Tiger bootable disc?!

Ik heb hier inmiddels Tiger.dmg, netjes op dvd gebrand en hoppa…… nix hoppa dus!! Hij wilt niet opstarten vanaf deze dvd hij start weer gewoon m'n systeem op. Heb ik misschien iets verkeerd gedaan met het branden van deze dvd?!

Kan het installeren anders ook nog op een andere manier of alleen via de dvd?!

thnx!

Hoe heb je de DVD gebrand? met toast?

ja met toast!!

Op sommige systemen is het niet mogelijk om op te starten via de dvd maar er is wel een truuk om dit te omzeilen. Als je een firewireschijf hebt installeer het dan daarop door de DMG te mounten en dan in system/Installation/Packages/OSInstall.mpkg op te starten en deze dan op je firewire het systeem te installeren. Je zou dit ook kunnen proberen ditzelfde op een andere partitie te installeren, ik had hetzelfde probleem op mijn Imac LCD en op de powerbook G4 maar via een firewireschijf is het mij wel gelukt.

Heb je ook eens geprobeerd om alt in te houden tijdens het opstarten? Dan zie je namelijk alle volumes waarvan je kunt opstarten, zo heb ik zelf ook Tiger moeten installeren.

Branden vanuit Diskcopy om een bootable te maken.

[quote:d1ecb617af="Deckard"]Branden vanuit Diskcopy om een bootable te maken.[/quote:d1ecb617af]

kan je hem niet bootable maken in toast dan?!

Ja dat is fout. Brand em een keer met het schijfhulpprogramma(disk utitlity) meestal is bij dit soort projekten fijn om een dvd +/- rw te branden dat kan na een keer fout branden al uit ! En wat heb je voor mac? De ibookjes schijnen bijvoorbeeld niet te booten vanaf de tiger install dvd. En ooh ja heb je alles gebackupt? tiger is nog niet zo lekker stabiel als panther en een boel app's draaien nog niet op tiger.

[quote:78de6d4ab7="jeroenimo"]Ja dat is fout. Brand em een keer met het schijfhulpprogramma(disk utitlity) meestal is bij dit soort projekten fijn om een dvd +/- rw te branden dat kan na een keer fout branden al uit ! En wat heb je voor mac? De ibookjes schijnen bijvoorbeeld niet te booten vanaf de tiger install dvd. En ooh ja heb je alles gebackupt? tiger is nog niet zo lekker stabiel als panther en een boel app's draaien nog niet op tiger.[/quote:78de6d4ab7]

nee nix gebackupt, maar ik instaleer het op een test computer (g4)

Bedankt allemaal voor jullie snelle reacties!! Ik ga gelijk aan de slag!

Succes dan maar!

OK das duidelijk kopieren met schijfhulpprogramma!!

Dat werkt!!!

Thnx voor alle moeite!! :smiley:

misschien in het vervolg de zoekfunctie gebruiken?

er zijn al een aantal topics over dit probleem!
met hele goede oplossingen.

:D:D