Terugzetten Time Machine lukt niet

Enkele dagen geleden is mijn HDD van mijn iMac gecrasht. Zeer jammer maar gelukkig heb ik een backup via Time Machine lopen op een externe USB schijf dacht ik.
HDD laten vervangen door een SSD (top upgrade) en toen dacht ik van mijn toestel volledig terug te zetten zoals voorheen door de Time Machine te gebruiken.
Echter wanneer ik nu mijn externe USB aansluit ziet de iMac ze nergens, hij herkent de schijf niet. Als ik de schijf insteek begint het lichtje te flikkeren en ik hoor ze draaien (normaal geluid) maar geen weergave op mijn iMac.
In schijfhulpprogramma ziet hij de mobiele schijf wel zitten maar als ik een schijf-EHBO uitvoer zegt hij dat de schijf niet hersteld kan worden en ik best een backup maak van de schijf.

Als ik de schijf aan een windows pc hang, kan ik ze ook niet uitlezen, enkel via het programma HFSEexplorer op window kan ik de schijf wel benaderen. Via deze weg heb ik al enkele foto’s die ook op de mobiele schijf stonden kunnen redden, maar ik had toch ook graag de Time Machine kunnen redden…
Op windows ook het programma Mandrive er al eens op los gelaten om de schijf te proberen herstellen, ook zonder succes, na een bepaalde tijd kleurt het balkje rood…

Iemand enig idee hoe ik de Time Machine toch nog kan redden?

Misschien via de Migratie assistent op je IMac

Gr

Misschien dat dit werkt. Op de Windows machine alle bestanden van de TimeMachine driver kopiëren. Daarna ga je een andere usb-schijf op je Mac formatteren en gebruiken als TimeMachine-driver. Vervolgens koppel je deze drive los van je Mac en ga le op je Windows machine alle data weer terug kopiëren. Als je dan deze usb-schijf weer aankoppelt op je Mac bestaat er een kleine kans dat je de TimeMachine bestanden terug kunt zetten.

het nut van de 2e kopieërslag naar een andere usb-schijf lijkt me zinloos.
om het moment dat de sparsebundle op een windows PC staat, kun je die sharen naar de iMac.
en dan moet je alles wat je wilt hebben er in ieder geval handmatig uit kunnen halen.
of dat met Migratie-assistent kan, durf ik niet te zeggen.

@kristof niemand begrijpt wat je met Windows moet,
Het bestand-systeem van Windows is NTFC.
Je time machine back-up is geformatteerd in Mac bestand-systeem.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204435

Ik zou het gewoon proberen met de migratie assistent, om de heel eenvoudige reden.
Omdat je HDD laten vervangen door een SSD

Je hebt als het ware een nieuwe computer, door deze upgrade.
Anders moet je even zoeken in de topics op deze website.

Gr.

Net even geprobeerd met de migratie assistent van windows naar iMac maar dit heeft geen succes.
De mobiele schijf staat niet shared en kan hem ook niet shared zetten omdat hij dan aangeeft dat de schijf corrupted en onleesbaar is.
Wel raar dat ik de schijf op de windows wel kan uitlezen met het Transmac programma. Dus volledig dood lijkt ze me nog niet te zijn.

http://www.onemorething.nl/community/topic/gegevensoverdracht-mbv-migratie-assistent-ongedaan-maken-cq-terugdraaien/

Ik kan mij niet voorstellen dat je time capsule back-up defect is

Gr

Ik gebruik dan ook geen time capsule maar timemachine via een mobiele harde schijf…

als je er via een Windows PC bij kan, lijkt het me het beste om eerste de backup daarvan af te kopiëren.
pogingen om die schijf te herstellen, zullen het probleem alleen maar groter maken.

Sorry, dat bedoelde ik ook

Kijk eens verder op dit forem, of je er iets over kunt vinden.
Ook Apple heeft een dergelijk forem, waar je met je Apple account kunt inloggen
En je probleem kenbaar kunt maken
Gr

Fredd44, bedoel je dan de backup map kopieren naar bv een andere mobiele schijf en dan zo een poging te doen timemachine terug te zetten?