TFT monitor met dvd-recorder

Ik overweeg de aanschaf van een 20 Apple TFT monitor. Ik wil deze behalve voor de mac ook in de huiskamer kunnen gebruiken en dan aansluiten op een dvd-recorder met HD die als tuner fungeert. Zover ik er nu achter ben is dit bij schermen wel mogelijk met een passende aansluitkabel. Echter heeft Apple een eigen aansluiting en dat zou dan weer niet kunnen. Zijn er mensen die hier meer van weten?

Apple displays hebben een ADC aansluiting. Eigenlijk is dat een DVI aansluiting maar dan met een andere stekker er aan en ook nog eens USB included.

Je kan een DVI naar ADC apparaat kopen: http://www.apple.com/nl/displays/adapter.html

Dus als je DVD recorder een DVI aansluiting heeft zit je goed met dat apparaat er tussen. Heeft hij alleen een VGA poort dan begint het lastig te worden.

[quote:daffa347f1="colpolyp"]Apple displays hebben een ADC aansluiting. Eigenlijk is dat een DVI aansluiting maar dan met een andere stekker er aan en ook nog eens USB included.

Je kan een DVI naar ADC apparaat kopen: http://www.apple.com/nl/displays/adapter.html

Dus als je DVD recorder een DVI aansluiting heeft zit je goed met dat apparaat er tussen. Heeft hij alleen een VGA poort dan begint het lastig te worden.[/quote:daffa347f1]

En vergeet niet een voeding voor het display als je de ADC>DVI adapter gebruikt.
In de ADC aansluiting zit ook de voeding voor het display.

Heb je die HD recorder/tuner al? Neem die dan mee naar de Apple Dealer waar je je scherm wilt kopen en vraag of je daar de configuratie mag testen. Scheelt weer een hoop ellende mocht niet werken.

Een van de aandachtspunten waar ik naar zou kijken is de snelheid waarmee het display wordt opgebouwd. Als ik op mijn iMac 17" een DVD bekijk, dan merk ik dat het beeld af en toe toch te traag wordt opgebouwd. Ik zie dan een streperig effect en voornamelijk bij snelle acties in de film.

Tweede voordeel: je kunt meteen controleren of het scherm dat je wilt hebben last heeft van dode pixels.

colpolyp, Triumph en macpro bedankt voor jullie tips. Ik volg met belangstelling de discussies over de TFT schermen en zal het forum op de hoogte houden van mijn evaringen met de combi TFT monitor en DVD-HD recorder.

En? Hoe zijn de ervaringen tot nu toe?

[quote:b5466c66d6="macpro"]

Een van de aandachtspunten waar ik naar zou kijken is de snelheid waarmee het display wordt opgebouwd. Als ik op mijn iMac 17" een DVD bekijk, dan merk ik dat het beeld af en toe toch te traag wordt opgebouwd. Ik zie dan een streperig effect en voornamelijk bij snelle acties in de film…[/quote:b5466c66d6]

De LCD van de iMac 15" en 17" zijn niet vandezelfde kwaliteit als de Apple Display 20" en 23" alsmede de 20" iMac!

Maar zou zeker is bij een goede dealer vragen of je mag testen!