Thunderbolt Display valt uit

Ik heb een TD op een Mac mini. Ik moet constant de mini een harde reset geven omdat het beeld uitvalt. Daarna werkt het weer een paar uur. Is dit een gekend probleem? Met elke update hoop ik dat het gefixt is

Hier op een mini, via USB-C, nooit dat probleem.

Reageert het scherm niet meer? Weet je zeker dat het aan het scherm ligt, of gebeurt er iets op de mini?

Wanneer gebeurt het precies? Zomaar in eens of na een periode van inactiviteit? Kan het bijvoorbeeld zijn dat je in energiebeheer wat hebt aanstaan?

1 like

USB-C? mijn mini is van 2014… :slight_smile: Als scherm uit is komt het niet meer uit slaapstand. De mini lijkt wel te werken (gisteren door te klikken in YouTube, blijkbaar stond de mini op de Youtube pagina, hoorde ik wel geluid maar scherm bleef zwart) Moet volgens mij in het display zitten. Ben niet zo heel technisch… vandaar Apple…

Na de harde reset is het opgelost …totdat scherm op zwart gaat en ik een tijd later op de muis druk… blijft het zwart.

De vraag is waardoor je display in slaapstand komt, komt dit door een setting in de instellingen, of komt dit door een instelling in MacOS?

Zit de kabel vast aan je monitor of is dit een ‘losse’ kabel? Dan kun je eventueel nog overwegen om deze te vervangen om te kijken of dit wat oplost.

Hier hetzelfde probleem met de laatste M1 mini. Al 3x kabel vervangen door USB-C → Displayport kabel uit verschillende prijsklassen. Gaat even goed en geeft daarna de geest. Soms werkt het, maar meestal niet (meer). Van pure ellende maar overgestapt op HDMI. Maar ik vind het maar een vreemd verhaal. Over alle fora heen hoor je dezelfde verhalen, en er is geen enkel zicht op een oplossing of work-around (behalve dan HDMI gebruiken). Eerst dachten we ook aan een defecte kabel, maar na 3x hetzelfde probleem geloof ik daar niet meer in.

Ik heb een MacBook Air M1 met een USB-C monitor en nergens last van.

Maar ja, daar heeft de TS verder weinig aan. :slight_smile:

Mijn monitor doet het ook prima op USB-C; Wel alleen met de kabel die bij de monitor is geleverd. Ik denk dat je kabel wel DP protocol moet ondersteunen. Ik vrees dat de kwaliteit van die kabels nog weleens wisselt misschien?

Goed (voor je zover van goed kan spreken) om te horen dat ik niet de enige ben… was bang dat ik een TBD had gekocht die defect bleek te zijn…
Vroeger kon je nog wel een foutenbericht sturen naar Apple… had je tenminste nog hoop dat ze er naar gingen kijken…

Hmmm… de TB kabel even loshalen en weer er in steken lost het probleem ook (tijdelijk) op… Scheelt weer een harde reset.

Er is iets niet goed in de software…