Peter Bonte heeft gewonnen met een idee voor een flexibel kaartspel.
Dat is knap en een felicitatie waard.
Maar voor mij persoonlijk is het niet de app die ik miste.
De eerlijkheid gebiedt natuurlijk dat de echte missing app misschien ook wel niet bestaat. Immers, als er iets zou zijn dat heel veel mensen missen dan zou het als het ware al gemaakt zijn voordat het gemist wordt. (behalve als Apple het tegenhoudt) En dus is de Missing App een contradictio in terminis.
Het is natuurlijk wel zo dat er van tijd tot tijd dingen worden gelanceerd die niemand miste en toch een enorme succes worden, waarvan je dan achteraf toch kan zeggen, dit ontbrak er nog aan.
Ik ben benieuwd wat er nog meer bedacht is en zou het leuk vinden als mensen hier hun idee posten.
Je kunt zeggen, dat doe ik niet want ik wil het niet openbaar maken.
De vraag is misschien in hoeverre je dat al gedaan hebt door mee te doen aan de wedstrijd.
Misschien zou het goed zijn als het omt-team deze vraag eens beantwoordt.
Hoedanook, Ik ben benieuwd.
Ik had een aanvulling bedacht op de iPod applicatie.
Ik kom namelijk weleens thuis met mijn iPod in, en zit midden in een liedje dat ik luister, maar als ik achter m'n mac zit, wil ik m liever direct op grote speakers horen (waar mn mac aan hangt).
Er moet dus een knop komen die iTunes via Wifi of bluetooth instructie geeft om het nummer wat ik op mn iPhone luister af te spelen waar ik was gebleven op mn iPhone.
Verder ben ik van mening dat je het maar beter kunt posten, de kans is dan groter dat het echt gemaakt wordt, in plaats van met het briljante idee in je hoofd blijven zitten om te trachten wat geld op te strijken. Goede tips kan je maar beter met je mede-iPhone/iPodders delen, dan genieten we er uiteindelijk allemaal van.
[quote:8b4f591046="JulianNeef"]
Er moet dus een knop komen die iTunes instructie geeft om het nummer wat ik op mn iPhone luister af te spelen waar ik was gebleven op mn iPhone.[/quote:8b4f591046]
Daar heb ik ook al vaak aan gedacht, dat zou echt een topfunctie zijn! Niet zozeer als app, maar gewoon als functionaliteit tussen alle iPods en iTunes.
Mijn idee voor de wedstrijd was een Apple Store app van Apple zelf. Dit mis ik echt wel, gewoon vanop de iPhone of iPod touch producten bestellen en je krijgt een push notification als de bestelling verzonden en geleverd is. Handiger dan een potje kaarten. Het is natuurlijk goed bedacht, maar dit zal de echte kaarten niet vervangen. We zijn allemaal geeks, maar zoiets is not done op café. :D
Niet iedereen wou z'n idee zomaar inzenden natuurlijk, dat is ook de reden waarom een kaartspel gewonnen heeft. Ik was zo slim/dom om uitgewerkte ideeën op te sturen, ben benieuwd of ze gestolen zullen worden. Denk van niet want op de laatste uurtjes waren quasi geen ontwikkelaars meer in de zaal. :P
Ben nu aan het bekijken om een paar simpele apps zelf te financieren, moet mogelijk zijn.
Een missing app bedenken is niet zo makkelijk hoor, het moet mogelijk zijn, niet te moeilijk om programmeren, niet afhankelijk zijn van bestaande sites, toestemming krijgen van bepaalde firma’s of instanties indien nodig. etc. Trein is bv een leuke app maar in België is die gewoonweg verboden.
[quote:502c5424c7="Bonte"]Niet iedereen wou z'n idee zomaar inzenden natuurlijk, dat is ook de reden waarom een kaartspel gewonnen heeft. Ik was zo slim/dom om uitgewerkte ideeën op te sturen, ben benieuwd of ze gestolen zullen worden. Denk van niet want op de laatste uurtjes waren quasi geen ontwikkelaars meer in de zaal. :P. [/quote:502c5424c7]
Ik kan me voorstellen dat het niet voor alle inzenders een geruststellend gezicht was om Koen met een morsige stapel (200 inzendingen) te zien zwaaien. Het zou goed zijn om te horen wat er verder mee gebeurd is of nog gaat gebeuren.
[quote:f3c69a6755="sally"]@computer space. Wat is dat?[/quote:f3c69a6755]
Mame is simpel gezegd een Emulator voor diverse oude spel-consoles.
Daar zijn heeeeeel veel spellen mee te spellen op apparatuur dat Mame kan draaien.
Laat ik bij gebrek aan echte missing apps dan maar mijn eigen duit maar in het zakje doen:
(zoals ingezonden)
multi media Info organizer
Stel je gaat een reis maken.
Ter voorbereiding verzamel je alle mogelijke informatie, vooral van het internet natuurlijk.
Je kunt niet volstaan met een verzameling bookmarks, want je zult onderweg maar al te vaak aangewezen zijn op wat je offline bij je hebt op je iPhone of iPod Touch. Dus je knipt en plakt alle info van het internet, slaat ook hele pagina’s op, foto’s, filmpjes, maakt volop notities van je plannen en noodzakelijk adressen etc, Je verzamelt handleidingen, routebeschrijvingen. Tricks en Tips.
Dit levert een map met van alles en nog wat op.
Het programmaatje helpt zonodig bij het organiseren van die info (bijvoorbeeld per bestemming in het geval van deze reis). Maar dat is feitelijk bijzaak.
Waar het omgaat is dat het alle gangbare bestandsformaten (zowel tekst, foto’s en filmpjes) kan verwerken en optimaliseren voor de iPhone. En indexeren. Dus met een simpele zoekbewerking alles wat je nodig hebt te voorschijn halen.
Natuurlijk moet je te allen tijde met je iPhone en je Mac info kunnen toevoegen en syncen…
Ik heb hier het voorbeeld van reisvoorbereiding (en onderweg bijwerken natuurlijk) als onderwerp genomen.
Maar ik kan me ook voorstellen dat iemand een of andere hobby heeft en inverband daarmee alle mogelijke info altijd bij de hand wil hebben.
Of bijvoorbeeld alle informatie die betrekking heeft op een project waar je aan werkt.
Belangrijk is natuurlijk dat dit programma optimaal integreert met alles funcitionalitiet die de iPhone en de Mac standaard al hebben. Het zou heel mooi zijn als deze App ook zou kunnen optimaliseren voor het verwachte tablet.
Sterker nog Apple zou dit zelf moeten maken als standaard App met bijhorend programma op de mac.
Ik ben tevreden met een dubbeltje per gebruik
Ik denk dat Filemaker's Bento dat allemaal voor je kan regelen, heb het wel nog niet uitgetest.
http://www.filemaker.com/products/bento/iphone.html
[quote:47d3bf85d7]Bento to go
Now your Bento information will always be at your fingertips in an incredibly cool and easy-to-use application designed specifically for the iPhone and iPod touch.
Get instant access to details when you’re away from your Mac. View libraries and collections, create new records, edit details, sort data, modify forms - even use the iTunes-style search to find information quickly when you’re on the go.[/quote:47d3bf85d7]
Dit is ook een inzending van mij, een ruilspel met de iphone. Probleem is wel dat er een organisatie achter de opdrachten moet staan
Trade to complete
Een “massive multiplayer real life trade game”, een hele mondvol voor een ogenschijnlijk simpel ruilspel. Doel en aantal ruil-stukken kan verschillend zijn voor elke opdracht, dit is een voorbeeld. Extra opdrachten kunnen bijgekocht worden in de app zelf of gratis via contracten met firma’s die dit willen gebruiken als promotioneel vehikel.
opdracht voorbeeld :
een voorwerp zoals een boot opbouwen met 200 losse stukken, het kan ook een serie pockemon kaarten zijn die je compleet moet krijgen. We gebruiken de kaarten in dit voorbeeld.
beloning :
er kan een beloning verbonden zijn als je de collectie compleet kunt krijgen, in samenwerking met firma’s kan dit heel gericht gebeuren. Waarschijnlijk moet het programma eerst een ruim gebruik hebben om die contracten te kunnen afsluiten, commerciële zoekopdrachten worden dan mogelijk wat op verschillende manieren kan uitgewerkt worden.
een speciale beloning kan gekoppeld worden aan de eerste die de collectie compleet kan krijgen enz.
Hoe verkrijg je de stukken :
Als je in het spel stapt krijg je een bepaalde hoeveelheid van 1 stuk, bv 2000 stuks van kaart 10
een spel is gebonden aan aan bepaalde locatie, land of taalgebied, kan dus heel ruim zijn
verschillende spelers kunnen dezelfde kaarten krijgen, je weet niet vooraf of jou kaarten zeldzaam zijn of niet. Echt zeldzame kaarten opnemen is af te raden omdat iedereen het gevoel moet krijgen dat ze compleet kunnen zijn, elke opdracht is anders dus dat is afhankelijk van de samensteller van elke opdracht apart.
Ruilen :
Het ruilen zelf moet in persoon gebeuren, niet op afstand. Heel belangrijk
2 spelers besluiten te ruilen, ze moeten dus eerst hun toestellen met elkaar in verbinding brengen
dubbele items kunnen met elkaar geruild worden, bv 100 stuks van kaart 2 tegen 100 stuks van kaart 10
op die manier is het mogelijk om al ruilend over heel het land alle stukken samen te krijgen
het kan dus wel extreem lang duren tot een opdracht compleet is, dat maakt het speciaal en is ook zo met de huidige ruilkaarten die in winkels verkocht worden.
op beurzen, evenementen of een stadsfeest kan een lokale opdracht gegeven worden die in enkele dagen kan volbracht worden. Andere opdrachten dan weer op wereldschaal al weet ik niet of dit mogelijk is in de praktijk.
Extra uitwerking :
een film kan ook een opdracht zijn, elk krijgt een stukje van de film en zoekt zo alle stukken bijeen om hem helemaal te bekijken op je toestel. Zo ook digitale boeken of een muziekalbum voordat die in de winkel te verkrijgen is.
items die je niet dubbel hebt zou je niet mogen ruilen maar dat beslist weeral de samensteller van de opdracht
een online versie is mogelijk maar volgens mij niet aan te raden, het persoonlijke contact is erg belangrijk.
vals spelen moet ten allen prijze voorkomen worden omdat er beloningen aan vast kunnen zitten, een ruil vastleggen op een server lijkt me een mogelijke optie. Bij het synchroniseren met de computer kan nagegaan worden of beide partijen de items ook hebben, dan pas gaat de ruil door.
Zoals met gewone ruilkaarten zou je extra kaarten kunnen verkopen maar dat lijkt me niet aan te raden, het zijn virtuele items met mogelijks commerciële opdrachten en het ruilen is dan belangrijker dan wat extra kaarten verkopen.
Als een spel te lang duurt kunnen extra items opgestuurd worden op het wat te versnellen, dit kan een menselijke beslissing zijn of met automatische tijdslimieten