Tiger cd'tje

Weet iemand hoe ik/mijn vader van de dvd zo een cd kan maken we Tiger op een macje zonder dvd-speler kunnen zetten? Of weet iemand of daar een thread dinges over is?

Bvd Jim

Niet mogelijk. Voor wat extra euro's mag je je dvd wel omruilen voor cd's... maar dat ben je die dvd dus wel kwijt.

http://www.apple.com/nl/macosx/mediaexchange/

Je kunt ook de Mac zonder dvd-speler via FireWire-modus koppelen aan een Mac met dvd-speler en het vanaf de tweede Mac installeren op de harde schijf van de eerste.

wordt lastig overzetten naar cd en gaat volgens mij niet werken! Het beste kun je van de dvd via schijfhulpprogramma een schijfkopie maken en op een externe hd zetten en deze aansluiten op je mac zonder dvd speler. Dvd erin>Schijfhulpprogramma>schijfkopiebestanden>schijfkopiebestand van> als master succes!

of computer met dvd speler als target opstarten (t ingedrukt houden met opstarten) dan firewire kabel ertussen.. dvd in machine met dvd speler die als target opgestart is. je computer zonder dvd ziet de macosx tiger dvd. dan installeren op een van de schijven in de mac zonder dvd en klaar is kees. :)

precies andersom dan wat ee zegt…anders wordt het os geinstalleerd voor de verkeerde machine…
en dan kunnen er dingen verkeerd geinstalleerd worden. :slight_smile: als de machine zonder dvd bijv. geen coreimage ondersteund en quartz extreme en de mac met dvd wel. dan staat dat ook aan terwijl dat eigenlijk niet moet/./ en dan bestaat de kans dat je mac vaak crashed, en dat voorkom je als je het op de bovenstaande manier doet.

:slight_smile: