TFT Scherm beeld niet goed

[img:8d8541b09d]http://fotos.marktplaats.nl/fotos/hardware/monitoren/134222.jpg[/img:8d8541b09d]

Dit de tft scherm die ik laatst heb gekocht het is een 14inch NEC TFT scherm.
Deze heb ik aangesloten op mijn mac g4 en nu krijg ik mijn beeld niet goed.
Hij zit via een vga aanlsuiting aangesloten op me mac.

Het probleem is dat bovenin wel goed is en onderin te licht, het loopt als het ware van donker naar licht.
Ik heb hem al n paar keer gecalibreerd en dat helpt niet. Op het scherm zelf zit alleen een aan/uit knop en helderheidknoppen, verder niks. Ik kan het contrast niet aanpassen…
Kan iemand mij helpen??? Zodat ik mijn scherm goed krijg? Anders moet ik hem weer verkopen, want zo kan ik niet werken.,

Op de pc geeft hij het wel allemaal goed weer…

Staan er misschien speakers die niet goed afgeschermd zijn vlak naast je scherm? Of met dit weer misschien een ventilator of andere magnetische objecten? Gebruik je dezelfde kabel als wanneer je hem aan de pc had hangen? Is de kabel misschien erg lang of heb je hem verlengd (misschien d.m.v. een schakelkastje)?

Als dit het niet is dan zou ik ook zo even geen oplossing weten. Persoonlijk vind ik een 14" TFT scherm wel ongeloofelijk klein en is ook niet meer echt van deze tijd. Misschien is in dit geval goedkoop tóch duurkoop en had je misschien beter door kunnen sparen voor een 20" Cinema Display van Apple of desnoods een klone-merk zoals ForMac.

Volgens mij is dat heel gewoon voor oude schermen. Die hadden een zeer slechte vertikale inkijk en superveel helderheidverschil als je je hoofd van boven naar beneden beweegt.

Staat de resolutie wel goed ingesteld op de mac? ff checken onder systeemvoorkeuren beeldschermen! 8)

Dit scherm is volgens mij niet compatibel met Mac OS X.

De resolutie staat goed ingesteld en als ik de boxen weghaal maakt dat niet uit, verder staat er niks magnetisch in de buurt. Dus ik denk dat ik hem maar weer ga verkopen, ik had hem ook 2ehands gekocht. Maar ik had een scherm nodig aangezien mijn apple crt scherm het aardig begeven heeft. Daar kon ik helemaal niet meer mee werken, hardstikke trillend beeld...

In ieder geval bedankt voor reageren…

Mag ik vragen welke tft-schermen er allemaal compatible zijn met de mac, ik zou wel graag een apple tftscherm willen kopen is alleen te prijzig voor mij en tweedehands zie je niet veel...

Och, een knappe 17" van Medion doet het ook mooi en relatief goedkoop. 1024 x 768 is toch het minste wat ik zou nemen.

Zoek eens op de medion site anders. Ik zag een 17" met resolutie van 1280 x 1024 (300 euri’s)

Verder zou ik ff checken op kieskeurig.nl mocht je toch iets anders willen of ander budget.

Good luck :mrgreen:

[quote:60b9fc3fc2="vlyndertje"]Mag ik vragen welke tft-schermen er allemaal compatible zijn met de mac, ik zou wel graag een apple tftscherm willen kopen is alleen te prijzig voor mij en tweedehands zie je niet veel...[/quote:60b9fc3fc2]

Alle schermen die voldoen aan de Vesa norm (en alle nieuwe schermen zijn dat, zeker tft’s) zijn compatible met OSX.
Ik geloof dat je het over de vertikale kijkhoek hebt. Dit is bij mijn iBook G4 ook zo belabberd, ik krijg nooit boven en onder hetzelfde contrast/helderheid. Let er als je een ander scherm gaat nemen dan even op of er een test op internet te vinden is, met name zwart niveaus en uniformiteit over het hele scherm oppervlak.