Ik gebruik nogal vaak mijn mac in een windows netwerk. En altijd maakt windows van die thumbs.db bestandje aan. Nu gebruik ik een script om ze snel op te sporen via spotligth en snel te verwijderen.
Ik dacht mischien heeft iemand ander daar ook wat aan.
waarom zou je die verwijderen..? windows gebruikt dit om thumbnails te maken ofzo.. als je er last van hebt op je windowscomputer moet je geloof ik gewoon instellen dattie verborgen bestanden niet weergeeft, dan zie je ze niet meer...
zodra je bestanden op je mac zet heb je de thumbs.db 'tjes niet meer nodig, dus dan kun je ze idd verwijderen…
[quote:4309a50a07="Matt-le-Boss"]waarom zou je die verwijderen..? windows gebruikt dit om thumbnails te maken ofzo.. als je er last van hebt op je windowscomputer moet je geloof ik gewoon instellen dattie verborgen bestanden niet weergeeft, dan zie je ze niet meer...
zodra je bestanden op je mac zet heb je de thumbs.db 'tjes niet meer nodig, dus dan kun je ze idd verwijderen…[/quote:4309a50a07]
Nee het is om, als ik via windows, mijn mac bestanden open laat hij overal van die dingetjes achter. Vond ik niet handig
Je kan dit in windows uitschakelen (in explorer : extra > opties > weergave > Miniatuurweergaves niet in cache plaatsen)
Maar in een netwerk met meerdere pc’s is dit niet uber-handig… zeker niet omdat bij die switch nog wel eens ‘spontaan’ wil omspringen… Onze narrowcasting software loopt hier gezellig op vast…