Owkey,
de volgende keer dat Steve Jobs nog eens zegt dat zijn producten over enkele dagen te verkrijgen zijn of verscheept worden, ga ik nog eens hard lachen.
Doet apple dit opzettelijk? Zit er een marketingtruc achter of zo?
Huppelt Europa echt zo achter Amerika aan? Verkoopt het hier dan zoveel minder dat wij de laatste in de rij zijn voor de verdeling van nieuwe producten?
Ik krijg echt de indruk dat dit eerder negatief werkt voor het imago van Apple dan positief.
Is het zo moeilijk om een deftige stock aan nieuwe producten te produceren voor je er mee op de proppen komt en vertelt dat ze nu verschepen, terwijl je toch wel enkele weken kan wachten voor je er maar eentje in de winkel ziet liggen die meestal dan al zo uitverkocht zijn.
Je gaat me niet vertellen dat Apple niet weet hoeveel bestellingen er gaan binnenkomen voor nieuwe iPods of zo , dat ze helemaal niet kunnen volgen met de productie.
Eveneens zeer ergelijk is hoe Apple bij introductie van nieuwe producten zo goed als nooit winkels voorziet van een deftige voorraad, laat staan zelfs al een toestel om eens te bekijken.
Ik kan me voorstellen dat de elektronicazaken de laatste weken horendol worden van mensen die komen vragen of de nieuwe iPods nog niet in voorraad zijn.
Dus apple, gelieve voortaan te wachten met introduceren totdat je een deftige voorraad hebt.
Het “we hebben er nog geen want heel de wereld wil er een, ze zijn zo populair, het is een hype” excuus begin ik eigenlijk een beetje beu te worden.
Net zoals Apple eens op zijn online store een duidelijke leveringstermijn moet aangeven voor je iets aankoopt, verschepen binnen 24 uur is wel leuk, maar als het van china komt duur het een tot twee weken , als het van een depot in Europa komt duurt het een dag. Maar dat weet je dus nooit op voorhand.