The Settlers 7

He gamers,

de nostalgie sloeg toe toen ik een paar maanden geleden ontdekte dat The Settlers 7 uit zou komen. Vroeger speelde ik 2, 3 en een beetje 4 met veel plezier. Drie maanden geleden toch maar nummer 6 gekocht en gespeeld. Redelijk tot zeer vlotjes draait de game op mijn MBP 2,4ghz, 2gb RAM en GeForce 8600m GT (512mb).
Vorige week downloade ik de demo van Settlers 7 en die liep ongelooflijke traag (1-2 fps) zelfs op de allerlaagste settings. Is dit omdat mijn drivers niet in orde zijn of is de game zo veel zwaarder dan versie 6. En zal de volledige versie beter draaien? Of de mac versie, want die komt ook uit (mijn ervaring is dat games onder windows sneller draaien).
Wat raden jullie mij aan?

Pieter

Heb jij The Settlers 7 (demo)op Mac of Windows? En als het Windows is, draait die dan op Bootcamp?

Het zou zo kunnen dat het je driver is. Wat opzich best gek is in mijn ervaring.

Ja er is helaas geen demo voor de mac. En de windows versie draai ik onder bootcamp. Zal het misschien sneller draaien onder Windows 7? Ik ben namelijk wat terughoudend daarmee omdat XP zo goed draait zonder toeters en bellen. Hoe 'goed' is mijn grafische kaart eigenlijk want Call of Duty 4 draaide namelijk ook zeer goed onder windows maar de demo van Settlers 7 haalt geen eens 5 fps...

[quote:9f3e34a886="PretPedKadet"]Ja er is helaas geen demo voor de mac. En de windows versie draai ik onder bootcamp. Zal het misschien sneller draaien onder Windows 7? Ik ben namelijk wat terughoudend daarmee omdat XP zo goed draait zonder toeters en bellen. Hoe 'goed' is mijn grafische kaart eigenlijk want Call of Duty 4 draaide namelijk ook zeer goed onder windows maar de demo van Settlers 7 haalt geen eens 5 fps...[/quote:9f3e34a886]

Misschien is het een bug in het spel. Vaak zo met demo’s. Als CoD4 goed draait…dan zou Settlers het ook kunnen.

Zal volgens mij een bug zijn. Een kennis van mij zit met hetzelfde probleem, en die heeft nog maar pas een nieuwe pc (windows) gekocht. Hij heeft er zich ook al op vervloekt, maar er is niets aan te doen. De hardware kan het aan, enkel de software doet het niet zo goed.

[quote]
System requirements
Mac OS X 10.6.3 Snow Leopard or higher
Intel Duo Core (Intel 2 Duo Core)
Memory: 2 GB (Recommended 4 GB)
Hard Drive: 8 GB free Hard Disk space
Video Card (graphics): 256 MB RAM (Recommended 512 MB RAM)
Singleplayer: 33.6kbit/s upstream (33.6kbit/s upstream)
Mulitplayer: 128 kbit/s upstream (128 kbit/s upstream)
A permanent internet connection is required to play the game.
[/quote]

Wanneer komt ie eigenlijk uit?

De game is uit, zelfs voordat 10.6.3 er was. Zorgde voor een hoop onrust op de fora trouwens. Hoewel COD 4 wel heel zwaar is, gebeuren er in Settlers 7 zo ontzettend veel dingen tegelijk wat het misschien nóg zwaarder maakt dan COD.
Heeft iemand ervaring met Windows 7 en de snelheid t.o.v. XP?

Is miscshien wat onduidelijkheid over, ik wil graag even vermelden dat Settlers 7 hybride is. (Stond op Macfreak.org) Dus Settlers 7 voor Windows zou ook gewoon op de Mac moeten werken!

Toppie!

Er is een groot probleem met de mac versie van settlers 7. In bootcamp heb ik geen problemen. Hij zegt dat ik voldoende videomemory heb en de game draait fantastisch. Ik heb hem echter ook op de mac-partie geïnstalleerd en daarop draait hij verre van naar behoren. Hij is buggy en heeft ongelooflijk veel lag. Zelfs wanneer ik de graphics op de laagste stand zet. Ik vind dit echt ongelooflijk. Hoe kan de macversie zoveel slechter zijn dan de windows versie. Weet iemand of ik ergens een oplossing kan vinden voor de macversie of dien in gewoon te wachten tot men bij ubisoft eindelijk eens aandacht besteed aan ons macbezitters?

Je moet Settlers 7 niet op de Mac draaien, het is (slecht uitgewerkte) port vanuit Windows en werkt niet of nauwelijks op Mac