Thee over m'n toetsenbord...

Nu niet allemaal gaan lachen, maar afgelopen vrijdag is er een halve kop [i:5e38a8c7d3]thee[/i:5e38a8c7d3] over m'n toetsenbord gegaan. We hebben de thee eruit gegoten en vervolgens de werkzaamheden vervolgd. Zaterdagochtend, echter deed het toetsenbord niks meer, dwz. hij begon uit zichzelf (af en toe) bepaalde letters in te toetsen. Vervolgens heb ik heb op een paar handoeken op de kachel gelegd, waarna het overige voht kon verdampen. Gisteravond deed het toetsenbord het weer even, maar na een halfuurtje ging hij weer z'n eigen weg. Dus nu ligt hij weer op de kachel.

Betekend dit einde toetsenbord? of zal hij daadwerkelijk weer kunnen herstellen en is het daadwerkelijk te wijten aan de thee wat over m’n toetsenbord ging of zou er meer of iets anders aan de hand kunnen zijn?
Iemand ervaring? en tips… :frowning:

ik denk dat je hem het best aan het begin al kon schoonmaken (goed schoonmaken).

Anders al je toetsen los maken, en dan onder de douche houden. Heel goed op laten drogen en dan weer proberen.

Even naar de drogist, en een fles gedestilleerd water kopen, toetsenbord hiermee goed doorspoelen en schoonmaken, even goed laten drogen en hij zal het weer als vanouds doen.

thee met of zonder suiker?? met suiker geeft sticky keys en veel meer problemen, zonder suiker is heel goed laten opdrogen meestal voldoende. maar de schoonmaak tips van de vorige reacties lijken me sowieso de moeite waard. met water los je de suikerresten op, daarna goed laten drogen.

Ik heb een paar maanden terug een slok wijn over m'n toetsenbord laten gaan en ondanks dat ik 'm opengemaakt heb en schoongemaakt heb wilden mijn pijltjestoetsen en m'n delete-key niet meer werken. Er zit een soort van membraan in wat erg gevoelig is voor vocht. Uiteindelijk dan toch maar een nieuwe gekocht.....

Alsnog onder de kraan goed spoelen en laten drogen. Als er geen suiker in de thee zat hab je geluk en zal hij het weer gewoon doen. Veel succes met de 'grote schoonmaak'.