt! Met een prullenbak, hamer en sikkel kom je ook al een heel eind! ;)

[quote]
Klopt! Met een prullenbak, hamer en sikkel kom je ook al een heel eind!
[/quote]

Haha jah idd:P. Ik d8 eerst huh maar na even denken haha;):P.
[quote]
In het dagelijks gebruik is het ook veel meer een social device dan bijvoorbeeld een iPhone of een MacBook.

Ik kan klanten heel fraai ontwerpen tonen, waarbij ze zelf kunnen zoomen, draaien, etc.

Pages - om maar eens een voorbeeld uit te lichten - krijgt opeens een veel lagere drempel om te gebruiken. Je schuift, je draait, zoomt opeens alsof je lekker met losse elementjes op een vel papier aan het werk bent. Het voelt allemaal levensecht aan.

Boeken lezen voor ouderen wordt opeens weer mogelijk.

[/quote]

Social device? Je bedoelt Twitter, Facebook etc.? Daar werkt een MacBook net zo goed voor.
En okay gegeven dat klanten kunnen zoomen en schuiven. Maar dat kan toch ook met een MacBook? Er zit tegenwoordig multi-touch in de trackpad. Nu is dat niet zo'n coole gebruikerservaring als een iPad of een iPhone maar toch. Bovendien heb je dat na 1 keer ook al gezien en gaat het alleen nog maar om de praktijk en de snelheid waarmee je inzoomt. Bovendien was dat ook niet heel bijzonder:p. Dat hele pinch met je vingers kon in 2007 met een iPhone en iPod touch al.
En Pages? Het voelt levensecht aan alleen als je gigantische papers en documenten moet schrijven zit je toch echt met een digitaal toetsenbord, of je moet giga veel geld uitgeven aan een soort dock toetsenbord dat je overal heen moet slepen en niet makkelijk op je schoot kan leggen. En daarnaast, als je het uitprint voelt je stuk ook levensecht aan:).
Boeken lezen voor ouderen wordt weer mogelijk? ALs ouderen niet meer kunnen lezen pakken ze een brilletje:P. Zo doet mijn moeder het iig. Een paar euro bij de HEMA;). En vooralsnog moet je alle boeken die je had, weer opnieuw kopen en je zit voor altijd vast aan een iPad of een ePub reader, voor alle boeken die je nu koopt. Een boek blijft voor altijd in je kast staan (ja okay tenzij je 'm weggooit of de boel in de fik vliegt).
En wat mensen al zeggen. Muziek maken met meerdere personen tegelijk? Dat kon al 4000 jaar geleden met muziekinstrumenten :).

[quote=Dr. Maddox url=http://www.onemorething.nl/community/topic/terug-van-frankrijk#post-1970771 time=1275045949]Klopt! Met een prullenbak, hamer en sikkel kom je ook al een heel eind! ;)[/quote]

Vergeet het colablikje niet he!! :P

[quote]
Social device? Je bedoelt Twitter, Facebook etc.? Daar werkt een MacBook net zo goed voor.
[/quote]

Nee. Hij bedoelt volgens mij dat je er samen aan kan werken, dus je zit niet in je eigen wereldje met je kleine ipod voor je neus.

[quote]
En okay gegeven dat klanten kunnen zoomen en schuiven. Maar dat kan toch ook met een MacBook? Er zit tegenwoordig multi-touch in de trackpad. Nu is dat niet zo'n coole gebruikerservaring als een iPad of een iPhone maar toch.
[/quote]

Je geeft het antwoord zelf al: Gebruikerservaring. Niks "maar toch". Je argument gaat daar helemaal fout.

[quote]
Bovendien heb je dat na 1 keer ook al gezien en gaat het alleen nog maar om de praktijk en de snelheid waarmee je inzoomt. Bovendien was dat ook niet heel bijzonder. Dat hele pinch met je vingers kon in 2007 met een iPhone en iPod touch al.
[/quote]

En weer sla je de plank mis. Ik herhaal m nog een keer: gebruikerservaring.

[quote]
En Pages? Het voelt levensecht aan alleen als je gigantische papers en documenten moet schrijven zit je toch echt met een digitaal toetsenbord, of je moet giga veel geld uitgeven aan een soort dock toetsenbord dat je overal heen moet slepen en niet makkelijk op je schoot kan leggen. En daarnaast, als je het uitprint voelt je stuk ook levensecht aan.
[/quote]

Hij is ook niet gemaakt om gigantische papers en documenten op te schrijven. Daar kopen mensen m (hopelijk) ook neit voor. En een uitgeprint document kun je niet makkelijk bewerken he. Succes met je typex en typmachine.

[quote]
Nee. Hij bedoelt volgens mij dat je er samen aan kan werken, dus je zit niet in je eigen wereldje met je kleine ipod voor je neus.
[/quote]
Oh nee je hebt gelijk:P. De iPad is het toonbeeld van een niet-individualistische samenleving.
[quote]
Je geeft het antwoord zelf al: Gebruikerservaring. Niks "maar toch". Je argument gaat daar helemaal fout.
[/quote]
Wat is dan precies de extra gebruikerservaring? Het is dezelfde ervaring als die van de iPod touch en de iPhone alleen groter. Dat maakt dat je wat dingen extra kan doen en het gaat wat sneller, maar bijzonder is het niet meer.

[quote]
Hij is ook niet gemaakt om gigantische papers en documenten op te schrijven. Daar kopen mensen m (hopelijk) ook neit voor. En een uitgeprint document kun je niet makkelijk bewerken he. Succes met je typex en typmachine.
[/quote]
Okay maar dan vervalt het hele Pages verhaal. Want waarvoor zou je 'm dan wel willen gebruiken? Zoals Apple het zegt...een paper over giraffen en safari-wildlife? Of om Pages documenten te bekijken die je op je Mac hebt gemaakt? Das handig, moet je eerst dat hele ding op je iPad zetten voordat je 'm met een "betere" gebruikerservaring kan lezen. Vergeet niet dat je ook nog 's 9 euro moet betalen voor iets wat je al op je Mac hebt staan.
Nee klopt een uitgeprint document kun je niet bewerken. Dat doe je op de computer en dan print je 'm uit en dan heb je de levensechte ervaring.
En ik zou een typemachine nog graag gebruiken, ware het niet dat het lastig is om te bewerken op een typemachine en plaatjes erbij plakken wat minder mooi is dan wat een computer heeft. Een computer is bovendien zo megafunctioneel, dat je de optie om te typen eigenlijk for granted neemt.

Moet in ieder topic nu gebashed worden op de iPad? :sealed:

Laat ik voorop stellen dat niemand een iPad echt nodig heeft. De aarde draait ook zonder een iPad gewoon door....Maarrrrr.... de iPad is zeker een fantastisch apparaat waarmee je uren kunt spelen en werken.

Angry Birds en Fieldrunners bijvoorbeeld houden mij uren zoet op een regenachtige dag. Heerlijke spellen voor de iPad. Films en series kijken mbv AirVideo is ook super! Maakt niet uit waar, in bed, in bad op de wc of gewoon op de bank. TV kijken middels uitzending gemist of rtl gemist is ook fantastisch... Kortom het is een heerlijke gadget voor en ieder die hem kan betalen....

Wat mij opvalt aan de de negatieve commentaren over de iPad op OMT is dat al deze mensen geen iPad in bezit hebben en mijn inziens reageren vanuit een een bepaalde jaloezie of frustratie. Al dan niet bewust... Mensen die wel een iPad hebben zijn louter positief en willen niet meer anders.... Ook KarelWillem is "om" volgens mij.... hij heeft inmiddels een iPad denk ik en is een grote fan van het apparaat. Maar toen ik over mijn iPad sprak een aantal dagen na de US lancering reageerde hij niet echt enthousiast.... Zo zie je maar weer, mensen zijn veranderlijk. Ik ben er van overtuigd dat iedereen enthousiast gaat worden over de iPad wanneer zij er een weekje mee mogen stoeien. In de toekomst worden tablet computers zowiezo een algemeen gebruiksartikel net als een mobiele telefoon. We gaan er alles mee doen in en rond het huis en ook de kids gaan er mee naar school en hoeven geen zware tassen meer mee te zeulen.

De iPad ontketent een revolutie!

Ik was, toen de iPad net aangekondigd was, ook heel sceptisch, maar ik ben inderdaad inmiddels om. Omdat ik mogelijkheden zie, in plaats van conservatief te blijven hangen zoals Maverick dat doet.

De iPad is inderdaad een grote iPod Touch. Maar dat is nou juist zo mooi. je hebt veel meer schermruimte, waardoor je veel meer controle kan hebben over de content (controls, dus knoppen e.d., blijven namelijk net zo groot, groot genoeg om op te drukken, waardoor er veeeeel meer ruimte voor alles is). Ik denk inderdaad dat dit weleens het begin van een (r)evolutie zou kunnen zijn in de manier waarop wij "personal computing" beleven.

Maverick is nu verzandt in doelloos bashen, en ik ben dan ook niet van plan er langer op in te gaan. Als iedereen zo in de jaren 80/90 had gedacht, hadden we nooit pc's (in de brede zin van het woord, dus personal computers, dus ok macs :) ) gehad. Met altijd overal maar negatief tegenover staan en roepen "het schiet niet op", kom je nooit een klap verder. Heel jammer.

[quote]
Wat mij opvalt aan de de negatieve commentaren over de iPad op OMT is dat al deze mensen geen iPad in bezit hebben en mijn inziens reageren vanuit een een bepaalde jaloezie of frustratie.
[/quote]

Het valt mij op dat mensen die een iPad hebben denken dat mensen die geen iPad hebben en dat niet willen, denken dat die jaloers en gefrustreerd zijn haha:P.
Ik snap echt wel waarom je het wilt hebben hoor. Ik vind het ook een mooi apparaat. En ik kan het ook best betalen dat is het probleem echt niet. Zo revolutionair vind ik 't alleen niet:P. Zoals Apple zegt: we hebben alle revolutionaire zaken in 1 product gestopt (en dat hebben ze ook gedaan). En ik ben ook een pro-gebruikerservaring mens, daarom gebruik ik ook Apple producten. En voor sommige mensen zal het ongetwijfeld handig zijn, zeker als je geen laptop hebt en gewoon wilt kunnen internetten beneden op de bank. Maar voor heel veel mensen is het ook gewoon overbodig, zeker als je al een laptop hebt. Ik heb al een MacBook Air en een iMac:P. Dan is een iPad behoorlijk overbodig. En heel veel mensen vinden dat kennelijk niet. En dat probeer ik te weerleggen. Niet uit jaloezie:P.