Ik zit met een probleem, heb al een tijdje een powerbook met Sudden Motion Sensor datt is dus zo'n sensor dat je powerbook hardeschijf op slot gaat als die valt.
Nu was er een programma’tje: AMSVisualizer
kun je wel downloaden in google. Daarmee kun je je powerbook bewegen en dan zie je de zelfde beweging op je scherm. heel gaaf ! maar sinds kort doet die dat niet meer. :S ik heb nog een powerbook mett de zelfde sensor en als ik het programma’tje daar er op zet doet die het wel.
Nu kan het zijn dat ik op de ene powerbook gewoon wat instellingen verkeerd heb staan of wat geinstaleerd ofzo waardoor dat programma’tje niet meer werkt. maar het kan ook zijn dat die sensor kapot is.
nu was mijn vraag hoe ik dat kan testen zonder dat ik mijn powerbook op de grond moet gooien
kan ik dus ergens anders een hardware test doen ofzo waar ik dan kan zien of die kapot is of niet
wand tja ik zit nog in de garantie dus.
Of de sms werkt kan je moeilijk testen (ik zou hem niet van de tafel gooien.. :evil:)
maar je kan hem wel aan en uit zetten via de terminal
Je kan zien of hij aan of uit staat in System Profiler (Hardware info) of via terminal met
sudo pmset -g
als je wilt aanpassen: lees [url=http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300724] kbase artikel 300724[/url]
ik heb ze allemaal geprobeerd... geen enkele programma's van dat website doen het...
maar ik heb al heel lang de widget wat Andre doorgaf gebruikt, die geeft aan dat de sudden motion sensor nog werkt.