Tiger en AirPort Extreme probleem

Eindelijk Tiger geïnstalleerd maar..... Mijn AirPort Extreme ontvangst is maar 2 streepjes en valt daarna in zijn geheel weg. Wanneer ik weer probeer in te loggen krijg ik de melding; "Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het verbinden met het AirPort netwerk. Ik heb al een complete Erase and Instal gedaan (voor de 2de keer) maar het mag niet baten. Aan het Extreme Basis Station ligt het niet. Mijn oude PC doet het prima. Ik heb al de SSID naam veranderd, ander snelheid alleen 54G, toegangsfiltering verwijderd enzv. enzv. Ik heb al op het forum gezocht en ik zie meerde mensen dezelfde problemen maar geen oplossingen...... Ook op andere forums komt dit probleem voor.....

Wat moet ik doen? Heeft iemand al de oplossing hiervoor?

Alvast bedankt!

Oja, Tiger is natuurlijk voor de rest echt top!

Geen oplossing, maar alleen een vraagje. gebruik je een wep key? zoja, 64 of 128 bit? Ik heb ook geen verbinding namelijk als ik een wepkey op mn draytek zet, heel vreemd. Zonder wepkey doet ie het perfect.

Ik heb mijn wep key uitstaan. Ik gebruikte voorheen de 128 versie die het ook prima deed op mijn pc. Omdat ik nu bovengenoemd probleem heb heb ik alles standaard of uit staan, zonder resultaat. Als straks de AirPort het weer doed dan maak ik een gesloten netwerk aan en gebruik ik de toegangscontrolle. Dit is sneller dan de versleuteling. En qua beveiliging afdoende.

[quote:0f2f56f526="MedahOSX"]Geen oplossing, maar alleen een vraagje. gebruik je een wep key? zoja, 64 of 128 bit? Ik heb ook geen verbinding namelijk als ik een wepkey op mn draytek zet, heel vreemd. Zonder wepkey doet ie het perfect.[/quote:0f2f56f526]

Welke Draytek heb je?

Ik heb een Vigor 2200WE. Als voorkeursnetwerk instellen via Systeemvoorkeuren > Netwerk lukt niet. Als je het netwerk toevoegd via Internetconnectie maakt hij prima verbinding via WEP. Ook na een herstart.

ik heb een 2500WE B (ISDN) ,maar mischien is het es tijd dat ik de firmware upgrade, die is al tijdje oud :) Met een wepkey vind ie soms wel en soms niet mn ESSID naam, heel maf. Ik maak nu gebruik van MAC Access Conroll, wat me voorlopig wel veilig lijkt, kep geen idee vanaf hoever mensen met goede apparatuur het signaal kunnen oppikken.