Groot probleem voor mij, tenminste, het was even schrikken. Ik gooi net, hoe ik het deed weeet ik niet meer, thee over mijn MB. Gelukkig was het vooral de tafel, en maar een klein beetje van mijn MB.
Het kwam niet op het toetsenbord, maar alleen daarnaast, aan deze kant [img]http://web.me.com/ash.matadeen/theapplefiles/wp-content/uploads/2006/08/macbook.png[/img]
Dus bij de ingang voor USB, oplader e.d.! Alles gelijk natuurlijk schoongemaakt, en gekeken of de oplader nog werkte. Daar schrok ik nog meer, er kwam even te staan Laadt niet op. Maar dat ging gelukkig snel weg en ging die opladen. Toen heb ik hem uit gezet en in het zonnetje gezet.
De hoeveelheid was dus niet maximaal, maar wat kan nou het ergste geval worden :sad:
ik ga er nu maar vanuit dat het goed komt, maar wat als dat niet zo is, wordt het een dure reparatie of een nieuwe MB :cry: (ik kan geen vraagteken doen op deze Windows PC)
Ik denk dat het wel meevalt :D Hij is misschien wel een beetje plakkerig, maar dat is het ergste. :) Gewoon goed laten drogen (paar dagen?) en dan alle poorten testen.
Shit, zo lang.. :razz: Dat wordt afkicken.. Nou gelukkig heb ik nog wel een Windows PC, maar die staat in de woonkamer. Lang niet zo chill.
Gelukkig was het echt niet zo heel veel wat er over kwam, ook wel wat eronder trouwens denk ik.. Maar ik ging niet rustig kijken waar het allemaal was natuurlijk, ik maakte alles snel droog in mijn schrikreactie :razz:
Het is gewoon dom om je MacBook direct uit te testen. Dat is wel het allerlaatste dat je mag doen in zo'n geval.
[b]Altijd[/b] de MacBook voor enkele dagen volledig laten drogen, [b]dan pas[/b] uittesten. In jouw geval heb je geluk, de MacBook maakt grote kans aan dit ongevalletje niets over te houden.
Wat ik niet snap is dat er zoveel gevallen zijn van mensen die iets vloeibaar over hun MacBook heen gooien. Op OMT alleen al zijn er zeker honderden gevallen terug te vinden.
Ok, gelukkig heb ik alleen gekeken of de oplader het deed, daarna direct uitgezet. Als ik bijvoorbeeld woensdag hem weer aanzet, zou dat voldoende tijd zijn?
En moet hij nog per se in het zonnetje staan, of is op een andere plek ook goed? Is de verwarming het allerbest? Ik heb niet echt plekken waarbij dat kan..
Bij voorkeur een plekje met wat warmte. Dat zorgt voor een betere droging natuurlijk. Maar hij hoeft niet per se in het zonnetje te staan... Woensdag lijkt me voldoende tijd ja, ik denk dat dinsdag ook al goed is hoor aangezien je niet veel morste.
[quote]
Ok, gelukkig heb ik alleen gekeken of de oplader het deed, daarna direct uitgezet.
[/quote]Dat is ook al heel erg. Je hebt veel geluk gehad dat het circuit/ingang niet vochtig was, dan had je kortsluiting kunnen veroorzaken.
Bij voorkeur een plekje met wat warmte. Dat zorgt voor een betere droging natuurlijk. Maar hij hoeft niet per se in het zonnetje te staan... Woensdag lijkt me voldoende tijd ja, ik denk dat dinsdag ook al goed is hoor aangezien je niet veel morste.
[/quote]
Het was idd niet veel thee. Liefst zou ik hem over 1 uurtje gewoon weer gebruiken, maar ik zal verstandig zijn.. Morgen gelukkig toch niet heel veel tijd. Dinsdag om een uurtje of 3 doe ik hem denk ik weer aan. Al denk ik zelf dat dat alleen ter extra zekerheid is, en niet eens nodig.. Ik lees op google verhalen dat thee/water/bier over het hele toetsenbord kwam (niet alleen MB's natuurlijk)
[quote]
Dat is ook al heel erg. Je hebt veel geluk gehad dat het circuit/ingang niet vochtig was, dan had je kortsluiting kunnen veroorzaken.
[/quote]
In feite is dat dus al een goed teken dat dat niet gebeurde? :lol:
Ik zie niet trouwens hoe je hier je vorige bericht moet bewerken, dus dan maar zo. Wat nou als ik net pech heb, en alles tegen heb. Wat gebeurt er dan in het ergste geval en wat zou me dat kosten?
Mocht je problemen ondervinden spoel dan je Macbook met [url=http://www.onemorething.nl/community/topic/gesprayd-op-toetsenbord-macbook-dood-of-in-coma/page/2]gedestilleerd water[/url], daar is meer over te vinden op dit forum, bijvoorbeeld [url=http://www.onemorething.nl/community/topic/water-gemorst-op-macbook]Water gemorst op MacBook[/url]
[quote=Flesh url=http://www.onemorething.nl/community/topic/thee-met-suiker-over-mijn-mb#post-1962028 time=1274009322]Ik zie niet trouwens hoe je hier je vorige bericht moet bewerken, dus dan maar zo.[/quote]
Gewoon op je avatar klikken.... (Echter: sinds OMT versie 2 kun je geen berichten meer verwijderen, kon voorheen wel, dus men schijnt nu te denken dat een Maccer geen fouten maakt.. :cool: )
[quote=LighScan url=http://www.onemorething.nl/community/topic/thee-met-suiker-over-mijn-mb#post-1962018 time=1274007843]Wat ik niet snap is dat er zoveel gevallen zijn van mensen die iets vloeibaar over hun MacBook heen gooien. Op OMT alleen al zijn er zeker honderden gevallen terug te vinden.[/quote]
Ik werk al met computers (Apple's dus) sinds '79, en sinds die zelfde tijd fotografeer ik. Even afkloppen, maar ik heb [b]nog nooit[/b] mijn Mac nat gemaakt (wel mijn handpalmen met spelen van het verslavende 'pong' spel) en [b]nog nooit[/b] een fototoestel uit mijn handen laten vallen. Maar ja, je hebt talloze onvoorzichtige mensen en pechvogels... :eek:
[quote]
Ik werk al met computers (Apple's dus) sinds '79, en sinds die zelfde tijd fotografeer ik. Even afkloppen, maar ik heb nog nooit mijn Mac nat gemaakt (wel mijn handpalmen met spelen van het verslavende 'pong' spel) en nog nooit een fototoestel uit mijn handen laten vallen. Maar ja, je hebt talloze onvoorzichtige mensen en pechvogels... [eek]
Meer lezen: http://www.onemorething.nl/community/topic/thee-met-suiker-over-mijn-mb#post-1962150#ixzz0o7Bau0Oq
[/quote]
Ik heb nu gewoon 2x pech gehad. Ongeveer 3 maanden geleden mijn Toshiba laptop laten vallen. Ik liep er al anderhalf jaar lang elke dag meerdere keren mee van boven naar beneden, maar op 1 bewuste dag viel die uit mijn handen toen ik ook dacht een boek tegelijkertijd mee te kunnen nemen. Dat allemaal in 1 hand.
Was dus wel min of meer eigen schuld. En vandaag dan toevallig thee over mijn MB heen (die ik overigens dus heb gekocht toen mijn Toshiba was gevallen). Maar op deze 2 incidenten na ook werkelijk nog nooit een elektronisch apparaat beschadigd op wat voor manier dan ook.
[quote]
Was dus wel min of meer eigen schuld. En vandaag dan toevallig thee over mijn MB heen (die ik overigens dus heb gekocht toen mijn Toshiba was gevallen). Maar op deze 2 incidenten na ook werkelijk nog nooit een elektronisch apparaat beschadigd op wat voor manier dan ook.
[/quote]Toch ga ik je ver uit de buurt van mijn MacBookje houden :lol:
Ik heb zo'n standaard van iRain om mijn MBP op te zetten met een extra toetsenbord.
Goed voor je rug én als er wat omvalt is dat in het slechtste geval op mijn klavier.