The illustration contains an illegal operand

De volgende foutmelding [b:94e1bd9d87]'The illustration contains an illegal operand'[/b:94e1bd9d87] krijg ik bij het openen in Illustrator CS.

Vreemd genoeg gaat het hierbij om documenten van twee verschillende klanten. Andere Illustrator files, ook van oudere illustrator versies, openen normaal. Als ik de bestanden probeer te openen in illustrator 9 krijg ik de melding dat ze in een nieuwere versie zijn opgemaakt.

Wie weet wat de oorzaak is van deze foutmelding?

heb je al geprobeerd om de probleembestanden te "plaatsen" in een nieuw leeg bestand. In Illustrator 9 zat een bug waardoor je bestanden niet meer kon openen wanneer ze bewaard waren terwijl het venster "ingeklapt" (windowshade) was. Dit probleem was op die manier te omzeilen... je bent dan wel alle aparte lagen kwijt van het oorspronkelijke document.

Je kunt hem niet openen? In zo'n geval doe ik zelf altijd de illustratie importeren in mijn opmaakpakket en dan exporteer ik de pagina als eps. Dat bestand open ik vanuit Illustrator.

[quote:7b027259f8]Je kunt hem niet openen? In zo'n geval doe ik zelf altijd de illustratie importeren in mijn opmaakpakket en dan exporteer ik de pagina als eps. Dat bestand open ik vanuit Illustrator.[/quote:7b027259f8]

Geweldig, bij de bestanden van één klant is deze methode gelukt. Geïmporteerd in een illustratiekader van Quark 4.1 kreeg ik een grijs vlak met de tekst dat het een postscript afbeelding was. Opgeslagen als eps en geopend in Illustrator en hoppa, een prachtig gevectoriseerd logo.

Het bestand van de andere klant heb ik nog niet weten te openen ook niet door het te plaatsen in een nieuw illustrator bestand.

Hey dat is een fijne optie... Die moet ik onthouden. Ik had van de week zoiets vreemds kreeg ook de melding Bla bla operhand. Klikte ok bestand werd geopend en sprong terug naar waar ik die dag daarvoor mee begonnen was. Gelukkig stond er nog een zelfde bestand op de server waar ik verder geen problemen mee gehad heb.

Die import truc staat bij mij op de bank :wink:

Dit soort meldingen kun je ook nog wel eens krijgen wanneer je iets via email hebt binnengekregen. Even aan de afzender een nieuw, maar dan wel gezipt of gestuft bestandje, vragen.

[quote:d73d3a1d56="Macclown"][quote:d73d3a1d56]Je kunt hem niet openen? In zo'n geval doe ik zelf altijd de illustratie importeren in mijn opmaakpakket en dan exporteer ik de pagina als eps. Dat bestand open ik vanuit Illustrator.[/quote:d73d3a1d56]

Geweldig, bij de bestanden van één klant is deze methode gelukt. Geïmporteerd in een illustratiekader van Quark 4.1 kreeg ik een grijs vlak met de tekst dat het een postscript afbeelding was. Opgeslagen als eps en geopend in Illustrator en hoppa, een prachtig gevectoriseerd logo.

Het bestand van de andere klant heb ik nog niet weten te openen ook niet door het te plaatsen in een nieuw illustrator bestand.[/quote:d73d3a1d56]

extra optie zou zijn om de illustrator eps op distiller te gooien. Daarna de pdf openen met illustrator