Tethering probleem Lightroom cc

Beste allemaal,

Ik ervaar een hinderlijk probleem met mijn D7100 en Lightroom cc op de macbook pro.

Ik gebruik een speciale turntable voor 360 graden fotografie en dit stuur ik aan via me iPhone. Wanneer de camera de foto’s gaat maken van 48 rotaties dan loopt heel Lightroom vast na ongeveer 15 foto’s. Maar wanneer ik dit doe met mijn D7000 gaat het vlekken loos. Foto’s worden om de seconde genomen, kan dit ook aanpassen van 0,5 tot 10 sec maar dit maakt verder niet uit.

Ik kom er niet uit waarom Lightroom hier door het op geeft. Al meerdere keren camera uitgezet Mbp opnieuw opgestart ect. Overigens gebruik ik bij beide camera’s niet de originele usb kabels. Ook de verschillende usb poorten op Mbp geprobeerd, geeft helaas ook geen effect.

Specs Mbp:

2,5-GHz quad-core Intel Core i7-processor (Turbo Boost tot 3,7 GHz) met 6 MB gedeelde L3-cache
16 GB ingebouwd 1600-MHz DDR3L-geheugen
Intel Iris Pro Graphics
AMD Radeon R9 M370X met 2 GB GDDR5-geheugen.

Hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen.

MVG,

Yannic

Hoi Yannic,

Hoe het probleem echt op te lossen weet ik niet.
Maar je kunt wel hot folders gebruiken in lightroom:

Dan schiet je gewoon je foto’s tethered naar een map
op je mac. Je stelt in dat lightroom dit mapje in de gaten
houdt. Dan verschijnen ze alsnog in je catalog.

http://tethertalk.com/2015/02/03/using-watched-and-hot-folders-for-tethered-photography/

Hoop dat je er wat aan hebt!

Oké thanks, dat ga ik is proberen dat kende ik nog niet.

Thanks voor de tip.

Welcome!
Ik hoop dat het je even helpt.

Overigens: als je het probleem wilt oplossen, dan is de klantenservice van Adobe super!

Ik denk dat of me macbook of Lightroom een griepje had. Zojuist nog is geprobeerd en nu was er geen vuiltje aan de lucht beetje vreemd wel maar goed. Mocht het nog eens voorkomen dan kan bovenstaande goed van pas komen.