Textlabel toevoegen via export in iPhoto

Een lange tijd wil ik al via bv. de export functie van iPhoto een soort van textveld toevoegen op elk plaatje net zoals dat op [url]http://www.digitaldutch.com/arles/imagetext.htm[/url] te zien is.

Dus ik heb 20 hoge resolutie foto’s van 1024x745 die wil ik via export allemaal resizen naar bv. 500x??? en dan rechtsonder in elke foto een soort van copyrightnotice zetten…

Nu heb ik al die iPhoto scripts van Apple al geprobeerd, maar geen een van alle werkt.

Wie weet voor mij hoe ik dit klaar moet krijgen :? zijn hiervoor misschien al scripts of programma’s?

Ik had al een keer een batch actions gemaakt in Photoshop 7, maar als je dan foto’s met verschillende DPI’s hebt dan veranderd de textgrootte :cry:

Liefst doe ik ook alles in iPhoto 2 omdat dat relaxed werkt…

Remier,

Ik ben het niet met je eens dat alles in iPhoto relaxter werkt dan in Photoshop 7. maar ja, ik ben dan ook een Photoshop-freak…

Het lijkt me ook iets dat iPhoto niet voor elkaar zou kunnen krijgen en ik denk dat je wel een action in PS zou kunnen maken die het kan. Je kan proberen om in de prefs de eenheden van tekst op ‘cm’ te zetten, ipv op ‘points’. Volgens mij verandert de tekstgrootte dan n.a.v. de resolutie. Eventueel moet je de stap in de action waar je de tekst invoert nogmaals opnemen.

Als dat niet werkt, kan je nog proberen de tekst op te slaan als vectorsymbool en het dan te plaatsen.

Suc6 d’rmee

Ok bedankt ik zal hem is op cm zetten ipv points ;)