TI connect

Hallo,

sinds vandaag heb ik een TI 84 plus die moest ik hebben voor school.
Nu wil ik natuurlijk spelletjes erop zetten en ik heb gelezen dat je daar TI connect bij nodig hebt.
Ik heb dat gedownload want er was ook een mac versie van die software.
Nu word mijn apparaat niet herkent door die software...
Nergens kan ik mijn rekenmachine of iets dergelijks vinden.
En als ik software wil updaten zeg dat programmaatje update cancelled..

Iemand raad?

Net toen ik de rekenmachine aanzetten terwijl die aan mijn mac hing kreeg ik deze error.

[img]/uploads/community/75e06c554b7d7e2c997a424ff7ad40ff92f1cf2f_0.png[/img]

Mijn raad is gewoon van die TI connect af te blijven. De rekenmachines van TI zijn goed maar de software die ze erbij leveren is rommel en er zijn een paar medeleerlingen van mij die er hun rekenmachine mee om zeep geholpen hebben. Afblijven en ergens anders op spelletjes spelen of beter opletten in de les!

Ik heb het jaren lang gebruikt. Niet de beste software, maar het werkt wel. Heb je al herstart?
Welk OS gebruik je? Want met Lion doet het nog niet veel.

Ik heb in en uitgelogt, en ik heb Lion...

Dan kan het ook zijn dat het programma nog niet is geüpdatet voor Lion. Met zo'n TI 84 kun je ook programma's overzetten tussen rekenmachines onderling via een USB naar USB kabel die meegeleverd is. Eventueel kan een vriend van je die dingen downloaden en kunnen jullie het onderling uitwisselen?

Ah dan moet ik dat maar doen, heel de bovenbouw loopt rond met van die te oude rekenmachines uit 2004...

Je moet herstarten, niet in en uitloggen. TI Kext wordt niet geladen door de installer, maar wel na reboot door startup item. Lion kan misschien gewoon helemaal die kext niet laden om dat hij depreciated interfaces gebruikte die nu misschien niet eens meer bestaan.

Mijn ervaringen met Texas Instruments zijn beter.
De software werkt bij mij naar behorende zowel TI Connect als TI Smartview.
Maar daarbij moet ik wel vertellen dat ik onder Snow Leopard draai.

Rond augustus heb ik met Texas Instruments gesproken en die verwachtte niet voor het najaar een update van TI Connect en Smartview. Kortom even wachten of een partitie onder Snow Leopard maken.

PS Heb je wel de nieuwst versie van TI Connect? Gebruik de software van hun website en NIET van de cd-rom. Dat scheelt een hoop gedoe!!

Ik heb de nieuwste gedownload, ik heb nieteens een cd-rom erbij gekregen.

Maar is er ook nog andere software om te kunnen kutten met mijn TI?

Ik heb Mac OS 10.6.8
En TI Device Explorer 1.8 (1)

Voor zover ik weet is er geen andere software om in je TI-84 plus te komen.
Je zou het wel via de terminal kunnen proberen.

Tekst bestanden zou je dan in de map Programms kunnen zetten.
Op je TI moet je deze dan niet runnen maar readen en dan werkt het.

op de apple forums zag ik hetzelfde probleem, ligt aan de lino...

Hoi Usian,

Het klopt inderdaad dat de programmas van TI nog niet compatible zijn met Lion. Snow Leopard daarentegen werkt nog prima.
Ik kan trouwens niet de mening van CedricH delen om van TI connect af te blijven. Ik heb er redelijk wat ervaring mee en moet toegeven dat enige voorzichtigheid is geboden bij het gebruik van deze software maar dat neemt niet weg dat je doormiddel van TI connect geweldige programmas op je GR kan zetten of er handiger op kan programmeren.

Dus Snow Leopard werkt zeker, Lion (nog?) niet. Mocht je toch er mee willen werken raad ik je aan om een Windhoos machine op te zoeken (op je school bijvoorbeeld).

Bij ons op school heb je 30mb geheugen dat je mag gebruiken ook kan je geen dingen downloaden dus op school gaat het niet werken ik wacht wel tot TI connect word up-ge-date.