Textconverters - voor conversie van mailbestanden

Wie kent goede textconverters die mailbestanden uit Outlook onder OS9 via sleur en pleur omzet naar tekstbestanden, en wie kent daarnaast goede textconverters die mailbestanden uit Mail onder OSX op dezelfde wijze omzet naar tekstbestanden. Bij voorkeur freeware of shareware.

De reden hiervoor is dat ik alle mail in FileMaker Pro wil opslaan als archief voor diverse oplossingen.
Momenteel ben ik zelf een mail-oplossing in FM aan het bouwen voor het verzenden en ontvangen van alle mail zodat ik deze beter kan beheren dan in de bijgeleverde mailprogramma's, met name de zoekmogelijkheden.
Daarnaast kan ik deze mailoplossingen intergreren in projectsystemen en andere FM-oplossingen zodat gebruikers van deze systemen alle in en uitgaande mail automatisch kunnen koppelen aan projecten, offertes, relaties enz. enz.

Bij voorbaat dank,
Bert

Je moet niks moeilijks zoeken als het makkelijk kan. Het zit reeds ingebakken. In beide programma's ga je naar Archief > Bewaar als... > kies als platte tekst (.txt) of rich text format (.rtf).

[quote:post_uid0="michelvdb"]Je moet niks moeilijks zoeken als het makkelijk kan. Het zit reeds ingebakken. In beide programma's ga je naar Archief > Bewaar als... > kies als platte tekst (.txt) of rich text format (.rtf).[/quote:post_uid0] OK, maar ik zit bij meerdere mailing-lists waar ik elke dag toch enkele honderden mails binnen krijg, waarvan ik de belangrijkste lees en markeer terwijl de rest dient als archief. :)

Dus openen en 'bewaren als' is hier absoluut niet de oplossing, maar een textconverter waar je mails vanuit Outlook en Mail (sleur en pleur) overheen gooit zodat het tekst.txt bestanden worden.

Deze map met alle tekstbestanden kunnen dan weer via FM in een keer geïmporteerd worden en dat schiet tenminste op!

Wie heeft nog voorstellen?

de tekst selecteren en op je desktop slepen, je krijgt dan een simpletekst file op je desktop te staan maar helaas niet met de verzender erbij ???

[quote:post_uid0="Dennis Bijl"]de tekst selecteren en op je desktop slepen, je krijgt dan een simpletekst file op je desktop te staan maar helaas niet met de verzender erbij ???[/quote:post_uid0] Na alle uitleg en voor alle duidelijkheid zie je mij al die duizenden emails een voor een wegslepen o.i.d. ???

Bert, ik veronderstel dat je als geroutineerd Macgebruiker ook bij [url=http://www.macupdate.com/]MacUpdate[/url] en [url=http://www.versiontracker.com/macosx/index.shtml]VersionTracker[/url] hebt rondgesnuffeld?

MacUpdate... DIE had ik nog niet gehad!

Bedankt :slight_smile: