Thuismap?? - Kun je deze van naam veranderen

Hallo medemaccers,

Ik zou graag willen weten of je de naam van je THUISMAP kan veranderen?
het betreft de map met het huisje,

Zo ja , zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dat moet doen, heb er ergens iets over gelezen, dat het mogelijk moet zijn, maar kan het artikel nergens meer vinden (stom had ik op moeten slaan)

Alvast bedankt  
mijn appeltje

Booten in OS 9 en dan kan je het veranderen. Maar als OSX je daar geen toestemming toegeeft kan je het beter ook niet doen.

Het is niet aan te raden dat te doen. Maak anders een nieuwe gebruiker aan met een andere naam. Waarom zou je eigenlijk je thuismap willen veranderen van naam? Je hebt de naam immers zelf ook gekozen.

Adriaan

Een alias maken en DIE van naam veranderen kan wel.

Als je naam van map zelf verandert, kan je systeen de juiste route naar de map niet meer vinden,

Groeten,
Frans

Zeker niet veranderen in Mac OS 9 of je zal heel wat miserie hebben.

In Mac OS X is de naam van je thuismap eigenlijk hetzelfde als je korte netwerknaam. Alle identificatie in UNIX-systemen, gebeurt dmv die korte netwerknamen.

Je kan die naam op twee manieren veranderen (al raad ik aan, van dat niet te doen, het is nergens voor nodig), met de Terminam (vraag me niet hoe dat moet) of met NetInfoManager:

[b:post_uid10]LET OP: Klooien in je NetInfoManager is HEEL gevaarlijk! Neem daarom altijd eerst een backup van je belangrijke documenten!! Ook maak je best eerst een extra, clean Beheerders-account aan (met enkel de instellingen van Mac OS X) om indien nodig achteraf je backup van je NetInfoManager terug te zetten.[/b:post_uid10]

• Open NetInfoManager en klik op het slotje om je te identificeren als beheerder. Eerst gaan we een backup nemen van je NetInfo-database. Ga naar het menu Domein en kies "Bewaar reservekopie…" Moest er iets fout gaan, kan je via het extra Beheerdersaccount dat je aangemaakt hebt, alles terugzetten.
  • Ga nu naar de kolommen in het venstertje. Kies Users en dan je eigen naam (de naam van je huidige thuismap dus).
    -Onderaan zullen een boel parameters verschijnen. Alle parameters waarin je huidige naam staan, mag je veranderen in je nieuwe naam. Bij mij werkte het zo, maar ik kan niet garanderen dat het bij jou ook zal werken.
  • Bewaren, uitloggen en inloggen. De wijzingen zouden moeten doorgevoerd zijn.

Het is dus echt heel gevaarlijk en eigenlijk niet nodig!!

Toch veel suc6!! [kMikaZu

Hallo allemaal,

Allemaal bedankt voor jullie reacties, en ik laat het maar zo staan.
Als ik alles zo lees, is hett niet echt handig om de naam te veranderen, en geheel risicoloos, dus dan maar deze naam.

mijn appeltje

[quote:post_uid0="Adriaan Mol"]Het is niet aan te raden dat te doen. Maak anders een nieuwe gebruiker aan met een andere naam. Waarom zou je eigenlijk je thuismap willen veranderen van naam? Je hebt de naam immers zelf ook gekozen.

Adriaan[/quote:post_uid0]
Dag Adriaan,

Ja je doet wel vaker iets, waar je later bij nader inzien toch liever anders had gezien.

Doe jij NOOIT iets waar je achteraf denkt, had ik maar wat anders gekozen, of gedaan??

Ik wel , en geef het nog toe ook :wink:

mijn appeltje

Ik ook ;)