The iTunes Store is unable to process purchases at this time.

Er staan bij mij een 8 tal App updates in de rij in de App Store, op zowel mijn iPhone 7 als op mijn iPad Air 2. Druk ik op bijwerken dan krijg ik de melding als in het onderwerp van dit topic.
Omdat ik dacht dat dit van tijdelijke aard zou zijn probeerde ik het later nog eens, een dag later nog eens en een paar dagen later wederom. Allemaal zonder succes, ik blijf deze melding op beiden devices krijgen. De rest van het gezin heeft nergens last van, dat is nog vreemder.
Al zoekende op internet vond ik een paar sites waar Appple gebruikers deze klacht ook melden, zowel in Nederland als daar buiten.
Kan het komen omdat ik nog een @mac account heb, of is er mogelijk een probleem waardoor alleen bepaalde Apple gebruikers dit hebben?

Iemand een idee, tip, oplossing?

Hier ook een @mac account en geen problemen bij recente updates.
Uitloggen en/of o[nieuw starten doet vaak wonderen.

Uit-In loggen twee maal geprobeerd maar ook geen effect.

Mijn @mac account geeft ook geen problemen, daar zal het niet aan liggen.
Devices al uit en weer aan gezet? Dat wil ook dit soort vage klachten wel eens oplossen.

Van de week mijn iPad met Home button plus Power button een reboot gegeven maar ook geen effect.
Gisteren zag ik dat naast mijn iPhone en iPad ook mijn Apple TV 4 dezelfde melding geeft.

Kijk eens in iTunes (op je Mac) naar het menu ‘Account’. Log daar uit en weer in met je Apple ID en klik ‘Toon mijn account’. Klik onder ‘Betaalgegevens’ op ‘Bewerk’. Staat hier alles nog goed, mist er iets, of heb je misschien een creditcard in gebruik die niet meer up-to-date is?

En check hetzelfde op je iOS devices via ‘Instellingen’ -> ‘iTunes en App Store’ -> klik bovenaan op je Apple ID en kies in het pop-up menu ‘Toon Apple ID’ en dan -> ‘Betaalinformatie’. Klopt hier ook alles?

Zojuist was ik buiten de deur en had alleen 4G dekking. En jawel, alles liep prima.
Op mijn werk via het Wifi netwerk daar liep alles ook goed, alleen thuis dus niet…
Thuis ben ik de enige want mijn vriendin haar App updates worden wel uitgevoerd.

Tik eens op “Herstel netwerkinstellingen” bij Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in.

Mocht dat nog geen oplossing zijn: hoe zit je netwerk in elkaar? Beschrijf daarbij de topologie vanuit het modem. Het kan dus ook ergens een ding in je netwerk zijn.

Met je laatste info lijkt het inderdaad een netwerk-issue thuis, of een DNS probleem. Je kunt je router eens herstarten, en op je iPhone je eigen WiFi netwerk ‘vergeten’ en opnieuw inloggen. Als dat niet helpt de Google DNS servers eens proberen i.p.v. die van je provider.

Zelfde probleem hier (gebruik van Ziggo netwerk) ook al DNS aanpassingen gedaan geen resultaat. Andere mensen al meer info?

Netwerconfiguratie thuis is: [Ziggo modem (bridge)] — LAN — [Airport Time Capsule (router)] — LAN — [Airport Express]

DNS Time Capsule is 8.8.4.4 (Google)

Op iPad “Netwerk Vergeten” en “Herstel Netwerinstellingen”, beiden geen effect.

Mijn vriendin heeft een iPhone SE en iPad Air 2 en heeft geen problemen met updates, terwijl ze op het zelfde netwerk zit.
Mijn iPhone 7, iPad Air en de Apple TV 4 via LAN staan op mijn icloud account en hebben allemaal wel deze problemen.

Dan zou ik Apple maar eens gaan bellen.

Hoi tsec, wel een ander Apple id? Ik heb namelijk zelfde setup (maar iMac, iPhone iPad allemaal een probleem) maken wel gebruik van hetzelfde Apple id.
Op 4g of ander WiFi netwerk geen probleem

Nope, allemaal via mijn iCloud ID.
@mac.com werkt volgens mij al een tijdje niet meer.
Wel houd je dit account soms als oude gebruikersnaam.

Via deze site lijkt er meer aan de hand: http://downdetector.com/status/itunes/map/

En via deze (officiële) site https://www.apple.com/nl/support/systemstatus/ is er niks aan de hand. Als je inzoomt op jouw link blijft er ook weinig over behalve een puntje in Amsterdam. Er lijkt bij jou iets heel specifieks aan de hand te zijn, dus als alle tips niet helpen dan is even bellen naar Apple de snelste oplossing.

Het lijkt afhankelijk te zijn van de internetaanbieder. Via Fiber Nederland sinds een week of twee, drie hetzelfde probleem; Iphone als hotspot inzetten is mijn workaround. Gaat vlot via 4G, maar zo hoort het natuurlijk niet. Ipad’s mee naar het werk is ook een oplossing. Inmiddels ook problemen met AppleTV: Netflix weigert, naar het lijkt omdat er niet kan worden geverifieerd bij de AppStore. Morgen Fiber maar eens bellen.

Als het bij de provider zou liggen, in mijn geval Ziggo, waarom kan mijn vriendin dan wel alle updates binnen halen binnen het zelfde netwerk?

@T-sec

Hier idem dito. Mijn partner heeft geen enkel probleem met bijwerken van apps.
Ik ervaar precies hetzelfde probleem. Zeer storend.
Ik ga straks maar eens contact opnemen met Apple voor een oplossing.
De ellende is vorige week ineens begonnen en lost zich niet van zelf op.

@Ivo Bart, ik heb het vandaag te druk om Apple ook telefonisch te benaderen, dus als jij meer te weten bent gekomen post het dan vooral hier.

@T-sec

Zodra ik meer weet post ik dat meteen.:slight_smile: