Tiger bij aanschaf powerbook?

Misschien een stomme vraag he, maar als ik nu een powerbook koop, zit daar dan nog geen Tiger bijgeleverd? Op de apple site is het namelijk nergens terug te vinden...

Ben niet echt een switcher maar omdat dit toch een beetje “de plek” op het forum is geworden over het kopen van spullen, staat het hier.

natuurlijk krijg je die erbij :)

Als het goed is moet je die er gewoon bij krijgen, ik neem aan dat apple geen oude producten verkopen gaat, echter, ik zag niet dat op de [url=http://www.apple.com/nl/powerbook/software.html]powerbook software pagina[/url] er nog gesproken wordt van Panther. Ik neem aan dat dit een foutje is/ nog niet aangepast is...

• stuurt een emailtje naar apple

Dat geldt voor wel meer mac's... ook de iBook en iMac staan nog op de site als zijnde Panther-items.

Tsja, het gevoel van natuurlijk krijg je die erbij had ik ook een beetje Larz, echter zoals rburgt ook al heeft ontdekt, wordt er met geen woord gerept over Tiger....

Als ik heel eerlijk moet zijn denk ik niet dat je momenteel Tiger erbij krijgt, maar echt nog Panther. Ergens heb ik ook gelezen dat Tiger werkt op minimaal 512MB aan geheugen - ik denk dus dat, in ieder geval voor de iBook, deze pas ná de upgrade meegeleverd zal worden...

Ik denk dus dat geduld nog even een schone zaak is…

Ik heb vanmorgen een 12" powerbook besteld met superdrive, in inderdaad, tiger zit er niet bij. Wel kan je voor ongeveer 15 euro de tigerdvd bestellen. Waarom dit zo beslist wordt is mij ook een beetje een raadsel..........

[quote:6669489f30="RubenK"]Als ik heel eerlijk moet zijn denk ik niet dat je momenteel Tiger erbij krijgt, maar echt nog Panther. Ergens heb ik ook gelezen dat Tiger werkt op minimaal 512MB aan geheugen - ik denk dus dat, in ieder geval voor de iBook, deze pas ná de upgrade meegeleverd zal worden...

Ik denk dus dat geduld nog even een schone zaak is…[/quote:6669489f30]

Apple geeft zelf als vereiste 256 MB op dus…

[quote:6669489f30=“Apple”]Vereisten
* Macintosh met PowerPC G3-, G4- of G5-processor
* Ingebouwde FireWire-ondersteuning
* 256 MB RAM
* 3 GB beschikbare schijfruimte (4 GB als je ook de ontwikkeltools wilt installeren)[/quote:6669489f30]

In dat geval ... hehehe - dan zou ik zeggen: bestellen die handel :lol:

[quote:71fa6d92d3="BaSsDruM"]Ik heb vanmorgen een 12" powerbook besteld met superdrive, in inderdaad, tiger zit er niet bij. Wel kan je voor ongeveer 15 euro de tigerdvd bestellen. Waarom dit zo beslist wordt is mij ook een beetje een raadsel..........[/quote:71fa6d92d3]

Bassdrum,

Ik heb voordat Tiger officieel uit was een iBook besteld. Vlak daarna was Tiger GM. Ik heb toen een mailtje gestuurd naar Apple en die heeft gratis en voor niets mij Tiger opgestuurd. Heb hem vrijdag met de rest van de wereld binnengehad. Misschien de moeite waard om je bestelling telefonisch door te geven en dan te vragen of je Tiger er bij mag.

IW

Jammer dat Tiger er niet bij zit...

Dan wacht ik, puur uit protest, tot hij er wel standaard bij zit. Echte haast heb ik toch niet…

[quote:7e249f8286="I-Warez"][quote:7e249f8286="BaSsDruM"]Ik heb vanmorgen een 12" powerbook besteld met superdrive, in inderdaad, tiger zit er niet bij. Wel kan je voor ongeveer 15 euro de tigerdvd bestellen. Waarom dit zo beslist wordt is mij ook een beetje een raadsel..........[/quote:7e249f8286]

Bassdrum,

Ik heb voordat Tiger officieel uit was een iBook besteld. Vlak daarna was Tiger GM. Ik heb toen een mailtje gestuurd naar Apple en die heeft gratis en voor niets mij Tiger opgestuurd. Heb hem vrijdag met de rest van de wereld binnengehad. Misschien de moeite waard om je bestelling telefonisch door te geven en dan te vragen of je Tiger er bij mag.

IW[/quote:7e249f8286]

Ok, net een vriendelijk mailtje gestuurd, ik hou jullie op de hoogte :expressionless:

[quote:d86842d71e="BaSsDruM"]Ik heb vanmorgen een 12" powerbook besteld met superdrive, in inderdaad, tiger zit er niet bij. Wel kan je voor ongeveer 15 euro de tigerdvd bestellen. Waarom dit zo beslist wordt is mij ook een beetje een raadsel..........[/quote:d86842d71e]

Ik heb vorige week maandag, 25 april, een PB besteld bij MacHouse. Omdat ik wat uitbreidingen wil zit er een levertijd op van ongeveer 3 weken. MacHouse heeft me verzekerd dat Tiger hier [b:d86842d71e]wel[/b:d86842d71e] bij zal zitten.

Of Tiger wel of niet wordt meegeleverd lijkt dus sterk afhankelijk te zijn van de leverancier. (?)

Tiger wordt vanaf nu standaart bij de laptops geleverd, bij de [url=http://www.apple.com/nl/powerbook/software.html]software specificaties[/url] staat het nog niet goed maar in de store wel...

Hij wordt dus inmiddels inderdaad geleverd met Tiger. Sterker nog, ik kijk inmiddels tegen Tiger aan op m'n nieuwe PowerBook :D

Het is de 15" SuperDrive geworden met 1 gig aan ram.

Dat ik even VirtualPC moet draaien voor school af en toe stoort me lang niet zo veel als die belachelijke problemen die ik met X86 hardware ondervond op m’n vorige laptops. Oftewel, ik ben blij!

gefeliciteerd met je aankoop. :wink: