Thuisnetwerk incl. internet

Beste :apple: 's:

Ik heb thuis een kabelinternetaansluiting. De modem heeft een ethernetuitgang die ik nu nog in mijn iBook heb geprikt en alles werkt natuurlijk. Nu heb ik boven op zolder een PC staan die ik ook graag op het internet zou willen hebben, maar wel draadloos. Wat heb ik nodig?

Een airport of kan het een andere (pc) wireless router worden.

:?

[quote:72fd6f354f="robertalbert"]

Een airport of kan het een andere (pc) wireless router worden.

:?[/quote:72fd6f354f]

Een airport of ander wireless router, eventueel een airport kaartje voor de iBook en draaien maar.
Als je een pc router kiest, dan wel 1 die via de browser te configureren is.

Cyberwolf

oooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hierover lopen wel honderd draadjes 'op slot'?

kan je een airport kaartje dan ook in een pc steken, stel dat ik een airportstation neem?

[quote:850665b9f1="robertalbert"]kan je een airport kaartje dan ook in een pc steken, stel dat ik een airportstation neem?[/quote:850665b9f1]

nee een airport kaart kun je niet in een pc stoppen
dan moet je een pci of usb wireless kaart kopen
moet je ff naar de mediamarkt of zo gaan, daar
hebben ze genoeg keuze. deze kaarten werken
ook met een airport basisstation

als je de zoekmachine van dit forum gebruikt, zie je heel veel soortgelijke draadjes lopen over dit onderwerp. inclusief uitleg hoe je verschillende routers moet instellen.

succes ermee.

daan.

Heb je dat ding van Airport Express gezien? 150 Euro dacht ik....

http://www.apple.com/nl/airportexpress/

Draadloos Internet delen met een iBook gaat héél goed als je een Airport kaartje erin zitten hebt. Dit doe ik af en toe met m'n PowerBook.

M’n zus heeft op haar kamer een PC staan met een draadloze netwerkkaart erin (via PCI slot). Jammer genoeg werkt de encryptie nog niet goed. Wat is Windows toch brol …