Tiger copy & paste probleem

sinds Tiger op mijn mac staat kan ik bij sommige applicaties gewoonweg niet copy & pasten ..

-vb1 ik kan vanuit safari geen url kopieren uit de adresbalk en dan plakken in een msn chatvenster
-vb2 ik kan op mijn bureaublad niet de naam van een willekeurig mapje kopieren en dan een ander mapje die naam geven door te plakken
-vb3 ik kan geen link of url vanuit de safari adresbalk in een email (programma mail.app) plakken

ik doe niks fout hoor :slight_smile: ik kan echt wel copy pasten, het werkt niet als ik [command]-c doe of [command]-v en ook niet als ik uit het “wijzig menu of edit menu” kopieer of plak selecteer

is er een oplossing voor dit probleem? ik heb nu een uur zitten googlen en ik vind geen oplossing, ik heb wel al gelezen dat er mensen zijn met dit gelijkaardig probleem

please help :cry:

Vreemd. Ik heb alle drie je voorbeeldjes even uitgeprobeerd, en bij mij werkt het gewoon wel zoals het hoort. Het is dus beslist geen algemene bug in Tiger. Maar waar het dan wel door komt? Heb je de volgende 'algemene redmiddele' al geprobeerd: software update draaien, opnieuw opstarten, permissies herstellen, in safe mode opnieuw opstarten? En is het probleem er daarna nog steeds?

Als je de developer tools hebt, zou je het programmaatje clipboard viewer kunnen uitproberen. Dan kan je zien wat er op elk moment in het clipboard staat, en kan je misschien achterhalen of het bij het knippen of juist bij het plakken verkeerd gaat.

Ik kan ook niet kopiëren en plakken. Krijg dan de meding dat ik te weinig bevoegdheden heb. Dit met name dus met het maken van een CD image bijv. Dit is sinds ik de update heb uitgevoerd. Bevoegdheden herstellen bied geen soelaas.

ik heb idd al alles geprobeerd ... bevoegdheden herstellen, updates geinstalleerd, ...

het vreemde is dat ik tussen veel programmas wel kan copy pasten maar juist op mijn finder desktop en tussen safari en mail en msn niet. Als ik copy doe vanuit safari kan ik da bijvoorbeeld niet in msn plakken maar wel in een textbestand … dus het blijft op mijn clipboard staan en in sommige progs kan ik het wel plakken en anderen weer niet.

maar op mijn finder en desktop vind ik het ergst.

echt niemand???

…

[quote:1b3d0b4833="eightmedia"]echt niemand???

…[/quote:1b3d0b4833]
geef eens tijd aan diegene die het weten kunnen…
als er na een week niemand antwoorde, weet niemand het.

niet iedereen zit nu achter z’n mac… er zijn er vele aan het studeren, anderen aan het wandelen…
dus wees geduldig … en je komt verder

sorry .. ik wou niet boertig of lastig overkomen, ik ergerde me gewoon hard aan het probleem.

in ieder geval … ik heb een nieuw account aangemaakt en al mijn bestanden daar op overgezet en nu heb ik het probleem niet meer, dit was de enige oplossing denk ik.

Bedankt!