Tiger eats CUPS??

Helemaal zeker of dit in dit deel van het forum thuishoort weet ik niet. :? Sinds een week heb ik mijn MacOS X van een Panter naar een Tijger gepromoveerd. In mijn netwerk onder andere bestaande uit 2 Apples (PB, DG5) hangt een hardware-printer server (D-link) met daaraan een HP LaserJet 1100. Onder Panter printte ik via CUPS (geïnstalleerd met Gimp-Print) met als driver plc-6. Omdat Tiger CUPS bevat verwachtte ik geen problemen...

Helaas: vanaf mijn Apples kan ik nu niet meer op de HP printen. Dit kan wel vanaf een PC, dus een hardware fout in de D-link of printer is het niet. De D-link kan ik wel bereiken via een telnet-sessie vanaf de Apples, dus die verbinding is OK.
Kennelijk is er iets in de implementatie van CUPS iets mis?
Bij deze gedachte gekomen besloot ik op de PB Gimp-print (laatste versie gimp-print-5.0.0-beta2) te zetten en de drivers opnieuw te installeren: hielp ook niet. :frowning:

Iemand een idee hoe dit op te lossen (ben niet toe aan een nieuwe printer :sealed: )

hey

hetprobleem ligt ook bij je d-link.
check macfixit maar eens

greetzz

@Ateazz Nou nee, het onderwerp van macfixit gaat over de [u:93ad253dc0]routers[/u:93ad253dc0] en ik heb een probleem met een [u:93ad253dc0]printerserver[/u:93ad253dc0] :wink: Bovendien is er geen sprake van droppen van de line (gechecked!) Maar wel mijn dank voor je reactie en verwijzing :)

hoi probeer het volgende eens:

ga naar regelpaneel printer/fax

open printer set-up utility

Onder menu item Printer Setup Utility zit een menu optie reset printer systeem.

je moet dan wel instellingen opnieuw maken,maar mogelijk lost het je problem op.

suc6

obi

@Obi: Dank je voor de suggestie maar: been there, done that oftewel: gedaan maar geen geluk :(

hp laserjet printers met een ethernetverbinding hebben meestal een vast ip, met goog'len is wel achter te komen welke voor jouw printer geldig is. Misschien is dat een idee?

of is dat ook een kwestie van been there, done that, did the tour, got the T-shirt and nailed the groupie…:wink:

heb je ook wat zitten spelen met appletalk?

suc6

obi

@Obi: :D :D het is een parallel printer, geen ethernet aansluiting. Eea loopt over een D-link Server (Model DP-100; F/W Version: 1.38 ) met ethernetaansluiting en 2 LPT- en 1 Serieel poorten. Ik heb 't nog niet via Appletalk geprobeerd (andere PC's hangen ook aan deze DP-100 :? ), maar dat ga ik nu wel proberen. Overigens zou het me niet verbazen als het probleem in de nieuwere CUPS/Gimps-printer variant blijkt te zitten (die ging van 4.2.7 naar 5.0.0). Ik kan de oude variant overigens niet meer vinden...

[edit] Met AppleTalk lukt 't dus ook niet :cry:

[edit] Vond 4.2.7 terug, maar die doet 't dus ook niet meer… :cry: :cry:

Iemand nog suggesties?? :o