TFT Phillips 170S

Hey medeforumgebruikers,

ik ben aan het kijken voor een nieuw TFT scherm. Mijn oude 17CRT is helaas de geest aan het geven (het duur echt niet meer lang voor dat ze er mee stop)

Nu stond in de reclame van Officecenter de volgende aanbieding:
TFT-flatpanel 17 inch Philips 170S Zilver
•17 Inch TFT-flatpanel
•Maximale resolutie: 1280 x 1024 pixels
•Contrastratio: 500:1
•Lichtopbrengst: 250 cd/m3
•Puntgrootte: 0,264 x 0,264
•Responstijd: 12 ms
•3 Jaar garantie
Prijs: 179 EX BTW → 213 incl.

voor de folder KLIK HIER

Wie heeft ervaring met Phillips TFTtje of heeft deze monitor?? Ik wil deze gaan gebruiken aan mijn MacMini. Is het een interesante optie??

Gegroet,
iDD

Ik heb het ding hier staan icm een Windows PC, werkt prima... Mooi schermpje, goede kwaliteit, goede Philips service enz enz..... MAARRRRR... als ik jou was zou ik een schermpje met DVI ingang nemen, dat heeft ie helaas niet... Dan word het natuurlijk wel meteen weer een stuk duurder! Voor die prijs is het een mooi schermpje!

Nick

PS: Mijn Philips 170S ziet er zo uit:

[img:df82c0c7e1]http://www.dan.kz/images/jkmomitor.jpg[/img:df82c0c7e1]

Iets anders dus, misschien willen ze het oude model weghebben. De mijne is namelijk nog erg jong!

Ik weet niet precies of het dit model is maar de schermen van Philips kwamen erg goed uit de test van de consumenten gids.

suc6 Sam

Bij kleinere maten zoals 15 of 17 inch is het totaal niet interessant of je monitor nu op VGA of DVI is aangesloten. Dat blijkt niet alleen uit de test van de consumentenbond, maar ook uit mijn eigen ervaring.

Ik kan echt niet met het blote oog zien of mijn PowerBook op de VGA of DVI aangesloten is wanneer ik hem koppel aan de monitor van mijn broertje. Die beschikt over beide ingangen…

Pas bij grotere schermen (>19") wordt DVI interessant. Je kunt dus gerust die Philips kopen hoor. Het is een uitstekende monitor wanneer je de test erover leest. DVI is leuk en aardig, maar wordt vooral gebruikt als marketingmiddel, zeker bij de kleine 15 & 17 inch monitoren. De gemiddelde consument zal het verschil niet zien vermoed ik. Voor thuisgebruik maakt het in mijn ogen dan ook weinig uit aan welke aansluiting je Mac hangt. Het gaat er meer om wat jij voor eisen stelt.

Het zal wel slechts een kwestie van tijd zijn voor straks iedere monitor DVI heeft. Dat kan nooit lang meer duren :slight_smile:

ik heb ook een phillips 170S4 beige dan practisch dezelfde aleen ander design en iets ouder denk ik ben er heel tevreden mee echt scherp beeld etc. ik zou hem kopen hij was bij mij duurder denk ik, in de 300€ maja dat was 2 jaar geleden

Leo

[quote:cd04b1783b="Pleeborstel"]Het zal wel slechts een kwestie van tijd zijn voor straks iedere monitor DVI heeft. Dat kan nooit lang meer duren :)[/quote:cd04b1783b] Dat zal ook nooit gebeuren. De [url=http://www.tweakers.net/nieuws/37282/]opvolger[/url] staat al weer bijna klaar.

*Napsju denkt aan die dag dat hij zijn Hercules PV720 (15") kocht voor 619 euro… :cry: :cry:

Ola mensen,

iedereen bedankt voor het reageren!! Top!

@Nickel
Dat verschil had ik al gezien op de site van Phillips zelf. Verder zijn de Spec’s wel het zelfde. Dus dat moet zo veel uitmaken.

@Nickel & Pleeborstel
DVI is erg prijzig. En ik heb het scherm voorlopig alleen nodig voor School: Word, internet, e.d. Dan heb ik idd niet zo veel aan DVI. (mede door de 17 i.p.v. 19 en groter)

@Pleeborstel
Mijn eisen waren: minimaal 17inch en 12ms of sneller. DVI mag, niet noodzakelijk. En een budget dat beperkt is (lees: student)

Gegroet,
iDayDreamer

Update: Ik heb pa en ma even lief aangekeken. Hebben het scherm net voorgeschoten en gehaald. Donderdag komt het naar hier 8)

maakt opzich niet uit welke je neemt.. er zijn heel veel andere merken die ook de beeldbuis van Philips gebruiken. Philips is gewoon een van de beter beeldbuis makers.

Beeldbuis?! Het gaat toch om een TFT-FTF-LCD-scherm :P

Ok,

Veel plezier ermee!!!

Groeten Nick

Over beeldbuizen, monitoren, phillips en TFT:

Na ongeveer 8 a 9 jaar zeer trouwe dienst is mijn Compaq MV700 monitor langzaam de dienst aan t weigeren. (phillips beeldbuis)
Daar voor in de plaats komt een Phillips TFTscherm…

ergens best humor… ten aanzien van de hiervoor geplaatste berichten. :stuck_out_tongue:

Maar Phillips heeft idd de beste beeldbuizen van de wereld. Het bewijs is nu wel aan t nalaten, maar goed. De monitor heeft wat problemen om z’n beeld even breed te houden: Het beeld wordt wel eens wat breder en af en toe smaller. Langer dan een uur er na kijken lukt al niet meer. Maar lof aan het adres van phillips.

iDD

[quote:a77b1b6a30="Napsju"][quote:a77b1b6a30="Pleeborstel"]Het zal wel slechts een kwestie van tijd zijn voor straks iedere monitor DVI heeft. Dat kan nooit lang meer duren :)[/quote:a77b1b6a30] Dat zal ook nooit gebeuren. De [url=http://www.tweakers.net/nieuws/37282/]opvolger[/url] staat al weer bijna klaar.

*Napsju denkt aan die dag dat hij zijn Hercules PV720 (15") kocht voor 619 euro… :cry: :cry:[/quote:a77b1b6a30]

Tja, zulke dingen als die jij zegt blijf je altijd houden. Ik denk ook weleens met weemoed terug aan de Akai videorecorder die mijn vader in 1986 kocht bij Staffhorst (die waren toen Akai-dealer hahaha) voor 1500 gulden. Dat was wat hoor: twee koppen en instelbare scherpte, plus het was een van de beste VHS-systemen toen. :stuck_out_tongue: Je viel op omdat veel anderen nog Betamax of Video 2000 hadden :smiley:

Nu is een VCR geen drol meer waard, net als een DVD-speler. De laatste is vandaag de dag zelfs goedkoper dan een ouderwetse videorecorder…Over een jaar, misschien twee, kost een A-merk DVD-recorder voor in de huiskamer waarschijnlijk minder dan 200 euro…

Zelfde als bij breedbeeld-tv’s, kostten ook een vermogen tien jaar terug en nu heb je er al eentje van Sony voor onder de 500 euro…

Zo vergaat het de computer dus ook. Je moet gewoon genieten van wat je nu hebt. Die nieuwe aansluiting is nog niet interessant voor de gewone man. We zijn nu net op weg richting HD-weergave en dan krijg je weer dit. Ik denk dat we voorlopig de kat uit de boom moeten kijken want voordat zulke fratsen interessant worden voor ons zijn we weer een paar jaar verder. En dan is er net weer een nieuwe techniek :smiley:

Heeft iemand al reallife foto's van dit scherm? Ik wil het graag aanschaffen als extern scherm aan een iBook. Kleurt dit scherm goed bij een iBook?

Als je een momentje hebt. Ik ben net thuis, ga eerste eten en dan ga ik het scherm uitpakken.

En en en en?!

Sorry, heb m net aangesloten (nou ja net: 22:00uur). Heb helaas nog geen foto's kunnen nemen :(

Dit probeer is ASAP te doen.

Lukt nl nu niet, omdat het laat is, en ik een aardige hoeveelhied alcohol achter de kiezen heb :innocent:

Hopelijk straks,
iDD

Goedenmorgen,

na enige vertraging:

[img:09f5239d97]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=7093[/img:09f5239d97]

De foto is een beetje oververlicht door de flits. Het scherm is iets donkerder dan de macmini.

Werkt Super!!!

gegroet,
iDD