test

[quote:96d8501e0b="Jonnotie"]Al ben je 8. Het gaat er om wat je maakt. Vraag op z'n minst 100,-[/quote:96d8501e0b]

als mensen kunnen kiezen tussen:

• een 8-jarige die het voor 100 euro doet
  • en een 16-jarige die het voor 100 euro doet

dan weet ik wel wat diegene kiest… !

bovendien, zou ik als ik coen-design.be zie daar niet zomaar 100 euro voor betalen… Ik vind de bedragen op zijn site zeker redelijk voor iemand van 13 (ik vraag zelf ook niet veel meer dan dat…)

Coen ook van mij een tip: blijf gewoon dingen proberen, je leert vanzelf nieuwe dingen. Zo wist ik ook binnen 2 maanden het meeste van CSS te leren, ben nu bezig aan php :stuck_out_tongue:

Je praat steeds over 'we', ik citeer

1. Voorbereiding
    U voorziet [b:bebf3e5abd]ons[/b:bebf3e5abd] van uw keuze in verband met stijl, kleuren, wensen, logo’s etc. en geeft [b:bebf3e5abd]ons[/b:bebf3e5abd] de nodige teksten door met vermelding van de pagina waarop ze moeten komen. Daarna maakt u het afgesproken bedrag over op [b:bebf3e5abd]onze[/b:bebf3e5abd] bankrekeningnummer

2. Designing
    [b:bebf3e5abd]Wij [/b:bebf3e5abd]maken een ontwerp op van 1 pagina. U keurt het huidige ontwerp, en deze wordt veranderd naar uw wensen. Daarna wordt de rest van de site ontworpen.

3. Afhandeling
    [b]Wij[b] mailen u het project, of plaatsen het online op een door u gespecifieerde FTP account

etc. dit was alleen pagina 1, maar volgens mij werk je alleen.
En je zegt meteen op pagina 1: Daarna maakt u het afgesproken bedrag over op onze bankrekeningnummer. Dat vind ik niet echt vriendelijk klinken, het gaat nu meer om het geld dan om het werk, heb ik het idee.

En zoals andere zeiden, maak eerst verschillende websites of voor je zelf of voor anderen.

als je knoppen maakt in de navigatie, zou ik de hele knop actief maken en niet alleen de tekst. verder is het meer heitje voor een karweitje voor jou en niet om geld te verdienen, tenzij je een meerderjarige hebt die de financiën doet voor je.

Een bedrijf praat (ook als het maar 1 iemand is) altijd over "we" dus dat is zo gek nog niet. Nu zul je willen zeggen "dit is geen bedrijf" maar daar komt het wel op neer... :|

[quote:3125efcc7d="hansenonline"]verder is het meer heitje voor een karweitje voor jou en niet om geld te verdienen, tenzij je een meerderjarige hebt die de financiën doet voor je.[/quote:3125efcc7d]

Als hij het toch leuk vind om te doen, moet ie dat toch gewoon doen? Ik maak ook wel eens websites voor mensen (om geld te verdienen), maar ik heb daar echt geen meerderjarige voor de financiën bij nodig…

Dat WE-gedoe is dom en een bedrijf dat uit één mannetje bestaat doet dat gewoonlijk helemaal niet. Net zoals roepen dat je directeur bent als je een éénmanszaak hebt. Het heeft alles te maken met serieus genomen worden. Ik heb aan beide kanten van het buro gewerkt (als opdrachtgever en als ontwerper) en doorzie zoals bijna iedereen het geblaat over 'ons bedrijf' in een oogwenk. Laat Coen maar lekker aanrommelen, websites maken en heel veel leren (van zijn fouten, van zijn klanten en van andermans commentaar). Want webdesign is niet iets waar je op uitgestudeerd raakt. En daar wens ik hem veel succes mee.

[quote:5cd5a46080="Deskman"]Net zoals roepen dat je directeur bent als je een éénmanszaak hebt. [/quote:5cd5a46080]en ik ben ook schoonmaker, boekhouder, installateur en van de beveiliging 8)

Nee, een eenmanszaak hééft gewoon geen directeur. Pas als je een BV hebt kun je zeggen dat je directeur bent. Al die andere dingen die je noemt verwijzen naar werkzaamheden. En ja, iemand moet het vuile werk doen...

Ik ben CEO, directeur, onderdirecteur, secretaris en boekhouder tegelijk.

Coen, je bent al een heel eind op weg! Maar jongen, je bent 13 jaar.... 13-jarigen hebben geen bedrijf. Je wil serieus overkomen en daarvoor kies je om je zo te presenteren. Maar wat heel erg belangrijk is dat is dat jij als ontwerper betrouwbaar overkomt. En zeg nou zelf, iemand van 13 die zegt een 'eigen bedrijf' te hebben die vertrouwt niemand.

Wat jij moet doen is vooral heel erg veel ontdekken. Doe niet alsof je al een gevestigd ontwerper bent maar geef jezelf de ruimte om te leren!
Als jij graag logo’s maakt voor anderen dan moet je dat doen! Maar vraag er meer voor dan 10 euro, ook al is het een hobby van je. Jouw klanten verdienen veel geld mede door jouw logo en bijdrage. Ga niet onder de 100 euro zitten. Ook al ben je ‘maar’ 13 en doe je het ‘maar’ voor de hobby.

Een logo ontwerpen voor honderd euro is wel héél duur.

Als je 12 of 13 bent misschien wel. Ligt er ook aan waar en hoe het gebruikt wordt. En laat Coen maar lekker leren. Bied je 'product' op je 13e alleen svp niet als bedrijf aan maar maak juist duidelijk dat je een 13 jarige enthousiasteling bent. Die nog moet leren en die voor weinig voor vrienden en vriendinnen leuke dingen kan maken. Hoeft niet eens gratis. Flink aan de weg timmeren en op je 19e eens richting KvK.

[quote:86c19135c7="à la Mac"]Een logo ontwerpen voor honderd euro is wel héél duur.[/quote:86c19135c7]

Zal ik je een geheimpje verklappen? Onder de 400 euro praat ik nieteens met klanten over een logo!
Waar je op moet letten is dat een klant niet direct betaalt voor het maken van het logo maar voor de gebruiksrechten. Dit is ook afhankelijk van de grootte van een bedrijf. Een buurman die een eigen hennepkwekerij wil beginnen die gebruikt het logo alleen maar op visitekaartjes om aan z’n klanten te geven. Een grote multinational die internationaal opereert zal aan dat logo bekendheid ontlenen en daardoor klanten (en dus omzet) trekken.
Die mensen kopen vaak meteen alle rechten van een logo op zodat ze niet steeds hoeven af te dragen voor de gebruikersrechten. Dat kan vaak in de 100.000-den euro’s lopen. En het klinkt voor een 12-jarige als enorm veel geld (is het ook…) maar dit zijn doodnormale tarieven.

Goed, jullie moeten je niet spiegelen aan dat soort voorbeelden. Het is alleen om even aan te geven dat het niet goed is om zo ontzettend lage prijzen te berekenen. Het is niet goed voor jou en niet goed voor de mensen die daadwerkelijk hun geld verdienen met het maken van logo’s en verwante zaken.

Dit gezegd te hebben schakel ik over op de [b:86c19135c7][mod-modus][/b:86c19135c7] en verzoek iedereen om Coen de adviezen te geven die hij vraagt. Over prijsrichtlijnen lopen op dit forum al meerdere discussies.[b:86c19135c7][/mod-modus][/b:86c19135c7]

"Wij kunnen voor uw banners, websites en logo's ontwerpen voor een scherpe prijs." Wat klopt niet in deze zin?

'voor uw banners' ;) het moet 'voor u banners' zijn. toch..?

Is er eigenlijk nog enige response van coen?

[quote:84963fb465]Banners maken wij ook voor u, in alle soorten en maten. U betaald voor een niet animerende banner €5,00. Voor animerend betaald u €5,00 extra.[/quote:84963fb465]

Haal hier de spelfouten even uit :slight_smile:

[quote:27dae5a9ad="MacBjorn"][quote:27dae5a9ad="à la Mac"]Een logo ontwerpen voor honderd euro is wel héél duur.[/quote:27dae5a9ad]

Zal ik je een geheimpje verklappen? Onder de 400 euro praat ik nieteens met klanten over een logo![/quote:27dae5a9ad]
Jij hebt neem ik aan ook een opleiding gehad? :wink:

een goed bedrijfs logo zal overal worden gebruikt. voor een logo zal je dus veel meer kunnen vragen. als jij een website maakt voor een bedrijf, en je gebruikt plaatjes (ik denk aan getty images) zal je ook geld moeten betalen voor het gebruik van die plaatjes.

[quote:02597d7684="AppleFlap"][quote:02597d7684="MacBjorn"][quote:02597d7684="à la Mac"]Een logo ontwerpen voor honderd euro is wel héél duur.[/quote:02597d7684]

Zal ik je een geheimpje verklappen? Onder de 400 euro praat ik nieteens met klanten over een logo![/quote:02597d7684]
Jij hebt neem ik aan ook een opleiding gehad? ;)[/quote:02597d7684]

heeft er niets mee te maken, je maakt iets goedkoper dan het normaal is en daardoor denkt een klant of groep potentieele klanten dat het altijd zo goedkoop is.

Dus probeer het inderdaad voor de lol te doen, en dat is dus voor niets!
Dan leer je het meest zonder jezelf later in je vingers te snijden.

Tja, als de 15-jarige hobbyvormgevertjes die nu voor 20 euro en een chupa-chup lolly een logo maken, straks daadwerkelijk moeten leven van dit soort werkzaamheden dan pas merken ze het effect dat het onder de prijs werken heeft.

:sotp: