Tiger developer versie, kopen of niet?

Ik kan een gesealde "developer" versie van tiger kopen, geen beta, gewoon de officiële release (zijn woorden). Is die gelijk aan een pakket "uit de doos?, kan ik die bijv. wel registreren?

Ennuh, wat mag dat dan nog kosten?

[quote:24e9f141b7="Zweef"]Ennuh, wat mag dat dan nog kosten?[/quote:24e9f141b7]

Niks. Want als het goed is, staat er “Not for Resale” op. Kun je net zo goed aan het downloaden slaan.

ik denk niet dat die versie de laatste versie van het besturingssysteem is. Die is nl maar zeer beperkt verspreid. Daarnaast is het volgens Apple zwaar illiegaal.

idd kun je dan beter downloaden, ook illegaal, maar dan heb je in ieder geval de juiste versie

In de winkel kopen kan natuurlijk ook

dan is dat de versie die bij het ADC lidmaatschap wordt gestuurd, is gewoon de volledige versie hoor :)

Bedankt voor de reactie mensen!

Ik vond 't al wat “fishy”, en dan durft zo’n vent er met een stalen kop 80 euri voor te vragen! Maar ik wil gewoon origineel, geen kopie, die kan ik i.d.d. zo binnenslurpen, maar dat doen we dus niet :innocent:

@ Gretver: Natuurlijk kan ik 'm zo in de winkel kopen, maar ik hik een beetje tegen die 130 nieuwe foppen aan!

Heb je studerende vrienden kennissen oid? Want als je Tiger via de online onderwijsstore koopt betaal je maar 89€

[quote:aee830b955="roy"]Heb je studerende vrienden kennissen oid? Want als je Tiger via de online onderwijsstore koopt betaal je maar 89€[/quote:aee830b955]

Heel leuk, maar als het Zweef om een officiële licentie gaat, heeft hij daar weinig aan. Het door een ander laten kopen van een studentenversie is net zo legaal als een Developer-versie ‘overnemen’. (Voor 80 euro nog wel!)

Voor zover ik weet is het gewoon een normale licentie maar krijg je korting. Heb gewoon een retail versie gekregen.

Studentenversies is klop dezelfde versie, maar enkel een student mag die gebruiken. Lijkt me logisch.

Een family-pack licentie mag je ook niet buiten uw gezin gaan gebruiken.

[quote:73a8a83953="roy"]Voor zover ik weet is het gewoon een normale licentie maar krijg je korting. Heb gewoon een retail versie gekregen.[/quote:73a8a83953]

Je hebt gewoon een doos gekregen, met een dvd erin. Je hebt géén licentie: die is in het bezit van degene die hem gekocht heeft. Bekijk deze voorwaarden maar eens. Je zult niet snel ‘gesnapt’ worden, maar ik snap dit soort ‘halve’ maatregelen niet. Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, zijn er (veel) goedkopere oplossingen.