Tiger Dashboard

Vragen over Dashboard, widgets en stuff hier graag. Andere topis worden gesloten.

Oké, hier de eerste dan:

De Widget ‘Eenheden’ geeft als laatste update in ‘Valuta’ 6 apri 2005 aan.
Niet echt heel erg actueel dus. Hoe krijg je een verse update, of gaat dat automatisch als er wat verandert?

Hmm normaal update ie inderdaad tot een of twee uur geleden, dat schijnt nu niet helemaal te lukken :?

Beetje vaag. Zal aan die kant wel een storing zijn…

Staat nog steeds op 6 april. Misschien gaat 'ie pas actueel worden ná 29 april? :wink:

Vraagje, ookal heb ik Tiger nog niet:

[b:103805be3e]Eet Dashboard veel geheugen? Als je je widgets niet ziet, maakt dat dan je computer langzamer dan als je dashboard helemaal niets open hebt staan?[/b:103805be3e]
(hopelijk is m’n vraag een beetje duidelijk :slight_smile: )

[quote:304ac3246d="WebJ"]Vraagje, ookal heb ik Tiger nog niet:

[b:304ac3246d]Eet Dashboard veel geheugen? Als je je widgets niet ziet, maakt dat dan je computer langzamer dan als je dashboard helemaal niets open hebt staan?[/b:304ac3246d]
(hopelijk is m’n vraag een beetje duidelijk :slight_smile: )[/quote:304ac3246d]

De widgets vreten enkel Ram waneer ze actief zijn. Als Dashboard in rust staat zijn de Widgets inactief

Hoe verander je in the Weather widget, de zon, naar bui, naar hagel... Steve Jobs deed dit door er op te klikken, maar bij mij lijkt het niet te werken. iemand een idee...?

[url]http://www.apple.com/macosx/tips/dashboardweatherwidget01.html[/url]

Daar staat het uitgelegd, je moet Command en Option ingedrukt houden en dan op de weather widget klikken :slight_smile:

Shit, dan heeft ie als plaats 'Nowhere' :P

Hoe krijg ik nu Hoogeveen weer terug (en laat de opmerkingen maar achterwege :stuck_out_tongue: )

[b:ef968885f3]edit: hij is der alweer hehe[/b:ef968885f3]

kan je in tiger ook instellen dat je widgets activeert door met je muis naar een hoek van je scherm te gaan? Zoals je dat ook in panther kan met expose...

Sneltoets vind ik niet handig eigenlijk.

[quote:ee59851685="Low-Fi"]kan je in tiger ook instellen dat je widgets activeert door met je muis naar een hoek van je scherm te gaan? Zoals je dat ook in panther kan met expose...

Sneltoets vind ik niet handig eigenlijk.[/quote:ee59851685]

Kijk eens bij systeemvoorkeuren… :wink:

ik heb tiger nog niet...

was gewoon ff nieuwsgierig :stuck_out_tongue:

wat ik als "developer" wel leuk zou vinden is een groep mensen die beta-testertje wille spelen...

deze personen moeten gewoon zien of het goed werkt op hun machine, suggesties over functionaliteit en design zijn ook altijd welkom…

het voordeel is dat het “testen” nauwelijks tijd in beslag neemt (ofwel werkt het ofwel werkt het niet) en dat je van een groot aantal gebruikers direct feedback terug kunt krijgen:

“dit knopje wil ik hier… en iets kleiner”
“da ding werkt veel te traag… kheb in uw code zitte kijke en ik merk dat je dat met Applescript doet… DIT unix scriptje doet hetzelfde maar is veel sneller”
“uw graphics trekken op nix man… als je wil maak ik wel een paar mooie interfaces”
“ik werk aan een gelijkaardig idee… zin om samen te werken?”

een ander voordeel is: je weet exact wie de beta van je widget heeft… en die mensen weten dat het een beta is (en dat ze die niet verder moge verdelen ;))… zo geraakt het net niet verzadigd met 10tallen versies van hetzelfde widget.

Ik stel me beschikbaar als tester :smiley: !!! (Tiger is onderweg… dus nog effe wachten)

Wa denke jullie ervan?

[quote:3e1cc7f99a="KarelWillem"]Oké, hier de eerste dan:

De Widget ‘Eenheden’ geeft als laatste update in ‘Valuta’ 6 apri 2005 aan.
Niet echt heel erg actueel dus. Hoe krijg je een verse update, of gaat dat automatisch als er wat verandert?[/quote:3e1cc7f99a]

:apple:-R

[quote:900f610b4b="Granny Smith"]wat ik als "developer" wel leuk zou vinden is een groep mensen die beta-testertje wille spelen...

deze personen moeten gewoon zien of het goed werkt op hun machine, suggesties over functionaliteit en design zijn ook altijd welkom…

het voordeel is dat het “testen” nauwelijks tijd in beslag neemt (ofwel werkt het ofwel werkt het niet) en dat je van een groot aantal gebruikers direct feedback terug kunt krijgen:

“dit knopje wil ik hier… en iets kleiner”
“da ding werkt veel te traag… kheb in uw code zitte kijke en ik merk dat je dat met Applescript doet… DIT unix scriptje doet hetzelfde maar is veel sneller”
“uw graphics trekken op nix man… als je wil maak ik wel een paar mooie interfaces”
“ik werk aan een gelijkaardig idee… zin om samen te werken?”

een ander voordeel is: je weet exact wie de beta van je widget heeft… en die mensen weten dat het een beta is (en dat ze die niet verder moge verdelen ;))… zo geraakt het net niet verzadigd met 10tallen versies van hetzelfde widget.

Ik stel me beschikbaar als tester :smiley: !!! (Tiger is onderweg… dus nog effe wachten)

Wa denke jullie ervan?[/quote:900f610b4b]

ik ben ook beschikbaar als tester… :lol:

mail maar wanneer je Tiger hebt... ge kunt direct beginne :D

kan je straks als Tiger uit is,op de site van Apple, nieuwe widgets downloaden... dat zou vet cool zijn....

kdacht van wel... voorlopig nog nix maar zodra ie uit is zal er wel een aparte pagina komen (ik hoop ook voor Automator)

[quote:c137c280dc="TurkishDelight"]kan je straks als Tiger uit is,op de site van Apple, nieuwe widgets downloaden... dat zou vet cool zijn....[/quote:c137c280dc]

http://www.apple.com/downloads/macosx/dashboard/

Staat alleen nog niets op.

zijn de widgets op deze pagina ook te gebruiken voor Dashboard?... :?

http://www.dashboardwidgets.com