The software .... requires Administrator level privileges...

Hallo,

Het volgende probleem doet zich voort wanneer ik gebruik wil maken [installeren],
van enkele Macromedia software. Hetzij Flash of Dreamweaver,
programma’s die ik toch wel dringend nodig heb voor mijn werk en stage.

Voorheen kon ik hier vlot mee werken, echter hielden ze er uiteindelijk mee op,
het programma wilde niet meer opstarten, en opnieuw installeren brengt mij de volgende waarschuwing;

[b:48346fcc5e]The software to be installed requires Administrator or higher level access privileges.[/b:48346fcc5e]

Ik gebruik mijn Account, en als ‘beheerder’ van mijn computer moet het installeren van software geen probleem zijn?

Het vreemde is, wanneer ik instellingen wil wijzigen in systeemvoorkeuren moet ik mijn wachtwoord geven, deze werkt gewoon. Echter wanneer ik mijn wachtwoord geef bij het installeren van Flash, krijg ik de genoemde waarschuwing…

Wie kan mij helpen?

Bedankt.

Ik heb even gekeken... Is dit het Hoofdwachtwoord van mijn computer dat hij vraagt? Of het wachtwoord van mijn account op deze computer?

Het Hoofdwachtwoord heb ik proberen te wijzigen, maar hij zegt dat mijn originele wachtwoord niet goed is. Vreemd, want ik gebruik eigenlijk altijd maar 1 zelfde wachtwoord op mijn computer.
Hoe kan ik dit oplossen? OS opnieuw installeren?..

Je moet idd het hoofdwachtwoord ingeven daar bij het installeren. Maar hoe dit veranderd is weet ik zelf niet. Ik werk ook nog met flash en dreamweaver en heb deze problemen 'nog' niet voorgehad...

Misschien kan je nog beter een dagje wachten tot iemand je een oplossing kan bieden. Ikzelf zou al herinstall gedaan hebben, mr zo ben ik nu eenmaal…

I.v.m. de herinstall vind je hier een goeie walktrough.

Het hoofdwachtwoord van je Mac *is* er niet, tenzij je een rootgebruiker hebt aangemaakt, je kan als Admin wel root worden door [code:1:d456c3c0a9]sudo su[/code:1:d456c3c0a9] te tikken in je terminal, je kan trouwens ook een Applicatie openen als root door te tikken in je venster [code:1:d456c3c0a9]sudo open [/code:1:d456c3c0a9] (let op de spatie na open) sleep daarna het programma (eindigt op .app ) op je terminal venster en druk op enter, daarna word om je password gevraagd, maar zo open je het programma als root ..

Succes met de installatie