terug van weggeweest

Hallo,

ik ben twee jaar terug van een Mac G4 overgestapt op Windows Xp. En dat heb ik me reeds dikwijls beklaagd.
Ik ben nu van plan terug naar Mac over te schakelen, maar heb nog nooit met OS X gewerkt.
Is er veel technische kennis nodig (systeemprutserij) om een goed draaiende Mac te houden.
Ik zou behalve de bijgeleverde soft enkel een Office en Photoshop CS draaien.
Kan je met een Mac ook DVD’s copieren (zoals met Nero in de pc-omgeving) ?
En wat met de bescherming op het internet, moet je een firewall aanschaffen ?

Freddy

Hoi freddy,

OSX is heel gemakkelijk te gebruiken, je hoeft weinig technische dingen te weten om het goed te laten draaien, defragmenteren e.d. gaat vanzelf.

Je kunt toast gebruiken om dvd’s branden
Firewall zit standaard in OSX ingebouwd, maar hoeft niet persé aan (géén virussen en spyware voor OSX)

Veel succes

Hallo fredbug,

OS X vind ik zelf heel erg gebruikersvriendelijk.
Windows XP hierin tegen vind ik wat minder werken. Het is jammer dat je in die tijd bent teruggschakelt. Het had je allemaal een hoop ellende bespaard.

[b:65c32857bf]CD’s en DVD’s branden:[/b:65c32857bf]
Maar goed, Je kan inderdaad branden met een Mac.
Er is een programma Toast Tintanium die er heel erg simpel uit ziet en bijna hetzelfde is als Nero.

[b:65c32857bf]De firewall:[/b:65c32857bf]
Er zit een standaard firewall in OS X die je via de systeemvoorkeuren kan inschakelen.
Dus dit is compleet gratis.

[quote:9093860d7a="fredbug"]Hallo,

ik ben twee jaar terug van een Mac G4 overgestapt op Windows Xp. En dat heb ik me reeds dikwijls beklaagd. [b:9093860d7a] Mooi dat je terug gaat[/b:9093860d7a]
Ik ben nu van plan terug naar Mac over te schakelen, maar heb nog nooit met OS X gewerkt.
[b:9093860d7a] Ik neem aan dat je dan dus met OS9 hebt gewerkt. Persoonlijk vind ik OSX vele malen prettiger werken dan OS9 en ouder. Ik denk niet dat je er al te veel aan moet wennen[/b:9093860d7a]
Is er veel technische kennis nodig (systeemprutserij) om een goed draaiende Mac te houden.
[b:9093860d7a]Nee[/b:9093860d7a]
Ik zou behalve de bijgeleverde soft enkel een Office en Photoshop CS draaien.
[b:9093860d7a]OK, geen probleem. Alleen voor Photoshop moet je wel een redelijk apparaat hebben[/b:9093860d7a]
Kan je met een Mac ook DVD’s copieren (zoals met Nero in de pc-omgeving) ?
[b:9093860d7a]Ja, Toast is van Roxio (net als EZ CD Creator onder Windows). Verder zit er in OSX ook een brand-functie ingebouwd, net als in Windows. Alleen dan simpeler :? [/b:9093860d7a]
En wat met de bescherming op het internet, moet je een firewall aanschaffen ?
[b:9093860d7a]Die zit dus ingebakken, en virus bescherming heb je ook al door geen Windows te draaien :wink: [/b:9093860d7a]

Freddy[/quote:9093860d7a]

Simpel gezegd:

• welkom
  • niets moet
  • alles kan

klaar. :smiley:

LOL.... een "Backswitcher".... :wink: :?

Welkom op het forum, goed dat je terug switch

Welkom terug jongen veel plezier :beret: